Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd

Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant ut at det er keylogger på Skole PC #fuckkommunen

Er ikke det oss noen kommunner, men bra du tror det.

De har full mulighet til å se datatrafikk og innhold om ønskelig, men dette er fordi maskinen er koblet gjennom et domene. Det er ikke keylogger. Hvis du tror dem har lagt inn en keylogger i buzz, altså når maskinen blir tanka over internett så tviles det sterkt på dine IT-kunnskaper.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Er ikke det oss noen kommunner, men bra du tror det.

De har full mulighet til å se datatrafikk og innhold om ønskelig, men dette er fordi maskinen er koblet gjennom et domene. Det er ikke keylogger. Hvis du tror dem har lagt inn en keylogger i buzz, altså når maskinen blir tanka over internett så tviles det sterkt på dine IT-kunnskaper.

Det er en som jobber med oppsett av IKT løsningene til kommunen som har fortalt meg det. Går utifra at han snakker sant.

Lenke til kommentar

Det er en som jobber med oppsett av IKT løsningene til kommunen som har fortalt meg det. Går utifra at han snakker sant.

Beklager det, men kan du ikke legge til filen her? Altså last opp på DropBox eller hva som helst. Slik overvåkning er ulovelig og må taes alvorlig. Jeg nekter å tro på det siden det er lite realistisk. Kanskje dere begge har missforstått ordet av en keylogger? Keylogger er noe som gir deg informasjon om en annens bruk på en PC, det kan også alle kommunene gjøre, men det skjer ikke på samme måte og er mye mer strengere.

Men for all del, er det keylogger på en PC fra offentlig sektor så er det veldig alvorlig og ekstremt ulovelig. :)

Ble en Asus N66U. Den gamle en D-Link skal få pensjonisttilværelse en annen plass, men den er jo heller ikke en av de dårlig. Den gamle var en DIR-855 mener jeg, men dekningen og ytelsen er merkbart bedre med den fra Asus.

N66 er veldig flott. God rekkevidde og en rekke med innstillinger. Gled deg. :)

Lenke til kommentar

Ja, har innstilt den og merker stor forskjell. Det samme gjør andre som nå er kobla opp mot den. Har bare kopiert navnet på det gamle nettverket og innstillinger så jeg slapp å konfigurere alt på nytt :) .

Men nå er det snart kvelden. Flere timer på skauen som trening i dag pluss en brannskade på tommelen etter arbeid under en bil og merka ikke at jeg grilla tommelen før jeg kjente lukta av svidd hud :p . Men ble bra med ny bunnplate så kan ikke klage da :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Det er vell ikke en keylogger, er vell mer brukt til en loop i jobbsammenheng, men har samme funksjon, men er forsatt spesielt at kommunen bruker noe så amatørmessig.

Men det kan fint brukes til å logge alle tasteklikk, det er en av funksjonene i programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...