Kiriev Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Skal bruke Mac'en til å produsere musikk på og annet bullshit som alt i fra nettsurfing til skolearbeid, osv. Jeg kunne gjerne likt å vite hva du ville valgt. Om det ikke koster så mye mer for å få 15" så tror jeg nok 15" er den str. jeg vil ha. 13" føles litt lite ut kanskje. Men nå vet du litt hva den skal brukes til. Begge maskinene vil nok fungere bra til den bruken du beskriver. Jeg tror egentlig jeg ville valgt 13". Synes den gir mer for pengene i forhold til 15". Eventuelt oppgrader RAM-mengden til 8GB eller noe slikt. Om 15" hadde hatt dedikert grafikk i grunnmodellen, hadde jeg nok kommet til å anbefalt den overfor 13", men det har den altså ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Begge maskinene vil nok fungere bra til den bruken du beskriver. Jeg tror egentlig jeg ville valgt 13". Synes den gir mer for pengene i forhold til 15". Eventuelt oppgrader RAM-mengden til 8GB eller noe slikt. Om 15" hadde hatt dedikert grafikk i grunnmodellen, hadde jeg nok kommet til å anbefalt den overfor 13", men det har den altså ikke. Hadde tenkt meg denne; http://www.siba.no/product/11673408/apple-mb-pro-212h-a-?ref=section&sec=106823971068234910663384 Men den ser ut til å ha forrige gens integrert grafikk bl.a. Har MacBook Pro/Air med Haswell blitt lansert? Endret 23. oktober 2013 av Slettet+412 Lenke til kommentar
Kiriev Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Det der er jo ikke den nye. Du må vente til butikkene får inn den nye modellen eller kjøpe fra Apple Store eller Eplehuset. Koster uansett omtrent det samme å kjøpe den på Apple sin nettbutikk, så. Gå på Apple sine sider og les. Alt du vil vite står der. Endret 23. oktober 2013 av Kiriev Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Da er det jo mye bedre å bare kjøpe direkte fra dem. Takk for den! Om jeg har mulighet til å få tak i Air med 8GB RAM og litt mer lagring så er jeg fornøyd. 128GB virket lite. Endret 23. oktober 2013 av Slettet+412 Lenke til kommentar
Kiriev Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Jepp. Ville gått for den oppgraderte 13" Macbook Air, og lagt til 8 gig RAM. Blir nok en super maskin det der, vet du. http://store.apple.com/no/buy-mac/macbook-air Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 13-14" er akkurat passe, 15" uten numpad føles ut som waste Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Jepp. Ville gått for den oppgraderte 13" Macbook Air, og lagt til 8 gig RAM. Blir nok en super maskin det der, vet du. http://store.apple.com/no/buy-mac/macbook-air Tusen takk! Skal bli god å ha med seg rundt omkring. 13-14" er akkurat passe, 15" uten numpad føles ut som waste Hehe, da sier vi 13". Er en del jenter i klassen som har 13" og virker jævlig stor egentlig. Vil nok passe utmerket! Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Knut: Har du noe erfaring med mikrofoner? Hva tror du om Audio Technica AT2020? Tror det skal være en rimelig safe mikrofon å skaffe seg. Veldig mange podcastere og slikt som bruker denne micen. Man kan også koble den til Playstationen, så det er jo veldig praktisk sånn sett da i og med at det er en USB-mikrofon. Det er jo ingen proff-mic. Men den gir faktisk veldig god lyd, så den holder fint til det bruk liksom. Den gir faktisk ganske god lyd på vokal også..om du senere har tenkt den tanken. Den er rimelig, men gir faktisk bedre lyd enn mange andre billige kjente merker. Syns JEG da. Men husk at den er en kondensator-mic. Har litt lettere for å plukke opp lyder som er i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6x3szi Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Heisann, Nå er Pebble offisielt i salg, har vært det en stund nå da men. https://getpebble.com/ tipper den kommer opp i 1400 - 1500 med alt av bamsemoms osv. er jeg forresten velkommen i denne tråden? er det bare for ITavisen veteraner eller noe sånt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Heisann, Nå er Pebble offisielt i salg, har vært det en stund nå da men. https://getpebble.com/ tipper den kommer opp i 1400 - 1500 med alt av bamsemoms osv. er jeg forresten velkommen i denne tråden? er det bare for ITavisen veteraner eller noe sånt? Du er nok velkommen i tråden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6x3szi Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Du er nok velkommen i tråden. Takk Var medlem av ITavisen sitt forum for mange år siden Lenke til kommentar
sj3f Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Kromsa, 13" er ganske lite da, 15 tommer er den jeg har, og kunne aldri tenke meg å ha mindre Det beste hadde vært 17" da Endret 23. oktober 2013 av sj3f Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Hehe, da sier vi 13". Er en del jenter i klassen som har 13" og virker jævlig stor egentlig. Vil nok passe utmerket! Du veit når man har stort utstyr så ser det mye større ut i henda på småripsene. Endret 23. oktober 2013 av meg0709 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Kromsa, 13" er ganske lite da, 15 tommer er den jeg har, og kunne aldri tenke meg å ha mindre Det beste hadde vært 17" da Men det er jo deg da. 17" er overkill, som sagt så skal jeg ha en liten og praktisk PC som er lett å ta med seg rundt. 15" er nok den perfekte match men ehm, kan ikke velge 15" for en merkelig grunn. Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 17" bærbar er jo ikke så "bærbar" akkurat. Hadde jeg vært deg, Krom, så hadde jeg gått for en 13" Macbook Air. Lenke til kommentar
Kiriev Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Det er jo ingen proff-mic. Men den gir faktisk veldig god lyd, så den holder fint til det bruk liksom. Den gir faktisk ganske god lyd på vokal også..om du senere har tenkt den tanken. Den er rimelig, men gir faktisk bedre lyd enn mange andre billige kjente merker. Syns JEG da. Men husk at den er en kondensator-mic. Har litt lettere for å plukke opp lyder som er i bakgrunnen. Stemmer vel det angående teknologien som brukes, men såvidt jeg har forstått det skal den likevel gjøre en god jobb med å isolere støy fra sidene og bakfra. Tenkte å kjøpe USB+ versjonen slik at jeg kan koble headsetet i selve mikrofonen, og bruke den både som en inputenhet og en outputenhet, blant annet når jeg spiller spill og slikt på Playstationen. Hva tror du om det oppsettet? Har lenge tenkt på å skaffe meg en mikrofon som er bedre enn den Logitech-saken til en hundrings jeg har stående her. Pluss at det er jo ikke så ofte man kjøper en ny mikrofon. Jeg kommer nok ikke til å gjøre det, og da ser det jo ut til at dette er en grei allround-mic. Har hørt og sett mange tester på Youtube, og jeg synes den leverer en veldig god lyd i forhold til prisen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) 17" bærbar er jo ikke så "bærbar" akkurat. Hadde jeg vært deg, Krom, så hadde jeg gått for en 13" Macbook Air. Hehe, sant. Så en 11" vs. 13" vs. 15" og jeg må si 13" ser helt perfekt ut! Slipper å måtte betale unødvendig mye for å få meg en 15" og ikke Air utgave engang. Så ja, sier meg enig med deg, Glenn! 13" it is! Endret 23. oktober 2013 av Slettet+412 Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Jeg selger riggen, joking. Pengene jeg får for den går rett i Mac og utstyr til musikken. Har bare rett og slett mistet "feelingen" og legger derfor opp som gamer. Jeg angrer ikke på kjøpet av et beist av en PC men jeg har bare ikke bruk for den lenger slik jeg hadde før. Å kjøpe den var definitivt ikke dumt men når man finner ut at man ikke ønsker å holde på lenger så er det bare å bli kvitt det mens det fremdeles har "verdi". Har funnet andre ting som interesserer meg mer for å si det enkelt. Ja jeg vet det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hehe, bra. Gidder jeg å spandere på meg en i7? Lenke til kommentar
Kiriev Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Ikke vits i å kjøpe dobbeltkjerne i7, spør du meg. Legg heller pengene i mer lagring og RAM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå