Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd

Kiriev

Anbefalte innlegg

Er artig greie å gjøre på fritiden og får jo litt for det innimellom. Er også derfor jeg var litt langt nord i vår :) .
Men det er vel ikke så mye du får for det eller? :)

Jeg har sett så mange av de at jeg skjønner godt hvorfor de bruker de kameraene. Har vurdert det selv i bilen og bestilt feste for GoPro kameraet mitt nå :).
Hehe...det skjønner jeg også. Lurer på hvor mange smeller det er der på et år, jeg. :p

Tror jeg har satt pers. rekord i oppbrente solenoider. Den jeg fikk i reklamasjon var så dårlig at den røyk med en gang. Bestilte å kjøpe en meget kraftig en som jeg fikk montert nå. Har vist en trekkraft på nærmere 6kg og den ser ut til å gjør jobben med letthet. Men så har jeg nå også meget mangle kabler lagt opp for dette her nå. 1rele, 2 sikringer, 1 fjernstyringsboks pluss alle ledninger som da må kobles. Samt at jeg har den solenoiden i bakluka som det er strekt en ledning til.
Da må det jo være noe skikkelig gæernt med dem. :p Var de nye?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle være det... den siste jeg fikk tak i nå er faen meg den kraftigste jeg har vært borti. Men så har jeg satt opp ett ganske heftig ledningsnett for dette her siden jeg bruker fjernkontroll for å slå på den. Fjernkontrollen slår på ett rele i kontrollboksen, den slår deretter på ett rele til som gir strøm til motoren... ganske fancy setup egentlig :p.

2012-10-04%2012.01.56.jpg

slik sitter den nye motoren... har en inspeksjonsluke i bagasjen for jeg har alt av koblinger og reler liggende. Jeg tørr ikke å dra ett rele på boksen som er fjernstyringa. Bedre å bruke ett eksternt rele slik at den ikke blir overbelasta.

Får en del småting og muligheten til å delta på ting. Turen til Finnland var den kongeturen og var utslitt etterpå. I vår ville de ikke gi dekk til min bil da de ikke ville gi meg annet enn det vognkortet tilsa selv om jeg sa hva tilsvarende kjøretøy bruker/brukte. Så kjørt på Continental i sommer, men har gått over til Hakka Blue i høst. Utrolig bra dekk og vil si bedre egenskaper på vått enn Continental.

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Skulle være det... den siste jeg fikk tak i nå er faen meg den kraftigste jeg har vært borti. Men så har jeg satt opp ett ganske heftig ledningsnett for dette her siden jeg bruker fjernkontroll for å slå på den. Fjernkontrollen slår på ett rele i kontrollboksen, den slår deretter på ett rele til som gir strøm til motoren... ganske fancy setup egentlig :p.

Hehe..såpass ja. Du får montere inn sånne på alt som beveger seg på bilen...dører, panser osv. :p

Får en del småting og muligheten til å delta på ting. Turen til Finnland var den kongeturen og var utslitt etterpå. I vår ville de ikke gi dekk til min bil da de ikke ville gi meg annet enn det vognkortet tilsa selv om jeg sa hva tilsvarende kjøretøy bruker/brukte. Så kjørt på Continental i sommer, men har gått over til Hakka Blue i høst. Utrolig bra dekk og vil si bedre egenskaper på vått enn Continental.

Men kunne de ikke bare gi deg de dekka som står i vognkortet da?
Lenke til kommentar

For det er cargo og jeg ville ikke bruke det. Da måtte jeg gått over til 14" stålfelger og jeg hadde 15" alufelger som da kunne bli avbalansert ;). Det er blitt gjort en del rot med modellen da de var kombinert og slik på tidlig 80tall. Etter 1985/86 har de fått 185/75-14 og tilsvarende. Fikk høre at jeg hadde kjørt på ulovlig dim. da jeg gikk utenfor 5% regelen. Har snakka med NAF nå i september og har faktisk lov til å bruke det jeg brukte i vinter. Da det er unntak som jeg kan benytte meg av.

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Kommer nok ikke til å montere opp slikt på andre dører enn bakluka. Det holder i massevis og det er så mye kabling som skal til for å få ting til å fungere. Har jo 2 sikringer i bagasjen for å være på sikre siden. 1 på fjernstyringa og den andre på motoren.

Er vist med der jeg gitt :ph34r:

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Kommer nok ikke til å montere opp slikt på andre dører enn bakluka. Det holder i massevis og det er så mye kabling som skal til for å få ting til å fungere. Har jo 2 sikringer i bagasjen for å være på sikre siden. 1 på fjernstyringa og den andre på motoren.

Du skulle satt hengsler på toppen av dørene slik at du fikk måkevinger osv... :p

Tror jeg så deg. :) Er ikke helt sikker.

Men sier ikke mer her.... :)

Endret av Maximalyd
Lenke til kommentar

Woohoo :D Pakke fra USA i dag :)

Og der lå det et K&N filter, og litt snop til de på 2 bein og den på 4 bein ;) Filteret, var oljet og klar, til å brukes. Så nå må bare fruen komme med bilen, sånt at jeg kan sette det på plass ;)

Endret av Pms1
Lenke til kommentar

da skjønner du hvorfor jeg forsvant til Finland i vår. Det var en kongetur og på middagen på slutten hadde alle kommet fra Sauna og isbading. Og vi var ikke edru noen av oss ;)

Hehe...dere så ikke så fulle ut da. Men det var jo god stemning. :)

Jepp... god stemning var og vi var jo ikke ferdig med kvelden når vi dro fra der vi spiste middag. Endte opp på byen og hadde det jækla morro, men dagen etterpå var ikke fullt så morro. Aldri sett så mange trøtte tryner :p. Ene sov vekk frokosten... jeg våkna med å få sola midt i ansiktet klokka 6-7 om morran da jeg fortsatt var godt i slaget :p

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Woohoo :D Pakke fra USA i dag :)

Og der lå det et K&N filter, og litt snop til de på 2 bein og den på 4 bein ;) Filteret, var oljet og klar, til å brukes. Så nå må bare fruen komme med bilen, sånt at jeg kan sette det på plass ;)

Da er det bare å montere å raaaaaaase ivei...hehe... :p

Jepp... god stemning var og vi var jo ikke ferdig med kvelden når vi dro fra der vi spiste middag. Endte opp på byen og hadde det jækla morro, men dagen etterpå var ikke fullt så morro. Aldri sett så mange trøtte tryner :p. Ene sov vekk frokosten... jeg våkna med å få sola midt i ansiktet klokka 6-7 om morran da jeg fortsatt var godt i slaget :p

Hehehe...det tror jeg på ja. Var vel ikke så mange som var kjørbare da. :D
Lenke til kommentar

Ingen kunne kjøre bil den dagen der... vi starta jo med vokda som velkomstdrikk og så rødvin til middag. Men allerede før det hadde vi tømt badstua for alkohol :p.

Hmm... begynner å bli GRETTEN... tetta eksoslekkasjen min for at den nå igjen har oppstått etter 3 uker med tett system. Får vel stoppe på Meca i morgen å skaffe noen småting :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Foretrekker headset som ikke krever drivere, usb og annet dritt (må beklageligvis bruke HS1 når jeg snakker med folk på Skype :()

https://www.dropbox.com/s/237a838qymv8wx3/2012-10-04%2015.09.31.jpg

Begynner å hope seg opp med nettbrett i huset også.

https://www.dropbox.com/s/jh5sb5481qb34f3/2012-10-03%2020.00.48.jpg

Den minste er Galaxy Tab 2 7" (min :))

Den hvite iPaden er iPad 2 med 32GB elns

Den svarte iPaden er iPad 3 med 64GB lagringsplass og støtte for mobilnett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

gratulerer dumskalla! (neida, bare kødd :p)

husk å laste ned software'n til brunosten! :D

Hehe, takk for det. :D

Det er en selvfølge når det kommer til meg, softwaren som følger med har stemmeforvrenger og slikt tull som kan bli litt artig.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Hmm... begynner å bli GRETTEN... tetta eksoslekkasjen min for at den nå igjen har oppstått etter 3 uker med tett system. Får vel stoppe på Meca i morgen å skaffe noen småting :p
Tetta eksosen min i sommer vi også. Hadde en sprekk i røret, så vi klinte på tetningsmasse, og fant en metallplate som vi bøyde rundt i 2 runder, før vi satte 5-6 slangeklemmer på. Det er tett ennå. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...