Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd

Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo nesten bare eple fanatikere på Itavisen nå jo :p

Prøver og lære de at iPhone ikke er best så skrev et ganske så langt innlegg.

Ligger under i spoileren.

Mitt søskebarn har kjøpt seg iPhone 5 nå nettop og jeg testet den i går og

sammenlignet den mot min HTC One X.

Skjermen på One X er mye bedre enn på iPhone 5, klarheten og gjngivelsene i fargene er rett og slett på et helt annet nivå.

Kameraet på One X er mye bedre, mere vidvinkel, klarer seg bedre i dårlig lys og selve kvaliteten er også mye bedre.

Lyd og lydkort, lyden fra One X er også bedre enn fra iPhone 5, det samme er det med det innebygde lydkortet når man bruker headphones.

Prossesoren er kjapperen enn på iPhone 5. Testet mange forskjeligge tunge spill og testet også videoer som er skikkelig tunge og dra, på noen spill og videoer så lagget iPhone 5, mens One X kjørte det ganske silemykt.

Og med tanke på de resultatene så lurer jeg på hvordan S3 er sammenlignet mot iPhone 5, men sannheten er at Apple er ikke på toppen i treet mere, de har ramlet ned og ligger nå på bakken.

MhMh

Synes nå det er mer haters enn fanatikere på Itavisen...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mitt søskebarn har kjøpt seg iPhone 5 nå nettop og jeg testet den i går og

sammenlignet den mot min HTC One X.

Skjermen på One X er mye bedre enn på iPhone 5, klarheten og gjngivelsene i fargene er rett og slett på et helt annet nivå.

Kameraet på One X er mye bedre, mere vidvinkel, klarer seg bedre i dårlig lys og selve kvaliteten er også mye bedre.

Lyd og lydkort, lyden fra One X er også bedre enn fra iPhone 5, det samme er det med det innebygde lydkortet når man bruker headphones.

Prossesoren er kjapperen enn på iPhone 5. Testet mange forskjeligge tunge spill og testet også videoer som er skikkelig tunge og dra, på noen spill og videoer så lagget iPhone 5, mens One X kjørte det ganske silemykt.

Og med tanke på de resultatene så lurer jeg på hvordan S3 er sammenlignet mot iPhone 5, men sannheten er at Apple er ikke på toppen i treet mere, de har ramlet ned og ligger nå på bakken.

MhMh

Du vil begynne ja?

Okay.

- Hahaha, skjermen helt annet nivå? :rofl:

Neidu. Skjermen på iP5 og OneX er ganske like, men når det gjelder fargegjengivelse så har OneX ørlite overtak (kun pga OneX har varmere farger), iP5 har mer naturlige toner, mens OneX er mer varmere. MEN, klarhet - der vinner iP5. Sett begge skjermene på 50% lysstyrke, åpne en side i nettleseren med tekst, så skal du se at iP5 viser mer klarere tekst.

Du snakker om Galaxy S3 også. iPhone 5 slår S3 når det gjelder skjerm også, dette har DisplayMate gjort en grundig test av.

- Kamera på One X er ikke mye bedre.

Ja, One X er bedre i svakt lys, der har aldri iPhone vært god, MEN, når det gjelder utendørs og scener med lys, eller dårlig lys med blits, vinner iPhone 5.

Kilde 1, kilde 2

- Lyden vet jeg ikke så mye om, kan godt være One X har bedre lyd, men at du hører stor forskjell tror jeg neppe. Ellers er vel One X kjent for dårlig opptakslyd.

- Prosessoren er IKKE kjappere enn på iPhone 5. Bare fordi du har testet noen tunge spill osv, betyr ikke at den er raskere. Er andre faktorere som spiller inn her. Les denne testen under, så ser du at iPhone 5 knuser One X i alle testene.

LES: iPhone 5 fastest smartphone today.

Merk, i sammenligningene med kilder/tester, så vinner iPhone 5 også over Galaxy S3, blandt annet på kamera og hastighet.

*Poff* Der forsvant mange av argumentene dine i løse luften.

Hva står du igjen med? Lyd og muligens skjerm? :)

EDIT: Lyst å svare? send meg PM. Ingen vits å diskutere videre på dette enn det som allerede er skrevet, da det blir egne meninger.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal det jo også sies at det ikke er bare hardbarka Apple-fans som er tett i nøtta og aldri ser ting fra et annet synspunkt enn sitt eget.

Det "lange" innlegget ditt var et tydelig forsøk på å starte flamewar, og generelt bare feil. Galaxy S2 ligger også milevis bak iPhone 5.

HTC One X scorer dog forran Galaxy S3 på en del punkter.

Dere kommer aldri til å bli ferdige med den diskusjonen der, skjønner ikke at dere gidder. :sleep:

Lenke til kommentar

Snip

Hjelper ikke om Samsung / HTC / noen andre hadde gått ut å sagt det selv, Apple-haterene kommer aldri til å godta at iPhone ikke suger. (Og ja, det er synd i folk som er så trangsynte :nei2:)

Men ja, leste faktisk den artikkelen selv for noen dager siden, ikke verst! Men kan nesten ikke bytte mobiltelefon igjen allerede, får se neste gang. :D

EDIT: Er også veldig spent på å se hvordan Galaxy S3 yter når Jelly Bean kommer på banen, ikke lenge igjen nå!

Endret av 10minutemail
Lenke til kommentar

Takker,aldri hørt om Techbay før i dag,vil prøve å sleeve kablene i kabinette mitt så jeg kan det til neste pc jeg bygger :)

Sleevingen de selger ser sånn ut med 2 ledninger pr sleeve på 24-pin:

rZP9g.jpg

nå var jo ikke jeg en mester på det, men jeg ble tilfredstilt da, men er ikke det nå etter min dårlige jobb :p

Endret av Kabom
Lenke til kommentar

Har lurt på det ja, men skal få prøvd ut stock JB før jeg evt tester noe annet. :)

Må forresten le litt av all klagingen over at iPhone må jailbreak'es for å oppnå alle funksjoner noen vil ha, men likevell rooter flesteparten av dem Android-telefonen sin av akkurat samme grunn. :!:

Håper S3'en skal bli litt raskere med JB i hvert fall, spesielt før, under og etter man låser opp skjermen synes jeg det går veldig tregt til å være en så kraftig telefon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

skulle ta ut noen penger fra en minibank og da jeg skulle kjøre over et gangfelt så var det ei jente som bare starta å sykle over, hun så seg ikke for og jeg holdt på å meie hun ned viss jeg ikke hadde bremset alt jeg kunne! gjett hvem som sikkert hadde fått skylda!

nå viss jeg har fått det med meg riktig så skal man ikke sykle over gangfeltet, da må man vel følge samme regler som billister, mopedister o.l må gjøre?

det så heller ikke ut som om hun skulle krysse gangfeltet...

Endret av Kabom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...