Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd

Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Venter på skikkelig vanlig trakterkaffi her :) Tenker å prøve meg på kokekaffi snart ;)

Her har me kaffimaskin som kvernar bønnene for kvar kopp :D

Noen venner av oss, har også slik ting :) I fjor sommer, så grillet vi kaffi bønner på grillen. Men følgte ikke helt med, og svidde de :p

Sikker de spanske og franske jentene som har gjort det :p

tror det var meg for det er bare meg som har adgang til rommet mitt :p. Hvorfor drekke sånn på en torsdag...

Det det du tror det :p De "stjal" nøklen, og snek seg inn :p

Lenke til kommentar

Venter på skikkelig vanlig trakterkaffi her :) Tenker å prøve meg på kokekaffi snart ;)

Her har me kaffimaskin som kvernar bønnene for kvar kopp :D

Noen venner av oss, har også slik ting :) I fjor sommer, så grillet vi kaffi bønner på grillen. Men følgte ikke helt med, og svidde de :p

Korleis vart smaken? :p

Lenke til kommentar

har vel rundt 25l øl, noen liter brennevin og også noel liter med rødvin.... høres ut som ett alkisreir, men drekker ikke mye og var i Sverige å fyllte opp lageret :p

Ikkje verst, ikkje verst :D Hadde ikkje hatt noko imot å hatt det på lager i heimen ;)

Fin fint for dykk som held til ikkje altfor langt frå svenske grensa...

Lenke til kommentar

skal man grille kaffebønner må man røre i dem for at de ikke skal brenne seg... fort gjort at det skjer ved litt for høy varme også :p.

@Whatworld: Jupp... jeg tror jeg skal ta med noen studenter til Sverige. La de dekke bensinregninga :p. de får uansett en billig svensketur å kan ta med seg alt de orker

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

skal man grille kaffebønner må man røre i dem for at de ikke skal brenne seg... fort gjort at det skjer ved litt for høy varme også :p.

@Whatworld: Jupp... jeg tror jeg skal ta med noen studenter til Sverige. La de dekke bensinregninga :p. de får uansett en billig svensketur å kan ta med seg alt de orker

Ikkje dårleg idé :D Litt meir vanskeleg å fylle opp ein bil og la dei dekka bensinrekninga til Sverige frå her i Bergen... :hm:

Lenke til kommentar

Ikkje dårleg idé :D Litt meir vanskeleg å fylle opp ein bil og la dei dekka bensinrekninga til Sverige frå her i Bergen... :hm:

Det kostet meg ca:13-1400kr i Diesel, fra Tertnes til Svergie i sommer. Det er uten bom og eventuel ferjer. T/R så koster det ca:600kr pr stk, hvis dere er 5stk.

Så det er ikke så gale. Men det tar rundt 8-9timer. Kommer an på, om du er kjent i Oslo området :)

Ja... litt langt å kjøre det :p...

Er glad jeg bor i Oslo området. Er noen mil til Sverige og ett par timer bak rattet, men grei skurring :)

Går ting etter planen, så havner jeg i Staveren eller Kongsvinger neste år, eller året etter på. Da ser jeg frem til Svergie tur inni mellom ;)

Lenke til kommentar

@Pms1: Det kostet meg ca:13-1400kr i Diesel, fra Tertnes til Svergie i sommer. Det er uten bom og eventuel ferjer. T/R så koster det ca:600kr pr stk, hvis dere er 5stk.

Så det er ikke så gale. Men det tar rundt 8-9timer. Kommer an på, om du er kjent i Oslo området :)

Problemet er at bilen eg køyrer brukar Blyfri 95... sist eg sjekka den billegaste prisen pr. liter (rundt i området), så var det 15,37kr, pr liter... Søndagen er det litt billegare... 14,95... så sist eg fylte... så vart det rundt 700kr for full tank, og denne bilen slukar drivstoff , ligg vel på ca. 1,6liter på mila... :ohmy: Og då er det ca. 64mil til Svinesundbrua... Men ein tur må eg få tatt snart uansett :closedeyes:

Endret av WhatWorld
Lenke til kommentar

@Pms1: Det kostet meg ca:13-1400kr i Diesel, fra Tertnes til Svergie i sommer. Det er uten bom og eventuel ferjer. T/R så koster det ca:600kr pr stk, hvis dere er 5stk.

Problemet er at bilen eg køyrer brukar Blyfri 95... sist eg sjekka den billegaste prisen pr. liter (rundt i området), så var det 15,37kr, pr liter... Søndagen er det litt billegare... 14,95... så sist eg fylte... så vart det rundt 700kr for full tank, og denne bilen slukar drivstoff , ligg vel på ca. 1,6liter på mila... :ohmy: Og då er det ca. 64mil til Svinesundbrua... Men ein tur må eg få tatt snart uansett :closedeyes:

1.6L på milen? :O Må være blandet kjøring det der. Vi kjører en svær SUV, med 6.5L. Og den bruker 1.2-1.3L på mil'en. På lang kjøring, på by kjøring, så er det vel rundt 2L + :p

Kom deg ut av byen, har sett bensinen nede i 14kr her ute. På Shell på Toppe, så er det veldig billig. Har sett bensinen nede i 13.90, og Dieslen nede i 12.80kr

Lenke til kommentar

Hva slags bil er det du har som sluker 1.6 på mila??

Min 1983 regga 1984 modell stasjonsvogn med forgasser bruker helt nede på 0.75 på finkjøring :p.

Her i Hønefoss får jeg bensin nede på 13kr og i Drammen når jeg er der hender det at jeg får bensin på rundt 12.50

Bra når en selger på Ebay refunderer deler av fraktbeløpet når jeg har betalt for mye :). Snille folk det må jeg si :wee:

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...