Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd

Kiriev

Anbefalte innlegg

Norske bedrifter kunne jo bare slutta å å shippe bedriften sin til utlandet også tilbydd norske folk jobb istedenfor 5kr timen til polakkene, som er mye mer økonomisk, men mye vil ha mer.

Norske bedrifter er med på å gjøre sitt eget land fattig, bra.

Hva er det du snakker om? Norge er jo blant de landene med lavest arbeidsledighet i hele verden. Hvilke jobber er det de burde ha tilbydt det norske folk mener du? Nordmenn vil jo ikke ha snekkerjobber og slikt fysisk tungt arbeid. Nordmenn vil jo stort sett bare gå på høyskole og universitet og få de best betalte jobbene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei. Er likevel interessert i å høre litt hva du synes om Kristendommens posisjon i Norge. :) Føler du at Kristendommen blir truet av Islam?

Vil ikke si at jeg er begeistret for innvandring, men jeg klarer å se både de positive og negative aspektene ved det. Vi lever i dag i en globalisert verden hvor det ikke lengre er mulig å gjemme seg bort i en liten krok av kloden uten kontakt med mennesker fra andre land med en annen kultur. Det er en realitet vi må ta innover oss. Det er forresten også slik at med dagens fødselsrate vil folketallet i Norge gå ned uten innvandring. Dette er selvfølgelig et langtidsperspektiv, men det er ikke mange tegn til at fødselsraten går opp. Og hva skulle vi gjort uten utenlandsk arbeidskraft? Hadde vært mange yrker hvor man hadde hatt for få arbeidere.

Det at vi skal tviholde på gamle tradisjoner i flere århundrer har aldri vært realistisk. Det skjer hele tiden at ting i samfunnet endres. Moralske regler, skikker, vaner, tradisjoner. Samfunnet er ikke en konstant, men en flytende sak som reagerer på både ytre og indre påvirkninger. Kanskje endres noe til det bedre, kanskje til det verre. Kommer bare an på hvem du spør. :)

Jeg driter forsåvidt i hele kristendommen siden jeg ikke er kristen selv. Det er bare prinsippene her jeg tenker på. Og klart....islam har jo ingenting i Norge å gjøre. DET er helt klart.

Kontakt med omverdenen er jo greit, uten at vi skal samle alle utlendingene i Norge. Så det er jo ingen som har sagt at vi skal gjemme oss bort. Men fortsetter det i denne farta, er det ikke lenge til vi er i mindretall i vårt eget land. ;)

Selvfølgelig forandrer ting seg, men ting skal ikke forandres pga "våre nye landsmenn". Det er DET jeg mener.

Og det med Luciafeiringen jeg nevnte....du trodde kanskje at slikt ikke skjedde? :p

Hva er det du snakker om? Norge er jo blant de landene med lavest arbeidsledighet i hele verden. Hvilke jobber er det de burde ha tilbydt det norske folk mener du? Nordmenn vil jo ikke ha snekkerjobber og slikt fysisk tungt arbeid. Nordmenn vil jo stort sett bare gå på høyskole og universitet og få de best betalte jobbene.

Men vi har likevel alt for mye ledighet til at vi skal gi bort jobbene til polakker osv. Det finnes nok av nordmenn som vil ha jobbene. Det at nordmenn ikke vil ha tunge jobber osv er bare dårlig argument for å få billig arbeidskraft. Ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Nordmenn vil jo ikke ha snekkerjobber og slikt fysisk tungt arbeid. Nordmenn vil jo stort sett bare gå på høyskole og universitet og få de best betalte jobbene.

Man kan jo ikke få noe som enten er outsourca til utlandet eller som polakkene og svenskene allerede har, hva nå enn slike sossefolk mener om å gå på skole for ikke å skitne til hendene og den nylagte neglelakken bryr meg midt bak, jeg tåler fysisk arbeid og det å bli møkkete.

Skole bryr meg så lite at jeg ikke kan beskrive det.

Jeg tror mange hadde vært fornøyde med en snekker jobb sånn egentlig, men når man heller kan være 20 byråkrater som flytter papir i staten så er vel det bedre, skjønt staten er jo det beste stedet å jobbe.

Lenke til kommentar

Jeg driter forsåvidt i hele kristendommen siden jeg ikke er kristen selv. Det er bare prinsippene her jeg tenker på. Og klart....islam har jo ingenting i Norge å gjøre. DET er helt klart.

Kontakt med omverdenen er jo greit, uten at vi skal samle alle utlendingene i Norge. Så det er jo ingen som har sagt at vi skal gjemme oss bort. Men fortsetter det i denne farta, er det ikke lenge til vi er i mindretall i vårt eget land. ;)

Selvfølgelig forandrer ting seg, men ting skal ikke forandres pga "våre nye landsmenn". Det er DET jeg mener.

Og det med Luciafeiringen jeg nevnte....du trodde kanskje at slikt ikke skjedde? :p

Men vi har likevel alt for mye ledighet til at vi skal gi bort jobbene til polakker osv. Det finnes nok av nordmenn som vil ha jobbene. Det at nordmenn ikke vil ha tunge jobber osv er bare dårlig argument for å få billig arbeidskraft. Ikke noe annet.

Hører ofte det argumentet om at vi snart blir i mindretall i vårt eget land. Hvorfor skulle vi bli det? Det tror jeg ikke kommer til å skje i hverken min eller din levetid. Angående det med Luciafeiringen er det egentlig ikke noe jeg har noe med. Hver enkelt barnehage får tilpasse sitt opplegg etter hvilke barn som går der. Er klart at dersom en barnehage består av 90% barn med innvandrerbakgrunn må opplegget tilpasses annerledes enn hos en barnehage hvor 90% er etnisk norske.

Det at vi har alt for mye ledighet til at vi skal "gi bort" jobbene til polakker er jeg ikke enig i. Vi har rundt 3.4% arbeidsledighet. Det er egentlig et tall som kan noteres under friksjonsledighet. I et samfunn vil man alltid ha et par prosent arbeidsledighet iom at det tar en stund mellom hver jobb man har. Jeg mener i alle fall at vi har et mye, mye bedre utgangspunkt for å skaffe oss en jobb enn de har i f.eks Spania akkurat nå. Vi er blant de landene som klarer oss aller best, og at vi skal hjelpe andre mennesker innenfor EØS området som er ute etter en jobb ser jeg ikke noe problem med. Er forresten undersøkelser som viser at norsk ungdom ikke vil ha de tunge fysiske jobbene, og heller søker etter noe som henger litt høyere på strå. Det er også noe jeg har opplevd selv, uten at det betyr så mye.

http://www.dn.no/talent/article2513448.ece

Man kan jo ikke få noe som enten er outsourca til utlandet eller som polakkene og svenskene allerede har, hva nå enn slike sossefolk mener om å gå på skole for ikke å skitne til hendene og den nylagte neglelakken bryr meg midt bak, jeg tåler fysisk arbeid og det å bli møkkete.

Skole bryr meg så lite at jeg ikke kan beskrive det.

Jeg tror mange hadde vært fornøyde med en snekker jobb sånn egentlig, men når man heller kan være 20 byråkrater som flytter papir i staten så er vel det bedre, skjønt staten er jo det beste stedet å jobbe.

Hva er poenget ditt? I hvilke yrkesgrupper blir jobbsøknader fra nordmenn nedprioritert i forhold til søknader fra svensker og polakker? Hvorfor skulle forresten de norske bedriftene legge produksjonen sin her til lands når det er mange ganger dyrere enn å legge den til f.eks Latvia? De driver jo ikke med veldedighet. Det norske lønnsnivået gjør at det for mange typer bedrifter ikke lønner seg å ha produksjonen her.

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Ikke jeg eller har lappen kan jeg risikere å drepe andre trafikkkanter og de som går oxo, jeg er en store fare for andre da. Det jeg jeg skriver er 110% seriøst å jeg tuller ikke med deg :closedeyes:

Men nå kjører jeg ikke en gang, annet enn lett motorsykkeln når jeg øvelseskjører :p

Lenke til kommentar

Hører ofte det argumentet om at vi snart blir i mindretall i vårt eget land. Hvorfor skulle vi bli det? Det tror jeg ikke kommer til å skje i hverken min eller din levetid. Angående det med Luciafeiringen er det egentlig ikke noe jeg har noe med. Hver enkelt barnehage får tilpasse sitt opplegg etter hvilke barn som går der. Er klart at dersom en barnehage består av 90% barn med innvandrerbakgrunn må opplegget tilpasses annerledes enn hos en barnehage hvor 90% er etnisk norske.

Det at vi har alt for mye ledighet til at vi skal "gi bort" jobbene til polakker er jeg ikke enig i. Vi har rundt 3.4% arbeidsledighet. Det er egentlig et tall som kan noteres under friksjonsledighet. I et samfunn vil man alltid ha et par prosent arbeidsledighet iom at det tar en stund mellom hver jobb man har. Jeg mener i alle fall at vi har et mye, mye bedre utgangspunkt for å skaffe oss en jobb enn de har i f.eks Spania akkurat nå. Vi er blant de landene som klarer oss aller best, og at vi skal hjelpe andre mennesker innenfor EØS området som er ute etter en jobb ser jeg ikke noe problem med. Er forresten undersøkelser som viser at norsk ungdom ikke vil ha de tunge fysiske jobbene, og heller søker etter noe som henger litt høyere på strå. Det er også noe jeg har opplevd selv, uten at det betyr så mye.

http://www.dn.no/talent/article2513448.ece

Fordi vi tar inn litt for mange folk i litt for høyt tempo. Nei, det skjer kanskje ikke i vår levetid, men det gjelder å tenke på fremtiden også. :) Det kommer noen etter oss.

Men mange steder i Norge er det høy ledighet...akkurat som her. Spania får være så sin sak.....nå tenker jeg mer på at alle norske bør få mulighet her. Vi må slutte å tenke så mye på andre land, og heller konsentrere oss om våre egne folk først og fremst.

Greit at ungdommene ikke vil ha de såkalte møkkajobbene, men da syns jeg heller ikke synd på den type ungdom uten jobb. De burde heller ikke får hjelp av NAV.

Men hva med de eldre som vil ha jobben, men blir forbigått av billige utlendinger?

Lenke til kommentar

JEG syns vi skal kunne gå med et smykke utformet som et kors uansett hvor vi viser oss. Skal vi fjerne 17. mai-feiringen på NRK også da? Det er kors i flagget, vettu. ;) Kan ikke ha det på en statskanal. :D

Enn så lenge..

Har jo allerede fjernet Riksvåpenet fra Politibilene.

Lenke til kommentar

Det har jo ingenting med religion å gjøre da. :p

Det var jo flere som ytret at riksvåpenet forsvant fra politibilene på grunn av det lille korset på toppen men om dette stemmer vet jeg ei...kan vanskelig se for meg de ville fjerne riksvåpenet for akkurat det.

Lenke til kommentar

Det var jo flere som ytret at riksvåpenet forsvant fra politibilene på grunn av det lille korset på toppen men om dette stemmer vet jeg ei...kan vanskelig se for meg de ville fjerne riksvåpenet for akkurat det.

Skal aldri si aldri. Det er utrolig hva Norge gjør for å tilfredstille muslimene og andre innvandrere...hehe.

Lenke til kommentar

... Har egentlig ikke tenkt over at det er et kors der engang før du sa det.. :ninja:

Lenke til kommentar

Problemet er vel at man er redd for å bli kalt "rasist", men de som er like mye det er vel den andre parten vis ikke mer....

God dag :) . Endelig fått Lifeproof casen til S3en :D . Har 1 sprekk i skjermen så det suger, men får skifte den ut på nyåret vis jeg gidder.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at man er redd for å bli kalt "rasist", men de som er like mye det er vel den andre parten vis ikke mer....

God dag :) . Endelig fått Lifeproof casen til S3en :D . Har 1 sprekk i skjermen så det suger, men får skifte den ut på nyåret vis jeg gidder.

Nei, er du gal? Det er da bare hvite mennesker som kan være rasister :p (Virker som det er den mest vanlige oppfatningen blant folk!)

Fikk endelig Ducky Shine 3 i posten, og ELSKER det! :D

Lenke til kommentar

Vis man sier at den andre parten er rasist blir man automatisk stempla som rasist selv kan det virke som for en hvit mann kan ikke kalle en med en annen religion/hudfarge rasist...

Godt du er fornøyd :) . Digger det å bruke trådløs lading på mobil og nettbrettet. Tror jeg nesten må kjøpe flere ladeplater :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...