Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd

Kiriev

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+412

Ikke vits i å kjøpe dobbeltkjerne i7, spør du meg. Legg heller pengene i mer lagring og RAM

512GB SSD og 8GB RAM tenkte jeg da :dribble:

Tror neppe jeg vil ha bruk for i7 når den bare skal brukes til musikk og ikke noe videoer generelt. I såfall duger i5 såpass at den klarer å få det unnagjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Størst mulig sier jeg da, når skal jobbe med musikk eller hva du nå skal. 15" er ingenting å bære med seg. Noe dritt å jobbe på liten skjerm :hm:

Det er som sagt det du sier. ;)

15" er praktisk og grei å ta med seg rundt. + Skal kjøre 2 skjermers, skal beholde Asus skjermen min og bruke den mens jeg jobber.

Lenke til kommentar

15" er praktisk og grei å ta med seg rundt. + Skal kjøre 2 skjermers, skal beholde Asus skjermen min og bruke den mens jeg jobber.

Skal du gi opp spilling for alltid eller er bare den harde pc spillingen, gir du opp konsoll spilling oxo da??

Lenke til kommentar

Stemmer vel det angående teknologien som brukes, men såvidt jeg har forstått det skal den likevel gjøre en god jobb med å isolere støy fra sidene og bakfra. Tenkte å kjøpe USB+ versjonen slik at jeg kan koble headsetet i selve mikrofonen, og bruke den både som en inputenhet og en outputenhet, blant annet når jeg spiller spill og slikt på Playstationen. Hva tror du om det oppsettet? Har lenge tenkt på å skaffe meg en mikrofon som er bedre enn den Logitech-saken til en hundrings jeg har stående her. Pluss at det er jo ikke så ofte man kjøper en ny mikrofon. Jeg kommer nok ikke til å gjøre det, og da ser det jo ut til at dette er en grei allround-mic. Har hørt og sett mange tester på Youtube, og jeg synes den leverer en veldig god lyd i forhold til prisen.

Kjør på, kompis. ;) Den gir god lyd. Og det du har tenkt å gjøre fungerer helt strålende. Det er en god mic, ingen tvil om det. :)

Jeg ville satset på 15" hvertfall. 13" blir liten når man skal fikle med musikkprogrammer. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Skal du gi opp spilling for alltid eller er bare den harde pc spillingen, gir du opp konsoll spilling oxo da??

Bare PC.

Jeg ville satset på 15" hvertfall. 13" blir liten når man skal fikle med musikkprogrammer. :)

Da må man visst bla opp litt mer da. :S

Lenke til kommentar

Da må man visst bla opp litt mer da. :S

Du får vurdere hvordan du har tenkt til å bruke maskina. Dersom du har planer om å koble opp mot en ekstern skjerm når du skal gjøre intensivt arbeid, har du jo i grunnen ikke bruk for de tre ekstra tommene på laptopskjermen. Er et ganske stort prishopp fra 13" Macbook Air til en 15" Macbook Pro Retina. Er ikke sikker på om det er verdt det for din del.

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Du får vurdere hvordan du har tenkt til å bruke maskina. Dersom du har planer om å koble opp mot en ekstern skjerm når du skal gjøre intensivt arbeid, har du jo i grunnen ikke bruk for de tre ekstra tommene på laptopskjermen. Er et ganske stort prishopp fra 13" Macbook Air til en 15" Macbook Pro Retina. Er ikke sikker på om det er verdt det for din del.

Meeh, må nok gå for 15".

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Må du vel ikke? Si at du bruker omtrent 12000 på en Macbook Air da. Om du skal ha 15" Macbook Pro må du betale 17000. Det er 5000 kroner ekstra som du kan bruke på annet utstyr. Du kan få en jævli bra hodetelefonforsterker og et sett med skikkelig bra hodetelefoner til 5000 kroner, nemlig. Det er noe du kommer til å få mye mer bruk for enn et par ekstra tommer på skjermen når du driver med musikkproduksjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Må du vel ikke? Si at du bruker omtrent 12000 på en Macbook Air da. Om du skal ha 15" Macbook Pro må du betale 17000. Det er 5000 kroner ekstra som du kan bruke på annet utstyr. Du kan få en jævli bra hodetelefonforsterker og et sett med skikkelig bra hodetelefoner til 5000 kroner, nemlig. Det er noe du kommer til å få mye mer bruk for enn et par ekstra tommer på skjermen når du driver med musikkproduksjon.

Du har sannelig meg rett, bud. 13" skal gå så fint så, å måtte bruke 5k på 2 tommer ekstra og i7 som jeg ikke engang har bruk for er overkill.

Langt har du kommet på nye låten din da krom, får vi noen smake prøve snart eller når da krom :dribble:

Har ikke jobbet med den pga. mye skole. Skal komme meg videre på den i løpet av helgen! :green:

Lenke til kommentar

For meg høres det ut som om du ikke er helt sikker på hva du skal velge. Det er selvfølgelig helt greit, men jeg anbefaler deg å lese så mye informasjon som mulig om maskinene du vurderer. Det er en ganske stor investering, og du vil nok bli mer fornøyd når du vet nøyaktig hva du får på forhånd :) Finn gjerne noen som har en 13" Macbook Air, og sjekk om du liker skjermstørrelsen, oppløsningen og slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

For meg høres det ut som om du ikke er helt sikker på hva du skal velge. Det er selvfølgelig helt greit, men jeg anbefaler deg å lese så mye informasjon som mulig om maskinene du vurderer. Det er en ganske stor investering, og du vil nok bli mer fornøyd når du vet nøyaktig hva du får på forhånd :) Finn gjerne noen som har en 13" Macbook Air, og sjekk om du liker skjermstørrelsen, oppløsningen og slikt.

I morgen! Da har jeg mulighet :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Du ombestemmer deg jo tjue ganger i løpet av en time. Du burde definitivt ligge i senga og tenke hele natten på hva du skal kjøpe :p

(og se ut som en zombie på skolen i morgen)

Endret av Slettet-jDflNq
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Du ombestemmer deg jo tjue ganger i løpet av en time. Du burde definitivt ligge i senga og tenke hele natten på hva du skal kjøpe :p

(og se ut som en zombie på skolen i morgen)

Eh, det er så mye å velge i xD

Nei, skal gå med fin stas på skolen i morgen jeg, lel. Suit & Tie shit, boys.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Gå for en med i5, 256 GB SSD og 8 GB RAM så blir du sikkert veldig fornøyd :p

Er ikke uvandt til at folk går i dress på skolen, lyger ikke engang utrolig nok!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...