Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nada problem for CPUen med 80 grader, men så klart det er ikke optimalt, det er aldri optimalt med høye temps, men kritisk farlig er det ikke.

Men høye temps under stress test er ikke noe problem, for du vil aldri oppnå disse tempsene i spill med de samme settingsene.

 

Det du kan gjøre er enten ned med vcore eller bedre kjøling, det er de to valgene du har.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Ja, også?

 

Enten for høy vcore, mye eller for lite termisk pasta, bugga temp sensor, dårlig luftflyt(noe jeg strengt tatt tviler på, men kan jo være), ikke skrudd kjølern godt nok ned til.

Men 80 under stress test er ikke noe problem, jeg er usikker på hvor mye vcore folk kjører med ivy, men de fleste ser ut til å kjøre under 1.3 uten store problemer, du kan også ha fått en dårlig chip å klokke med.

 

Selv om jeg tviler på at den er stabil, eller at rammen din har en feil, så kan du jo fyre opp f.eks bf3 å spille noen minutter å se på temps da, sånn just for fun, burde gå en del ned.

Prime gir deg ikke bare en feil for å trolle.

 

Beste jeg fant var vel selve klokke delen av forumet, fant en intel oc tråd, men det var bare en du skulle poste oc i selv om enkelte får hjelp der også.

 

http://www.diskusjon...p?showforum=232

 

http://www.diskusjon...howtopic=162541

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Volten er på 1.365, er det insane?

 

 

Kjører du small fft eller blend?

Du kan jo også prøve intel burn test.

 

Hæ?

 

Har du link?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Syns kanskje over 1.35 er noe høyt ja, hvor høy er multiplier?

 

Og når du starter prime får du spørsmål om hvilken test du vil kjøre.

 

Hvor mye vil du foreslå å gå ned?

Lenke til kommentar

Det er strengt tatt ikke anbefalt å begynne å høyt med multiplier, men du kan gjerne prøve å gå ned på multiplier noen hakk for å se om det hjelper.

Men 4GHz på alt ifra stock volt til 1.2 ett eller anna burde ikke være noe problem ihvertfall.

 

Men du burde også virkelig gå til den delen av forumet der de har flere som har mye bedre peiling.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det er strengt tatt ikke anbefalt å begynne å høyt med multiplier, men du kan gjerne prøve å gå ned på multiplier noen hakk for å se om det hjelper.

 

Merkelig, fordi jeg tror det sto som defult, jeg har ikke rørt på multiplier.

Lenke til kommentar

Hvis du kjører multiplier på default så har du jo ikke klokket noen ting.

CPUen din har en stock multiplier på 34(3,4GHz) også er turboen på 3,7 eller 3,8, så du må ha rørt på multiplier.

 

Men du skal IKKE røre baseclock/base frequency eller hva det heter igjen, husker ikke, er bare cpu ratio og volt du skal touche.

Men anbefaler deg også å søke litt rundt å se hva andre får til og som andre har sagt, se på guider, men det er strengt tatt såpass enkelt med SB/IB CPUer at det skal strengt tatt ikke gå så mye galt ved å bare slenge inn noen tall.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvis du kjører multiplier på default så har du jo ikke klokket noen ting.

CPUen din har en stock multiplier på 34(3,4GHz) også er turboen på 3,7 eller 3,8, så du må ha rørt på multiplier.

 

Hm.. Kanskje det er derfor det står at den bare er på 3.4 ghz? Jaja, da var det ihvertfall en fail fra min side.. Hehe...

Lenke til kommentar

Tja, det ser da riktig ut ved første øye kast ihvertfall, skal ikke påstå at det er 100% riktig, men det skal strengt tatt ikke være mye anna å gjøre enn å sette multiplier, sette volt og ikke røre blck.

 

Du bruker også cpu-z og realtemp?

 

Men kan du prøve med lavere multiplier?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...