Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Headsettet holdt faktisk ganske lenge for min bruk :thumbup: Logitech er ikke så dårlig folk skal ha det til... siden jeg har lite budsjett går jeg tilbake til ex-headsettet Charcharias og lydkortet Creative SB Recon3D Fatal1ty Pro, har ikke helt bestemt lydkortet enda.

 

Nei men folk som har G35 skryter det opp i himmels, uten å vite at de har særdeles dårlig byggekvalitet. Plastikken er sprø.

 

Charcharias er en del bedre ja, og med et ordentlig lydkort vil du få flere ganger bedre lyd enn man klarer å få til med et USB-headset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Fikk 1 error på 4 kjerne.

 

Edit: Må jeg da forandre på Vcore?

 

Da må du øke på VCore.

 

Oi, jeg tok på auto voltage, og den vil vist opp i over 80 grader.. Da prøver jeg på manuelt igjen..

 

Auto Voltage lønnes aldri. Dette skal man helst gjøre selv ellers vil dette resulteres. Jeg kjører min på 4,0 GHz med en VCore på rundt 1.280V. Kjørt i Prime95 i 24 timer og ble funnet stabil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Auto Voltage lønnes aldri. Dette skal man helst gjøre selv ellers vil dette resulteres. Jeg kjører min på 4,0 GHz med en VCore på rundt 1.280V. Kjørt i Prime95 i 24 timer og ble funnet stabil.

 

Mener du med andre ord at jeg bør begynne på 4ghz, finne stabiliteten for så å gå til 4.1 f.eks?

 

Btw, Offset eller manual mode?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Mener du med andre ord at jeg bør begynne på 4ghz, finne stabiliteten for så å gå til 4.1 f.eks?

 

Du kan like så godt bare gå for 4,5 GHz men det er noe du gjør feil.

Vil bare gjøre deg oppmerksom på at den har et "sweet-spot" på 4,8 GHz. Grunnen er jo pga. IB prosessorer utvikler mye varme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Du kan like så godt bare gå for 4,5 GHz men det er noe du gjør feil.

Vil bare gjøre deg oppmerksom på at den har et "sweet-spot" på 4,8 GHz. Grunnen er jo pga. IB prosessorer utvikler mye varme.

 

Okei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg forstår ikke hvordan folk klarer å feile med overklokking idag ... Dere skulle bare visst hvordan det var før i tiden med Conroe, Kentsfield osv. Da hadde man en haug med frekvenser og spenninger å justere for å få det stabilt. Er rett og slett barnemat idag med åpne multipliers osv. :tease:

 

Jeg er en noob som ikke har gjort noe med OC i hele mitt liv, derfor jeg failer.

Lenke til kommentar

Du kan like så godt bare gå for 4,5 GHz men det er noe du gjør feil.

Vil bare gjøre deg oppmerksom på at den har et "sweet-spot" på 4,8 GHz. Grunnen er jo pga. IB prosessorer utvikler mye varme.

Like godt gå for 4.5GHz.....? Ehm, nei. Anbefaler deg å begynne på 4.2GHz og bygge deg oppåver.

 

Alle prosessorer har også en "mur". Når du kommer til muren må du pushe på med mye mer voltage enn du har gjort før. F.eks så er muren min på 4.6GHz. Skulle jeg over dette, måtte jeg pushe på fra 1.155 til 1.210 (fra 4.5GHz til 4.6GHz).

 

Ellers må du prøve deg fram TheMightyUnknown. Ingen har like settings, alle er forskjellige, så du må prøve deg fram.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jeg er en noob som ikke har gjort noe med OC i hele mitt liv, derfor jeg failer.

 

Men da kan du jo bare skrive til meg på Skype? Er ledig som regel og kan godt hjelpe til.

 

 

Like godt gå for 4.5GHz.....? Ehm, nei. Anbefaler deg å begynne på 4.2GHz og bygge deg oppåver.

 

Alle prosessorer har også en "mur". Når du kommer til muren må du pushe på med mye mer voltage enn du har gjort før. F.eks så er muren min på 4.6GHz. Skulle jeg over dette, måtte jeg pushe på fra 1.155 til 1.210 (fra 4.5GHz til 4.6GHz).

 

Ellers må du prøve deg fram TheMightyUnknown. Ingen har like settings, alle er forskjellige, så du må prøve deg fram.

 

Jaja men jeg er den karen som bare går rett på sak. Funker værtfall når jeg gjør det men så er jo det fordi jeg vet hva jeg holder på med og er trygg på det jeg gjør.

Grunnen til at man har forskjellig settings er jo pga. at det varierer fra chip til chip. Noen får en bra chip mens andre dårlig. Jeg var heldigvis heldig med min Lynnfield.

 

Forresten, PM meg. :3

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Men da kan du jo bare skrive til meg på Skype? Er ledig som regel og kan godt hjelpe til.

 

Kom deg på skype da! :)

 

Edit: Fikk liksom 3 blue screens etter å ha forandret fra 4.5 til 4.2 med 1,100 volt.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Kom deg på skype da! :)

 

Edit: Fikk liksom 3 blue screens etter å ha forandret fra 4.5 til 4.2 med 1,100 volt.

 

Den blir ikke mett på det. Øk. Du må nok opp i 1.25V+ for at den skal klare seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg føler egentlig at CPUen er ganske stabil nå, med 4,5 ghz og 1.375 voltage, men kan det være noe med selve hardware som utløser "error", eller er dette bare en bug fra Prime95s side?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ja, og den får samme erroren, og uansett hvor mye jeg klokker oppover får jeg samme... Men kanskje det er som jeg skrev over, software som jeg bruker som er upålitelig? Når jeg brukte AIDA64 (som er anbefalt av Asus) så får jeg ikke noe feil opp.

 

Ifølge Asus kan også noen av disse gratisvarene faktisk skade komponentene.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Tja, det kan jo være ram, feil på ram kan gi utslag i prime også.

 

Alt som har med tortur tester å gjøre kan potensielt skade komponenter, uansett hvilke det er.

 

Tror ikke det, jeg sjekka det isted, og det viste ikke noen feil med ram.

 

Edit: Får over 80 grader på CPUen nå, er det noe jeg bør gjøre for å få ned temperaturen?

 

17YCd.png

 

19QLC.png

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...