Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd

Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra og bra, objektivet er ikke noe å skryte av. :p

Ja, sparte vel en tusenlapp tror jeg det var. Jeg hadde flaks i uflaks da, kameraet gikk ut av sortimentet (nettbutikk) timen før jeg skulle bestille. Reiste til en fysisk butikk samme dagen og spurte om de kunne se om de kunne bestille.

Sitter her med kameraet nå :p

Tenkte mer på at det var bra jeg burde bli fornøyd. :p Ikke fornøyd med 18-55mm? Eller noe annet du tenker på? Har egentlig lite peiling på dette..

Du kødder vell nå ?

Bor jo på campen når du er på Gatebil da :p ?

Gidder ikke det når jeg bare bor sånn 20 min unna Rudskogen, da drar jeg heller hjem og sover i sengen min. :p

Lenke til kommentar

Tenkte mer på at det var bra jeg burde bli fornøyd. :p Ikke fornøyd med 18-55mm? Eller noe annet du tenker på? Har egentlig lite peiling på dette..

Gidder ikke det når jeg bare bor sånn 20 min unna Rudskogen, da drar jeg heller hjem og sover i sengen min. :p

Hvor Rudskogen du, ang når jeg presser musa mi forover så skal jo muse pekeren gå forover da, men min går bakover da hva er grunnen vet du det :)
Lenke til kommentar

Åja, bra på den måten ja. 18-55mm zoomer ikke så langt. Det har vel sikkert mer å si på huset, men det blir mer og mer kornete for "mer" ISO. Hvis jeg har rett kan man bli kvitt bittelitt av støyen med et bedre objektiv.

Jeg har heller ikke mye peiling på kamera, men jeg gjetter meg frem på noe :p

Lenke til kommentar

Alle kameraer får vel støy på høy ISO med mindre man vil svi av en formue på et kamera? Det jeg har fått vite fra andre på forumet her så skulle D5100 være et veldig bra valg til prisen og ble jeg ikke fornøyd med bildene så var det ikke kamerat det var problemer med. :p Men dette blir mitt første speilreflekskamera så har mye å lære, men håper det kommer fram før helgen sånn jeg kan ta meg en tur i skogen å ta litt bilder. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Føles jævlig herlig å vite at kjelleren er snart klar til maling! Fyller isolasjon atm også blir det vell å fikse til ventilasjon og plater. :D

Lenke til kommentar

Alle kameraer får vel støy på høy ISO med mindre man vil svi av en formue på et kamera? Det jeg har fått vite fra andre på forumet her så skulle D5100 være et veldig bra valg til prisen og ble jeg ikke fornøyd med bildene så var det ikke kamerat det var problemer med. :p Men dette blir mitt første speilreflekskamera så har mye å lære, men håper det kommer fram før helgen sånn jeg kan ta meg en tur i skogen å ta litt bilder. :)

Er ikke helt sikker på det med støy og iso, var for det meste gjetting som nevnt :p

D5100 er mitt første også, jeg fant ut at manuell kontroll på det meste er best for meg. I hvertfall for mitt bruk (timelapse, fokus, lys ect). Jeg brukte mye roting med diverse moduser og sånn. Holder fortsatt på med roting da :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Misunner deg, hvor lenge skal du være der? I år blir det bare en ukes tur til Paris i august. :)

Hørs bra ut.

Tar kvelden her gitt, natta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...