Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det var ikke det jeg mente. Har forøvrig endret posten min, slik som du gjorde, nettopp for å forklare hva jeg mente.

Kjernen var at jeg foretrekker konsoll fremfor PC, nettopp for å slippe slike problemer som TMU hadde. På konsoll er det simpelthen bare å starte å spille, og ikke noe frem og tilbake i instillingene, feilsøking eller lignende. Det var det som var kjernen, og fra der gikk du litt bananas - eventuelt feiltolket - det jeg skrev.

Mus/tastatur vs. kontroll, eksklusive spill, starte å spille vs. tukle med instillinger for å få bedre grafikk osv. - slike preferanser.

Lenke til kommentar

God kveld, Kromskallen! :)

 

Edit: Har egentlig aldri forstått hvorfor det alltid skal bli masse diskusjoner rundt PC vs Konsoll, samme gjelder mobil vs mobil... Kan bare ikke de som liker Konsoll spille på det, og det samme gjelder de som spiller på PC, og bare være fornøyd med det?? Man oppnår jo ingenting annet enn masse diskusjoner som aldri vil ta slutt pga forskjellige meninger. Det er jo derfor det er så bra at det finnes alternativer, men av og til så virkes det ut som det heller ikke er godt nok...

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar

Nei, det var ikke det jeg mente. Har forøvrig endret posten min, slik som du gjorde, nettopp for å forklare hva jeg mente.

Kjernen var at jeg foretrekker konsoll fremfor PC, nettopp for å slippe slike problemer som TMU hadde. På konsoll er det simpelthen bare å starte å spille, og ikke noe frem og tilbake i instillingene, feilsøking eller lignende. Det var det som var kjernen, og fra der gikk du litt bananas - eventuelt feiltolket - det jeg skrev.

Mus/tastatur vs. kontroll, eksklusive spill, starte å spille vs. tukle med instillinger for å få bedre grafikk osv. - slike preferanser.

 

Tja, jeg ser ikke akkurat det å måtte "feilsøke" som noe som taler som en ulempe sånn sett, alle spill har bugs, det kommer man ikke utenom og selv på konsoll så kan også ting ikke funke som det skal så man må "feilsøke".

Men så er det vel noen som vil ha det enklere så da.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke så mye feilsøking på konsollene i forhold til PC though.

På PC har folk gjerne litt forskjellig hardware, og da oppstår det gjerne forskjellige problemer. Når alle har samme konsoll går det som regel greit å fikse ting med an patch eller lignende, fordi problemet ofte rammer alle dersom det er snakk om en heavy bug.

 

Men igjen, smak og behag. Foretrekker selv PC til enkelte spill.

Mon tro om PCen min klarer å gjøre det nye Sim City når det kommer ut? Har et GTX 670 fra Asus.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Har Hitman: Blood Money liggende her og fikk veldig lyst til å spille det. Men problemet er jo at jeg må bestandig ha CD'en i CD/DVD - ROM'et, noen som kan finne en crack til meg?

Lenke til kommentar

Er ikke så mye feilsøking på konsollene i forhold til PC though.

På PC har folk gjerne litt forskjellig hardware, og da oppstår det gjerne forskjellige problemer. Når alle har samme konsoll går det som regel greit å fikse ting med an patch eller lignende, fordi problemet ofte rammer alle dersom det er snakk om en heavy bug.

 

Men igjen, smak og behag. Foretrekker selv PC til enkelte spill.

Mon tro om PCen min klarer å gjøre det nye Sim City når det kommer ut? Har et GTX 670 fra Asus.

 

Skjønner ikke hvorfor du spiller mest på konsoll jeg, du har jo en mildt sagt ganske god PC..! ;)

Lenke til kommentar

@sj3f: Det har nok noe med at jeg foretrekker å spille på konsollen fremfor PCen. Spiller en del Halo f. eks.

Liker strategispill på PC da. "nVidia 7800 or better*" - er det det nye Sim City krever etter hva jeg har forstått, men det sier meg egentlig ikke så mye, selv om jeg regner med at GTX 670 er bedre. Er jo et ganske nytt kort.

 

@aleksanderro: Ja. Tror du det går fint? :)

Endret av iGlenn
Lenke til kommentar

@sj3f: Det har nok noe med at jeg foretrekker å spille på konsollen fremfor PCen. Spiller en del Halo f. eks.

 

Det er også en fordel med konsoll, en del eksklusive spill :/

 

Ser jo også ut som om GTA V ikke kommer til PC med det første... :hrm: (i kjent Rockstar stil)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Det er også en fordel med konsoll, en del eksklusive spill :/

 

Ser jo også ut som om GTA V ikke kommer til PC med det første... :hrm: (i kjent Rockstar stil)

 

Plenty med spill jeg kan spille til det kommer ut.

Lenke til kommentar

@aleksanderro: Høres bra ut. Kjekt å være sikker i alle fall.

Litt merkelig at det laveste kravet er såpass "dårlig" da.. ser jo ut som et krevende spill. Kan jo hende det jeg har sett ikke er in-game da.

 

@sj3f: Syns GTA: IV var helt elendig, men ser ut som GTA V kan bli bra. Syns IV føltes seigt ut.. og et stort minus for at det ikke var traktor (med tilhørende K-Rose-lignende radiokanal) med.

Får bare at det er en stor plass slik som det var på SA, altså ikke bare by.. litt sol og fint vær hjelper også på. :D

Lenke til kommentar

F***! Etter restart av maskina mi, så viser AC3 i oppløysning 640* ett eller anna... og uansett kva eg endrar innstillingane i spelet eller i windows innstillingar, så endrar den seg ikkje frå 640**...

Nokon som har opplevd noko liknande med f.eks. andre spel? Og har evt tips?

 

Notabene: Det fungerte heilt fint før restart i 1920*1080p, og alt anna på fullt...

Lenke til kommentar

Plenty med spill jeg kan spille til det kommer ut.

 

Hehehe, men jeg vil ha GTA på PC samtidig på konsoll, fordi da slipper jeg at Thorey spoiler hele dritten før jeg i det hele tatt har begynt med det... :grumpy:

 

 

 

@sj3f: Syns GTA: IV var helt elendig, men ser ut som GTA V kan bli bra. Syns IV føltes seigt ut.. og et stort minus for at det ikke var traktor (med tilhørende K-Rose-lignende radiokanal) med.

Får bare at det er en stor plass slik som det var på SA, altså ikke bare by.. litt sol og fint vær hjelper også på. :D

 

Jeg synes også GTA IV var ganske så dårlig forhold til de andre spillene. Endelig noen andre enn Kromskallen som er enig med meg i det, har en del fanboys i klassen min som liker alle spill som det står Rockstar som spillutvikler på... :rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...