Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd

Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så høyt som den kommer, det fins jo ingen fasit svar, men må jo prøve å være realistisk også.

Finner sikkert noen "rekorder" på nettet hvis du søker.

Du kan jo se på denne linken, men hva de bruker til kjøling veit jeg ikke, har bare lest første posten, der er det også en del "rekorder" der, men de cpuene der skal vel egentlig ikke over 1,45V, men ser noen kjører over 1,5 for å oppnå 4,8GHz.

www.overclock.net/t/858385/the-i5-760-oc-club

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Henta el gitaren i dag, er en stor eske, Mål: (LxBxH) 112x48x34 cm vekt: 11,3 kg tung da. Ringte etter en taxi ble litt usikker om jeg skulle miste esken på veien hjem, så jeg spanderte på meg en taxi. Og den Belcat lommeforsterker - HPA-301 fikk jeg med et 9v batteri, trude jeg måtte kjøpe batteri da ja ja :p er noen som ikke er gjerrigknarker da :p

Da er bare vente på dato 28/11 på rocksmith da :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Så høyt som den kommer, det fins jo ingen fasit svar, men må jo prøve å være realistisk også.

Finner sikkert noen "rekorder" på nettet hvis du søker.

Du kan jo se på denne linken, men hva de bruker til kjøling veit jeg ikke, har bare lest første posten, der er det også en del "rekorder" der, men de cpuene der skal vel egentlig ikke over 1,45V, men ser noen kjører over 1,5 for å oppnå 4,8GHz.

www.overclock.net/t/858385/the-i5-760-oc-club

Takk for linken, meget interessant.

Jeg hadde hørt at 4,4 GHz var max man kunne OC på en i5-760 men nå ser jeg at det er en feil.

Når dere snakker om overklokking så er jeg litt skuffet over min 3770K! Utrolig høy varmeutvikling..

Ivy Bridge er jo kjent for sin varmeutvikling. Hvis man tar en Ivy Bridge kontra en Sandy så ser man den store forskjellen. Sandy utgjør 45% varme mens Ivy utgjør 65%.

Lenke til kommentar

Ja, er kjipt at Intel har brukt billigere material, for i teroiren så skulle det egentlig vært omvendt pga mindre strømforbruk på Ivy Bridge. Så det er varmeutviklingen som begrenser min overklokking. Men på en måte så er jeg fornøyd nå, er ikke som før som skulle presse alt så langt som mulig... :p

Lenke til kommentar

Ja, er kjipt at Intel har brukt billigere material, for i teroiren så skulle det egentlig vært omvendt pga mindre strømforbruk på Ivy Bridge. Så det er varmeutviklingen som begrenser min overklokking. Men på en måte så er jeg fornøyd nå, er ikke som før som skulle presse alt så langt som mulig... :p

Det har med loddinga imellom chipen og heatspreader, men en ivy bridge er 5-7% bedre/raskere enn sandy bridge klokk for klokk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...