Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd

Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg også synes dette hørtes for godt ut til å være sant, men ifølge Corsair selv skal den være så bra (http://www.corsair.c...cpu-cooler.html) Forventer at de holder det de lover...

Problemet er at du må ta alt med en relativt stor klype salt, med mindre du har nøyaktig samme oppsett som corsair, som kan ha kjørt dette på en åpen test benk så skal det egentlig en del til for å klare eksakt samme temps.

Du skal sjelden eller aldri stole på multi millionær selskap som lever av å selge og å skryte på seg ting.

Og ambient er rom temp, så ta 25 grader og trekk ifra tempen du måler så har du hvor mange grader en CPU egentlig er på.

Lenke til kommentar

@kromskalle: Hvordan er Corsair AF viftene du har på vannkjølingen din, er de mye stillere og pusher de greit med luft i forhold til de som fulgte med vannkjølingen?.. viftene som sitter på H80 min går meg på nervene, bråker mer en de 6 andre viftene som sitter i pcen min.

Endret av assap2
Lenke til kommentar

Problemet er at du må ta alt med en relativt stor klype salt, med mindre du har nøyaktig samme oppsett som corsair, som kan ha kjørt dette på en åpen test benk så skal det egentlig en del til for å klare eksakt samme temps.

Du skal sjelden eller aldri stole på multi millionær selskap som lever av å selge og å skryte på seg ting.

Og ambient er rom temp, så ta 25 grader og trekk ifra tempen du måler så har du hvor mange grader en CPU egentlig er på.

Så du sier den kan egentlig ligge på 60-70 grader istedet for 47 som Corsair sier? Har de egentlig bare trukket romtemp. fra den egentlige CPU tempen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

@kromskalle: Hvordan er Corsair AF viftene du har på vannkjølingen din, er de mye stillere og pusher de greit med luft i forhold til de som fulgte med vannkjølingen?.. viftene som sitter på H80 min går meg på nervene, bråker mer en de 6 andre viftene som sitter i pcen min.

De er definitivt bedre med tanke på støynivå, men anbefaler å kjøpe SP da de egner seg bedre for radiatorer. Har selv 120mm AF vifter og de er så og si lydløse. Det samme gjelder MhMh sine SP vifter.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

De er mye bedre enn dem som følgte med. Kjølingen er super og med tanke på støy så bråker dem ikke, kun H100 man hører da men. Anbefaler deg til å gå for SP vifter for bedre kjøling samt. lavt støy nivå. :)

Legger deg til på X360 senere, skrudde av for ikke så veldig lenge siden.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

De er definitivt bedre med tanke på støynivå, men anbefaler å kjøpe SP da de egner seg bedre for radiatorer. Har selv 120mm AF vifter og de er så og si lydløse. Det samme gjelder MhMh sine SP vifter.

De er mye bedre enn dem som følgte med. Kjølingen er super og med tanke på støy så bråker dem ikke, kun H100 man hører da men. Anbefaler deg til å gå for SP vifter for bedre kjøling samt. lavt støy nivå. :)

Legger deg til på X360 senere, skrudde av for ikke så veldig lenge siden.

Takker begge to, tar rådet deres og bestiller et par SP vifter..bare de senker støynivået litt er jeg fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Takker begge to, tar rådet deres og bestiller et par SP vifter..bare de senker støynivået litt er jeg fornøyd. :)

Bedre kjøling og lavere støy nivå. ;)

Uansett, bare hyggelig, håper virkelig du blir fornøyd. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...