Terje Solfugl Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 F-35A Multirole Stealth Fighter Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Mgr_Buddha Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Ikke i nærheten av å være så estetisk tiltalende som en F-16 da, hvis vi kan gå inn på _den_ siden av saken. Politikken rundt innkjøpet er et enda mørkere kapittel. Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Takk for svar Mgr- Buddha Etter å ha pratet med en av stabens utviklere av F-35A CTOL , på Rådhusplassen..Philip Dougherty..har jeg endret oppfatning . Jeg vil ikke gå inn på politikk her men mener valget vil gavne Norge på sikt . Endret 4. september 2012 av TerjeSolheim Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Spennende å se flyet på så nært hold. Bra du skriver "antagelig" i setning 2. For de som skal bygge denne, om det blir noe av, har ikke annet enn tapt kriger med alt sitt dyre og avanserte feltutstyr i moderne tid. Mot skjeggete menn med håndholdte våpen og lokalkjennskap siste tiden. Satsning på politi og etterretning beskytter oss bedre, tror jeg. Tøft fly, i alle fall! Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 Takk for svar Trond Olav Løkken . Har selv ikke noe forhold til "they over there" men tror dette på sikt vil gi uante fordeler for vårt lille land..Nato ville falt dersom vi...nei nå begynner jeg..ha en flott tirsdag :-) Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Takk for svar Trond Olav Løkken .Har selv ikke noe forhold til "they over there" men tror dette på sikt vil gi uante fordeler for vårt lille land..Nato ville falt dersom vi...nei nå begynner jeg..ha en flott tirsdag :-) Beklager at jeg lot det ramle ut, Terje; skal gå inn for å holde meg til det som angår foto.. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Bra bilder, i god kvalitet, av det som sikkert blir vår nye "stolthet"! Tjenestegjorde en gang i tiden på Ørlandet Flystasjon, og fikk der skikkelig nærkontakt med (og har sågår "skutt" ned noen) F-16 fly. Om ikke annet så var de iallefall ikke helt enkelt å få has på, og trange å sitte i! Var på nippet til å få en prøvetur, men vant dessverre ikke loddtrekninga...... Rent estetisk så blir det vel smak og behag, men selv om jeg likte/liker F-16 kroppen veldig godt, så virker dette nye å være mye mer "potent"! Noe jeg vil mene en også ser av bildene dine! Så får vi se hva det egentlig blir til etterhvert..... Og politikk/pengebruk blander jeg altså ikke med "følelser" okkesom.... , hm,hm.... Kjekt å se, og kjekt å få så mange detaljer presentert! Kunne også ønsket å se et bilde av flyet rett forfra (bare et ønske altså)! En del mørke partier i bildene som jeg nok kunne likt var ørlite lysere, men alt i alt står de iallefall til en meget god 4'er! (Og flyene i seg selv vil jeg nok tro iallefall står til en bra 5'er).... Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 Tusen takk Svein..har mange bilder i situasjoner og flere er av din ønskevinkel omkring F 35, fikk ikke plass her ikveld men kan sende de til deg privat Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Takk for svar Trond Olav Løkken .Har selv ikke noe forhold til "they over there" men tror dette på sikt vil gi uante fordeler for vårt lille land..Nato ville falt dersom vi...nei nå begynner jeg..ha en flott tirsdag :-) Beklager at jeg lot det ramle ut, Terje; skal gå inn for å holde meg til det som angår foto.. Bilder er jo også følelser, og historier skal fortelles. Tenk om vi visste hva som var rett og galt - da hadde vel ikke et eneste liv gått tapt. Men så enkelt er det jo ikke - og tanker for og imot må tenkes Bildet blir vel tatt fordi det er noe en bryr seg om eller interesserer seg for, uansett grunn, politisk eller bare at en liker fly, eller at det ser estestisk og teknisk pent ut. Noen bilder skaper debatt, noen ganger etter ønske fra fotografen, andre ganger ikke. Du har her et bilde som interesserer flere i flere retninger Endret 5. september 2012 av Jentungen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg