Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Jeg veit ikke hvor stor fail rate det er på den, men skulle den dø kan du enten koble viftene til hk/psu med molex, sende melding til corsair så får du ny komtroller eller kjøpe deg en egen vifte kontroller.

Var en som bytta en slik på ett 600T kabinett, de kabinettene er egentlig like, og han sa det var lett, han fikk også ny rett ifra corsair.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg veit ikke hvor stor fail rate det er på den, men skulle den dø kan du enten koble viftene til hk/psu med molex, sende melding til corsair så får du ny komtroller eller kjøpe deg en egen vifte kontroller.

Var en som bytta en slik på ett 600T kabinett, de kabinettene er egentlig like, og han sa det var lett, han fikk også ny rett ifra corsair.

 

Er det lett å koble til hovedkortet? Går viftene bare i en fart da?

 

har et sånt hovedkort btw: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=743925#reviews

Lenke til kommentar

Viftene vil da gå i max fart med mindre du kobler inn en motstand. Og ja, simpelt som bare det å koble til HK. :)

 

edit: Bilde for hvor du kobler til viftene.

 

Høyre del av bildet vil du se to hvite kontakter med 3 pinner stikkende opp, det er kontakten du kobler viftene til. :)

untitled-564x376.jpg

Endret av Camorack
Lenke til kommentar

Er det lett å koble til hovedkortet? Går viftene bare i en fart da?

 

har et sånt hovedkort btw: http://www.komplett....=743925#reviews

 

Det er lett å koble de til ja, men nå veit ikke jeg om msi har noe mulighet for vifte profiler, men asus hk har ihvertfall det, men om det bare gjelder pwm vifter eller ikke aner jeg ikke, men jeg antar det går med vanlig volt regulering der også siden de fleste vifte portene er 3 pins.

Lenke til kommentar

@bubba477

Hvilken Komplett-PC kjøpte du forresten? :hmm:

 

http://www.komplett....gSystemId=10674 denne som jeg valgte noen deler til selv.

 

Her finner du de på ditt HK. Se bilde.

 

 

edit: Huske å trykke legg ved er kanskje en ide. :p

 

post-214581-0-22899200-1353780005_thumb.png

 

hmm ok, ser de kontaktene. noen av de har 3 pinner, noen 4. der det kun en kabel fra den viftekontrolleren som skal inn da? er jo for 3 vifter...

 

btw går de bare for full fart da? eller er det noen instillinger for hastigheten?

Endret av bubba477
Lenke til kommentar

hmm ok, ser de kontaktene. noen av de har 3 pinner, noen 4. der det kun en kabel fra den viftekontrolleren som skal inn da? er jo for 3 vifter...

 

btw går de bare for full fart da? eller er det noen instillinger for hastigheten?

 

Den der må du ta om igjen, selve vifte kontrollern din skal kobles til en molex ifra psu, det er noe ala den hvite til venstre i bilde til camorack, alle molex ser slik ut, bare noen er hvite/svarte, kansje andre farger også, du skal IKKE koble selve kontrollern til hk på noen måte.

Skal du koble viftene til hk, så må du ta en og en kabel til vifte kontaktene, du kan jo bruke en Y splitter også om du har det og det spiller ingen rolle om du kobler 3 pin vifter til 4pin uttak på hk, de passer om hverandre.

 

Men alt dette er jo satt opp ifra komplett, så jeg ser ikke hvorfor du skal bry deg med dette nå?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Den der må du ta om igjen, selve vifte kontrollern din skal kobles til en molex ifra psu, det er noe ala den hvite til venstre i bilde til camorack, alle molex ser slik ut, bare noen er hvite/svarte, kansje andre farger også, du skal IKKE koble selve kontrollern til hk på noen måte.

Skal du koble viftene til hk, så må du ta en og en kabel til vifte kontaktene, du kan jo bruke en Y splitter også om du har det og det spiller ingen rolle om du kobler 3 pin vifter til 4pin uttak på hk, de passer om hverandre.

 

Men alt dette er jo satt opp ifra komplett, så jeg ser ikke hvorfor du skal bry deg med dette nå?

 

takker det forklarte det litt mer for meg. Er litt redd for å ha kjøpt katta i sekken med dette kabinettet, pga at viftekontrollen (med dette mener jeg den bryteren viftene er koblet til, den har 3 hastigheter) går i stykker for en del som har corsair 650D. Sitter derfor og spekulerer på angrefrist...

Endret av bubba477
Lenke til kommentar

Så du skal sende tilbake hele maskina for noe som teoretisk sett kan gå istykker?

Du er klar over at skjermkortet ditt kan ta kvelden, hk, hdd etc?

Du får det sikkert igjen en dag om den skal ryke av uante årsaker.

Start knappen din kan også gå istykker helt ut av det blå.

 

Det vil jo ikke være ekstremt kritisk om viftene skulle stoppe, det bør du også klare å legge merke til og da er det jo bare litt jobb med å koble de om, selv om jeg skjønner hvor du vil hen så er det lite poeng i å blåse opp dette mer enn det behøves, men verken jeg eller andre kan jo garantere noe.

 

Det vil også alltid være folk som er uheldige og det er jo sjelden man leser når ting fungerer, det man ser er jo bare de som har blitt ødelagt og de har solgt mange av de kabinettene der tror jeg så det er vel bare ett fåtall av de som faktisk har blitt ødelagt "av seg selv".

 

Jeg sitter med Corsair 600T og jeg også leser at noen har problemer med den innebygde vifte kontrollern, jeg bruker den, men jeg sitter ikke akkurat å biter negler å svetter av bekymring om den en dag skulle ta kvelden.

Jeg har jo bare koblet kabinett viftene på den, vifta til CPU kjølern står i CPU vifte kontakta og de viftene går på full guffe hele tiden.

Jeg kan uansett sende en beskjed til corsair også få tilsendt en ny en, det er ihvertfall det enkelte folk har gjort å bytta den selv, var visstnok en smal sak.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Sett bort ifra grafikk som nødvendigvis ikke er alt, hva gjør en konsoll bedre?

 

Feilformulert setning eller?

PC er superior på grafikk, som sagt.

På konsoll slipper du å installere spillene, slik som sj3f sa.

 

Resten går ut på personlige preferanser. Jeg har forøvrig aldri sagt at konsollene eier PC på noen som helst måte. Det var nemlig du som kom med en påstanden om at "PC eier konsollene i alt" - noe som ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Så du skal sende tilbake hele maskina for noe som teoretisk sett kan gå istykker?

Du er klar over at skjermkortet ditt kan ta kvelden, hk, hdd etc?

Du får det sikkert igjen en dag om den skal ryke av uante årsaker.

Start knappen din kan også gå istykker helt ut av det blå.

 

Det vil jo ikke være ekstremt kritisk om viftene skulle stoppe, det bør du også klare å legge merke til og da er det jo bare litt jobb med å koble de om, selv om jeg skjønner hvor du vil hen så er det lite poeng i å blåse opp dette mer enn det behøves, men verken jeg eller andre kan jo garantere noe.

 

Det vil også alltid være folk som er uheldige og det er jo sjelden man leser når ting fungerer, det man ser er jo bare de som har blitt ødelagt og de har solgt mange av de kabinettene der tror jeg så det er vel bare ett fåtall av de som faktisk har blitt ødelagt "av seg selv".

 

Jeg sitter med Corsair 600T og jeg også leser at noen har problemer med den innebygde vifte kontrollern, jeg bruker den, men jeg sitter ikke akkurat å biter negler å svetter av bekymring om den en dag skulle ta kvelden.

Jeg har jo bare koblet kabinett viftene på den, vifta til CPU kjølern står i CPU vifte kontakta og de viftene går på full guffe hele tiden.

Jeg kan uansett sende en beskjed til corsair også få tilsendt en ny en, det er ihvertfall det enkelte folk har gjort å bytta den selv, var visstnok en smal sak.

 

du har selfølgelig helt rett her, er ikke alltid 100% rasjonell på sånne ting, får litt "hetta" da jeg ikke kan fikse det selv og alternativet er å sende det inn igjen for rep osv...

Er derfor en spør i tilfelle det skjer :p

Endret av bubba477
Lenke til kommentar

Feilformulert setning eller?

PC er superior på grafikk, som sagt.

På konsoll slipper du å installere spillene, slik som sj3f sa.

 

Resten går ut på personlige preferanser. Jeg har forøvrig aldri sagt at konsollene eier PC på noen som helst måte. Det var nemlig du som kom med en påstanden om at "PC eier konsollene i alt" - noe som ikke stemmer.

 

Tja, du formulerte det dit hen at eneste fordelen med en PC var grafikken og i alt annet var en konsoll bedre enn PC.

Ja, jeg veit man ikke trenger å legge inn spill på konsoller, slik har det jo vært ifra nesten dag 1 med konsoller, men er det eneste fordelen med en konsoll, at man ikke behøver å legge inn ting?

 

Men sånn sett bort ifra at selve maskina, dvs konsollen, er mye billigere enn en PC så ser jeg strengt tatt ingen fordeler med en konsoll overhode og jeg har spilt mye på konsoll opp igjennom.

 

Du sa forøvrig:

PC er superior på grafikk, intet mer.

 

Det du sier der er jo at det eneste en PC kan er bra grafikk, ingenting annet, noe som igjen vil si at du antyder at en konsoll gjør alt annet enn grafikk bedre enn en PC.

Men for de som liker hånd kontrollere så er jo konsoll veien å gå, vel, ikke egentlig, for du får jo det til PC også, da står vi strengt tatt igjen det eneste positive med en konsoll, pris og til dels spill utvalg, men idag er jo det meste kryss plattform.

 

Ikke det at jeg nekter for å spill på konsoll, men jeg står fortsatt for at konsollene idag er ifra noe ala stein alderen, de burde fornyes kraftig ihvertfall.

 

Men hver sin smak.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det var du som skrev at PC var best på "alt" - så da må du ikke slenge det over på meg. Jeg skrev at PCen er best på grafikk, mens (nesten) alle andre punkter er basert på personlige preferanser. Jeg skrev da aldri at konsoller er bedre på alle andre punkter. Jeg har jo ikke sagt at konsoll er bedre enn PC engang. Hvor får du dette fra?

 

Edit: Jeg skrev at PCen er bedre enn konsollene på grafikk, fordi det er det eneste punktene som PC "eier" konsollene på. Det betyr derimot ikke at konsollene er bedre på alle de andre områdene.

 

Hvem sin smak, ja. Spiller forresten også på PC, men da går det som regel mest i spill som ikke fungerer særlig bra på konsoll (f. eks strategispill, der mus og tastatur er overlegent).

 

Edit 2: Mente selvfølgelig hver sin smak, og ikke hvem sin smak.

Endret av iGlenn
Lenke til kommentar

Når du skriver ting som dette: "PC er superior på grafikk, intet mer.", da må du hentyde til at konsollene gjør noe bedre?

Eller sier du at PC er best på grafikk og at konsoll ikke kan noe/ikke har noen fordeler overhode?

 

Sett bort ifra pris og enkelte unike spill titler til konsoll så kan de strengt tatt ingenting bedre, det var jo det som var kjernen, eller?

 

Hva slags preferanser?

Alt det du kan gjøre med en konsoll, kan du også med en PC, hva står du igjen med da?

Endret av meg0709
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...