Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Windows 7 Ultimate med alle oppdateringer og SP1 tar 32,1GB hos meg :p Win8 tok knappe 15GB

 

Fant ut at med å deaktivere dvalemodus i CMD så frigjorde jeg 16 GB på SSDen pga Dvalemodus reserverer like mye plass på harddisken som du har RAM. Når jeg da har 16 GB RAM og bare en 128 GB SSD så er det litt ekstra plass når jeg aldri bruker dvalemodus. :)

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Hehe, har selv Cerwin Vega anlegg som er større en det han har, men det går ikke an å sammenligne på den måten.

 

Var / er i hvert fall storfornøyd med mitt Z2300 til prisen det kostet, og har hørt bare godt om Z623. Regner med Z906 også er et veldig godt anlegg til prisen :)

 

Supert! :) Regner med at jeg skal gå for dette når jeg har penger til det, skal bli smådeilig å kunne kjøre 7.1 uten headset. Du vet sikkert hvordan det er å ha headset på seg hele dagen, blir veldig ubehagelig etter en stund. :p

Lenke til kommentar

Supert! :) Regner med at jeg skal gå for dette når jeg har penger til det, skal bli smådeilig å kunne kjøre 7.1 uten headset. Du vet sikkert hvordan det er å ha headset på seg hele dagen, blir veldig ubehagelig etter en stund. :p

 

Hehe, er ingen fan av headset, nei! Droppet surround-lyd da jeg ikke så noe behov for det, hadde det til TV'en før, men ble ikke noe særlig brukt. Mye kabelrot. :hm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Hehe, er ingen fan av headset, nei! Droppet surround-lyd da jeg ikke så noe behov for det, hadde det til TV'en før, men ble ikke noe særlig brukt. Mye kabelrot. :hm:

 

Her var det motsatt. Jeg hadde virkelig behov for et headset som kunne levere god lyd, surround support og mic, og det fikk jeg til en kjempe god pris. :)

Fikk det hos Komplett for 699,- men koster som regel opp i mot 799,- til 999,-.

Bang for the bucks sier jeg bare. :3

Lenke til kommentar

Noen som vet om en måte å fjerne at det står hvilket filformat en film har? Altså det står Filmtittel.mkv på alle videofiler, noe det ikke gjorde før jeg formaterte i går. Er litt irriterende.

 

Kan du bare gå til Organize -> Folder and search options -> Under tabben View velger du Hide extensions for known file types :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant ut at med å deaktivere dvalemodus i CMD så frigjorde jeg 16 GB på SSDen pga Dvalemodus reserverer like mye plass på harddisken som du har RAM. Når jeg da har 16 GB RAM og bare en 128 GB SSD så er det litt ekstra plass når jeg aldri bruker dvalemodus. :)

 

Tja, jeg leste jo det her om dagen, at jeg ikke kom på det, men jeg mener også at du kan stille ned hvor mye plass hibernate bruker også.

Men jeg syns ikke brodern hadde slike "problemer" med sin w7, hmm må sjekke en gang, har sånn ca 70GB igjen med windows og ett eller to spill installert på en 128GB disk.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Tja, jeg leste jo det her om dagen, at jeg ikke kom på det, men jeg mener også at du kan stille ned hvor mye plass hibernate bruker også.

Men jeg syns ikke brodern hadde slike "problemer" med sin w7, hmm må sjekke en gang, har sånn ca 70GB igjen med windows og ett eller to spill installert på en 128GB disk.

 

Er ihvertfall stor forskjell hos meg om Dvalemodus er aktivert eller ikke.

 

Dvalemodus aktivert:

 

Dvalemodus%20p%C3%A5.png

 

 

Dvalemodus deaktivert:

 

Dvalemodus%20av.png

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...