Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd

Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gir opp.

Nei, heheheh. Hva er det du gir opp da? :p Å overbevise meg om at akupunktur fungerer? Er jo ikke det diskusjonen handler om. Her utveksler vi jo bare meninger :p For dere kommer nok ikke til å klare det så lenge dere ikke kommer med håndfaste beviser. Angående om det er etisk riktig eller galt å gjøre det har jeg ikke et definitivt svar, siden dette er en veldig vanskelig problemstilling. Det synes i alle fall jeg.

Jeg har lagt denne diskusjonen død flere ganger, jeg. Men om dere ikke har noe med å komme med kan vi vel si det er greit. Kan jo ta resten på PM eller noe slikt ;)

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Nei, heheheh. Hva er det du gir opp da? :p Å overbevise meg om at akupunktur fungerer? Er jo ikke det diskusjonen handler om. Her utveksler vi jo bare meninger :p For dere kommer nok ikke til å klare det så lenge dere ikke kommer med håndfaste beviser. Angående om det er etisk riktig eller galt å gjøre det har jeg ikke et definitivt svar, siden dette er en veldig vanskelig problemstilling. Det synes i alle fall jeg.

Jeg har lagt denne diskusjonen død flere ganger, jeg. Men om dere ikke har noe med å komme med kan vi vel si det er greit. Kan jo ta resten på PM eller noe slikt ;)

Det jeg gir opp, at du ikke skjønner, eller vil forstå. At noen ganger, så må man bruke takt og tone. Med andre ord: Ja, du har rett i det du sier og mener. Men siden det hjelper den personen du er med/snakker med, så holdet du ting for deg selv.

Det er det jeg gir opp.

Lenke til kommentar

Det jeg gir opp, at du ikke skjønner, eller vil forstå. At noen ganger, så må man bruke takt og tone. Med andre ord: Ja, du har rett i det du sier og mener. Men siden det hjelper den personen du er med/snakker med, så holdet du ting for deg selv.

Det er det jeg gir opp.

Joda. Jeg skjønner godt hva du mener. Er ikke sånn at jeg driver og besøker klinikker for akupunktur og står utenfor med et skilt hvor det står at det ikke fungerer heller :p Har dessuten flere gode venner som er opptatte av litt alternative ting, men jeg lar de være i fred. Jeg skjønner at de er såpass dypt inne i det jeg ser på som feil kunnskap da, at jeg ikke engang orker. Men det er forskjell på det å diskutere det her inne på et forum og å oppsøke mennesker og kjefte de huden full fordi de mener noe annet enn det jeg gjør. I en diskusjon må det vel være lov til å si hva man mener uten å være så alt for fintfølende. Skal jo selvfølgelig forsøke å være høflig, men det er ikke det samme som når du møter en person face to face, om du skjønner. Jeg ville nok aldri gjort det du sier helt uprovosert, og jeg lar de leve sitt eget liv, men jeg synes det hadde vært fint om vi hadde sluttet å spre slik feilinformasjon som den alternative medisinen står for. Kommer jo ikke til å klare det på egen hånd, men alle monner drar, er det ikke det de sier? :p

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Tingen er den, at jeg mener vi mennesker blir veldig lett villedet, eller bedratt om du vil.

Jeg ser hva du skriver. Men tro meg på det at alle er ikke så dumme at de lar seg lure. Man kan ikke ta alle over én kam. SÅ enkelt er det. :) Det er slettes ikke alle som TROR at de blir bedre fordi de blir fortalt det. :)

Lenke til kommentar

Jeg ser hva du skriver. Men tro meg på det at alle er ikke så dumme at de lar seg lure. Man kan ikke ta alle over én kam. SÅ enkelt er det. :) Det er slettes ikke alle som TROR at de blir bedre fordi de blir fortalt det. :)

Selvfølgelig ikke. Jeg er jo en av de. Jeg liker i alle fall å tro det :) Men man trenger ikke være dum for å bruke alternativ behandling. Mange som bare er uinformerte eller desperate. Er nok flere smarte mennesker som har brent seg akkurat der, vil jeg tro. Tingen er den at man går som regel til en alternativ behandler med et håp eller en idé om at dette kommer til å funke. Ikke så mange som gjør det kun for å få bevist sin egen teori om at alternativ medisin ikke fungerer. Man må liksom tro litt på det for å ta det skrittet og gå til behandlingen, om du skjønner hva jeg mener. Man bruker jo tross alt penger på det, og de færreste ønsker å føle at man har kastet bort flere hundrelapper.

Synes forresten synd på moderatoren som må gå gjennom de siste sidene. Tror aldri jeg har skrevet så mye i en diskusjon som det jeg har her. Ble vel flere tusen ord fordelt på de tre-fire siste sidene :p

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Synes forresten synd på moderatoren som må gå gjennom de siste sidene. Tror aldri jeg har skrevet så mye i en diskusjon som det jeg har her. Ble vel flere tusen ord fordelt på de tre-fire siste sidene :p

Hehe..det er jo ingen som har angrepet hverandre her, eller kastet dritt..og vi er jo like gode venner, så det er vel ingen fare. :)

Lenke til kommentar

Deg Kiriev blir det ikke lett over bevise da

Lenke til kommentar

Hehe..det er jo ingen som har angrepet hverandre her, eller kastet dritt..og vi er jo like gode venner, så det er vel ingen fare. :)

Neida. Trodde bare de brukte å gå gjennom for å være sikker, men de gjør vel ikke det. Litt større forum det her enn ITavisen :p Mer å holde styr på.

Deg Kiriev blir det ikke lett over bevise da

Er bare gode og allment aksepterte beviser for det motsatte som skal til. Som jeg sa tidligere er vitenskapen i konstant endring, og det blir oppdaget nye ting hele tiden. Av og til finner man ut at noe ikke virker, av og til finner man ut at det virker, og da må man jo endre seg med hensyn til de nye oppdagelsene :)

Kiriev gir seg ikke uten kamp :p

Er ingen kamp, men når alt de andre kom med var personlige erfaringer er det ikke mye grunn til å endre mening for min del. Var jo ingen som kom med en ekstern kilde i det hele tatt, så. Kommer ikke til å endre mening før jeg får en grunn til det :p
Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Joda. Jeg skjønner godt hva du mener. Er ikke sånn at jeg driver og besøker klinikker for akupunktur og står utenfor med et skilt hvor det står at det ikke fungerer heller :p Har dessuten flere gode venner som er opptatte av litt alternative ting, men jeg lar de være i fred. Jeg skjønner at de er såpass dypt inne i det jeg ser på som feil kunnskap da, at jeg ikke engang orker. Men det er forskjell på det å diskutere det her inne på et forum og å oppsøke mennesker og kjefte de huden full fordi de mener noe annet enn det jeg gjør. I en diskusjon må det vel være lov til å si hva man mener uten å være så alt for fintfølende. Skal jo selvfølgelig forsøke å være høflig, men det er ikke det samme som når du møter en person face to face, om du skjønner. Jeg ville nok aldri gjort det du sier helt uprovosert, og jeg lar de leve sitt eget liv, men jeg synes det hadde vært fint om vi hadde sluttet å spre slik feilinformasjon som den alternative medisinen står for. Kommer jo ikke til å klare det på egen hånd, men alle monner drar, er det ikke det de sier? :p

Da begynner vi å bli enige. Det som er dritt med å diskutere på nett, man får ikke alltid med seg at begge 2 egenlig er enige. Pga så mye tekst. Hehe, jeg trodde ikke at du var en raring,s om stod utenfor forskjellige med skilt, og ropte at folk lar seg lure heller :) Selv om det er fristende noen ganger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som så det nye programmet på TVNorge, "På liv og død"? Synes det var veldig bra, jeg. Skikkelig sterkt og litt trist program.

Nei så på 4 stjernes middag og grunnen jeg så på det er alex rosein :w00t::w00t:

Han er faen ikke riktig hue han, :green: ha ha han er faen om han er herlig fullstendig sprø i hue ha ha :green:

post-281153-0-83096100-1389655056_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...