Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Husker at vi kjørte fra Haugesund for noen mnd siden. Fylte i Haugesund, og kom til Os, der kostet Dieselen 11.80kr. Så fylte opp tanken. Var rimelig irritert, at jeg ikke hadde noe bensinkanne med meg da. For det var sykt billig. kan ikke huske at den ahr vært så billig på noen år egenlig.

 

Sitter og snuser på å kjøpe en brukt diesel tank, på rundt 40-50L. Og legge et varmeelement oppi der, og fylle opp med brukt, renset frityr olje. For da kan du kjøre på det :)

 

Men det koster litt. Og må legge ting litt om. Slik at du kan switche mellom vanlig diesel, og frityrolje. Må starte og kjøre på vanlig, så etter 10-15minutt, over til frityrolje, å siste 10-15minuttene, over til vanlig drivstoff igjen.

 

Kongsvinger

Da får jeg vel hilse på deg da.

 

Ja hvis vi havner der, så må du bare gjøre det :) Blir vel hyppig kontakt med far din også ;)

Endret av Pms1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags bil er det du har som sluker 1.6 på mila??

 

Min 1983 modell stasjonsvogn med forgasser bruker helt nede på 0.75 på finkjøring :p.

 

Her i Hønefoss får jeg bensin nede på 13kr og i Drammen når jeg er der hender det at jeg får bensin på rundt 12.50

 

Bra når en selger på Ebay refunderer deler av fraktbeløpet når jeg har betalt for mye :). Snille folk det må jeg si :wee:

 

Toyota Corolla Stasjonsvogn... (hugsar ikkje heilt årsmodellen, trur det var 1993 modell) Låner denne bilen til eg får kjøpt eigen... Har vore såpass mykje kluss med den...

 

Ja, alltid kjekt med refundering... kjøpte eit tastatur på ebay ein gong, så hadde han sendt feil tastatur... det var israelsk layout på tastaturet (trur eg), istaden for Standard engelsk, og caps lock verka ikkje... Så då fekk eg refundert alt eg betalte for produkt + frakt og fekk behalde tastaturet :D

Lenke til kommentar

Til og med ikke en Corolla stasjonsvogn skal drekke så mye suppe.... kamerat av meg hadde corolla og den lå på rundt litern. Høres ikke helt frisk ut den gitt :p.

 

Jeg har en 84modell Peug505 m/forgasser. Førstegangsreg. i 1983. Justert riktig og ved pen langkjøring har jeg greid 0.75 på mila. Ellers på blanda kjøring liggern på 0.8-0.9.

 

Jeg kjøpte en reservedel til bilen jeg har lett lenge etter og ikke trodd at jeg skulle finne noensinne. En selger la ut den og jeg kjøpte den for en slik og ingenting. Me like like

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Hadde en Toyota Corolla 1987 model. Den gikk på luft og kjærlighet :D Den fylte jeg opp med 200kr. Og kjørte t/r Jæren - Haugesund. Fikk vel rett rundt 25-27L eller noe. Trengte en skjelden gang, å fylle når vi skulle hjem fra Haugesund.

 

Ja... er kos når bilen er så grei... Jeg var i Drammen og skulle til Mandal... kjørte tur/retur på rundt halv tank. Da jeg nærma meg Drammen igjen på kvelden lurte jeg på om tanknåla hadde satt seg :p. Eneste jeg ikke likte var bomregningene så kjører ikke E18 gjennom Kristiansand vis jeg skal nedover der igjen.

Lenke til kommentar

Blir vel hyppig kontakt med far din også ;)

Er jo langt til han fra Kongsvinger da. :p

 

Hehe, har hørt rykter om dette ;) Er unasett like langt, til han fra Staveren. Blir nok noen besøk, og radio kontakt tenker jeg :)

Hadde en Toyota Corolla 1987 model. Den gikk på luft og kjærlighet :D Den fylte jeg opp med 200kr. Og kjørte t/r Jæren - Haugesund. Fikk vel rett rundt 25-27L eller noe. Trengte en skjelden gang, å fylle når vi skulle hjem fra Haugesund.

 

Ja... er kos når bilen er så grei... Jeg var i Drammen og skulle til Mandal... kjørte tur/retur på rundt halv tank. Da jeg nærma meg Drammen igjen på kvelden lurte jeg på om tanknåla hadde satt seg :p. Eneste jeg ikke likte var bomregningene så kjører ikke E18 gjennom Kristiansand vis jeg skal nedover der igjen.

 

Ja greit med biler som drikker lite :)

 

Har en kompis som er i USA nå, han skal sjekke opp K&N filter for meg :)

Lenke til kommentar

ja. Like greit når en kompis er i statene. Slipper frakt og rot fra speditører vis han tar med ett i bagasjen til deg ;).

 

Hadde en kompis som hevda at min gikk sakte... det var før jeg ga bånn gass og han ikke klarte å ta meg igjen :p. Havna nesten oppi toppfarta på ett rettstrekke gitt.

 

Jeg begynner å bli en "smule" irritert. Bestile polyforinger til bilen i starten av august. Skulle være 10-14 dagers levering. Ikke kommet enda :grumpy:

 

Har 70l tank i bilen ;). Kommer ett bra stykke på den og har vist at ved økonomisk kjøring trenger jeg ikke å tanke alt for ofte. Blir litt vanskeligere å kjøre økonomisk med trafikk og folk som ikke kan kjøre. Hater folk som absolutt må ligge på bremser ned en bakke :p

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

ja. Like greit når en kompis er i statene. Slipper frakt og rot fra speditører vis han tar med ett i bagasjen til deg ;).

 

 

 

Har 70l tank i bilen ;). Kommer ett bra stykke på den og har vist at ved økonomisk kjøring trenger jeg ikke å tanke alt for ofte. Blir litt vanskeligere å kjøre økonomisk med trafikk og folk som ikke kan kjøre. Hater folk som absolutt må ligge på bremser ned en bakke :p

 

Han bor der borte :) Det blir sendt i posten, det er litt skjeldent han kommer hjem liksom :p Men det går fint det, han sendte en eske med snop til meg, og det kom frem etter en drøy uke eller noe.

 

Bremser ikke hele tiden, men litt bremser jeg, gidder ikke få bot, pga bilen ruller seg opp i, 70km/t, i 50 sonen ;)

Lenke til kommentar

Min 1983 regga 1984 modell stasjonsvogn med forgasser bruker helt nede på 0.75 på finkjøring :p.

 

Her i Hønefoss får jeg bensin nede på 13kr og i Drammen når jeg er der hender det at jeg får bensin på rundt 12.50

Med pen kjøring går min på rundt 0,7. Med ekstrem pen kjøring har jeg tyna den ned til 0,67. :p

 

Det er jaggu mange år siden jeg har sett bensin i Drammen til 12 kr. Hvilke biler er det du tapper fra? :D

 

 

 

Er jo langt til han fra Kongsvinger da. :p

Var det ikke 15-16 mil vi fant ut?

 

 

 

Hehe, har hørt rykter om dette ;) Er unasett like langt, til han fra Staveren. Blir nok noen besøk, og radio kontakt tenker jeg :)

Ett eller annet fikser vi. :)
Lenke til kommentar

Var det ikke 15-16 mil vi fant ut?

 

 

 

Hehe, har hørt rykter om dette ;) Er unasett like langt, til han fra Staveren. Blir nok noen besøk, og radio kontakt tenker jeg :)

Ett eller annet fikser vi. :)

 

Var det ikke rundt 10 mil da? Skal sjekke opp med finn.no kartene igjen ;)

 

Ja det bekymrer jeg meg ikke for :)

 

Edit: 12 mil med bil. og 7.3 i luft linje :)

Endret av Pms1
Lenke til kommentar

Statoil Rundtom hadde 12.30 i sommer ;). Jeg følger med på markedet og vet når stasjonene i Drammen setter ned prisene. Ofte natt til torsdag og også søndager er bra ;)

Følger med jeg også, men har aldri sett under 13. Her på Hurum er det også onsdagkveld + natt til torsdag, og søndag ettermiddag til klokken 12 på mandag formiddag.

 

 

 

Var det ikke rundt 10 mil da? Skal sjekke opp med finn.no kartene igjen ;)

 

Ja det bekymrer jeg meg ikke for :)

Tror det er 10 mil fra meg til Kløfta. :)

 

 

Edit: Så det er 8 mil fra meg og til Kløfta. Det er 13 mil til Konsvinger. :)

Endret av Maximalyd
Lenke til kommentar

Velkomen skal de vere, alle saman. :)

 

Forumtroll tar me med bak og deponerer på same stad som floppydisker.

Eg rydda litt opp i emnetittelen. Me vil ha minst mogleg teikn og styr for å markere ein tråd.

 

Dårleg oppførsel av moderatorar håpar eg me klarar å unngå. Skulle noko oppstå så rapporter det inn til [email protected]. Der vil det bli tatt hand om av administratorstaben.

Historisk sett har me i alle fall ikkje hatt store problem med dette.

Deponerer du floppydiskene dine? Galne mannen. Jeg har de fleste liggende i en safe. Samt kopiene liggende i en passende eske. Alle spilla mine, forskjellig DOS-shell, Win 3.11, Win3.10 på tysk osv. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...