Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd

Kiriev

Anbefalte innlegg

Da ble det til at Logitech sendte en ny mus, og det ble G700s :D

Utrolig at Logitech fortsatt kan ha så god service, vil tro mange utnytter den til langt mer enn det som er meningen. Absolutt creds til dem for utrolig bra service, men tror ikke de kan ha det på den måten for alltid.

Det er sant :p
Husker at for 2 år sida svindla jeg til meg enda et høyttaller par :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han strekte beinene bøyd mott meg hode og andre han gjorte var presset hard med hånden 1 gang og 2 vanlig ganger på de stedene som er vont da, nei ikke useriøs han spurte meg han kunde sette de 3 nålene da. Men det er jo nerver der nålene blir satt inn da, er det de??? :)

Akupunktur er bare homeopati. Er ingen beviser for at det faktisk har en effekt.

http://tjomlid.com/2012/09/12/dodsstotet-for-akupunktur/

Les

Lenke til kommentar

Ingen beviser for at det ikke virker :p

Hvilken konklusjon er det du trekker når man ikke finner noen sammenheng mellom forbedring av pasienter med forskjellige tilstander og akupunktur da?

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Placebo

Er jo det jeg sier. At det ikke er en sammenheng, og at placebo helt klart spiller en rolle her. Er jo det samme som at man blir gitt en sukkerpille, blir fortalt at det er paracet, og blir kvitt hodepinen. Betyr jo at det ikke er en reell fysiologisk virkning, og at det bare sitter i hodet. Det funker fordi man tror det funker, sant? :) Samme står i innlegget jeg linket til istad.

Lenke til kommentar

Er jo det jeg sier. At det ikke er en sammenheng, og at placebo helt klart spiller en rolle her. Er jo det samme som at man blir gitt en sukkerpille, blir fortalt at det er paracet, og blir kvitt hodepinen. Betyr jo at det ikke er en reell fysiologisk virkning, og at det bare sitter i hodet. Det funker fordi man tror det funker, sant? :) Samme står i innlegget jeg linket til istad.

Ja, men dersom det hjelper folk, hva er da problemet? :p

Lenke til kommentar

Det å tilby placebo som en behandlingsmetode er ikke etisk forsvarlig i det hele tatt. Man lyver rett og slett til kunden ved å fortelle at noe som man vet ikke fungerer, fungerer, og man fratar pasienten retten til et informert helsevalg. Det er dessuten med på å skape en uvitenskapelig holdning i samfunnet hvor man tror på alt mellom himmel og jord selv om det slett ikke er sant. Det er ikke det moderne skolemedisinen er basert på, og det kommer det aldri til å være heller. Det kan også være bivirkinger ved slike alternative behandlinger som skaper fullstendig unødvendige scenarier hvor disse må behandles på en seriøs måte.

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar
  • , Kiriev hompat medisin virker for en homopat hjalp meg for å få mindre epilepsi anfall å del av angsten er vek , og jeg har ikke like mye angst å anfall som før da. da var ikke nåler som ble brukt

Er faktisk endel det har hjulpet...uten at det har noe med at tro kan flytte fjell. :)

Ja riktig for yoda klarer det :tease:

post-281153-0-18710300-1389401221_thumb.jpg

Endret av Fleischmann
Lenke til kommentar

• , Kiriev hompat medisin virker for en homopat hjalp meg for å få mindre epilepsi anfall å del av angsten er vek , og jeg har ikke like mye angst å anfall som før da. da var ikke nåler som ble brukt

Hvilken form for homeopatisk medisin er det du mener her egentlig? Tror egentlig ikke du vet helt hva du snakker om. Homeopatisk medisin baseres på helt skrullete ideer som ikke har noen rot i virkeligheten. Det er ikke skolemedisin, men alternativ medisin, og det er en grunn til at det kalles for nettopp det. Den kan være så "naturlig" og "sunn" den bare vil, men det endrer ikke det faktum at det kun er til for å lure lettlurte mennesker. Tror du kanskje at medisin uten andre aktive ingredienser enn melkesukker fungerer som antibiotika? Eller at årelating er en fornuftig renselsesprosess? Poenget mitt er at alternativ medisin og homeopati ikke er beviselig. De som driver med det sier at det ikke kan bevises på samme måte som vanlig medisin, nettopp fordi det ikke fungerer i det hele tatt. Det er kun juks og fanteri, og når du påstår at homeopatisk medisin fungerer, er det du som lurer deg selv.

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Trengs ikke noe popcorn, for alle som har satt seg inn i det som diskuteres her vet hvem som har rett. Det aner meg at Fleischmann kanskje ikke er den mest informerte her når det gjelder alternativ behandling. Faen meg bare lureri alt sammen, på lik linje med healere, dyretolker og folk som kan snakke med de døde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Ser ikke problemet så lenge folk føler seg bedre av det med mindre det kan skade de senere, men man burde gjøre de obs på at det er placebo.

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet så lenge folk føler seg bedre av det med mindre det kan skade de senere, men man burde gjøre de obs på at det er placebo.

Ser du virkelig ikke problemet med at man lyver til syke mennesker for å fremme sin egen agenda som er å tjene penger på en tjeneste som ikke er beviselig effektiv og funksjonell? Hvis du har lyst til å leve i et samfunn hvor slik idioti og uvitenskap fremheves foran skikkelig medisin som man vet fungerer, og som er testet til det evinnelige, vær så god. Jeg ønsker det ikke. Jeg vil leve i et samfunn med fornuftige mennesker som ikke lar seg føre bak lyset av enhver sleiping de treffer på gata, og som svelger alt de sier rått. Nå tar jeg natta. God natt, folkens :)

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Ja riktig for yoda klarer det :tease:

Se under. :tease:

Alle som har satt seg inn i det som diskuteres her vet hvem som har rett.

Vet at du ikke har rett i dette tilfellet. ;) Mora mi hadde sterk migrene i alle år...helt siden hun var liten. Hadde prøvd det meste. Hun var slik som jeg er...tror ikke på noe før det er bevist..hehe. Hun kunne ligge i flere dager i mørkt rom..helt kaputt. Etter at hun hadde fyllt 50 fikk hun høre at å ta hull i øra på et spesiellt punkt, kunne lindre migrenen. Ja, jøss...tenkte hun. Søstra mi fikk lurt henne til å ta hull, og migrenen blei faktisk mildere og litt sjeldnere. Det var etter dette hun prøvde akupunktur. Og tro det eller ei, hun blei kvitt 90% av migrenen.

Jeg har selv prøvd pga leddproblemer, men hjalp ikke på det da. Men fikk også beskjed om på forhånd at hvis jeg ikke kjente forbedring etter 2-3 ganger var det ingen vits i å fortsette.

Men at det funker på noe, er faktisk tilfelle. Også for de som ikke tror på slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...