Gå til innhold

Samsung Galaxy S3, GPS nøyaktighet


jonlem

Anbefalte innlegg

Jeg funderer på om jeg i øyekroken i går kveld så en TV-reklame som lovte millimeterpresisjon på navigasjon på S3 ...

 

Finner lite info om dette på nett, så må høre her om det er noen som har oppfattet samme beskjed? Eller misforsto jeg budskapet fullstendig? :hmm:

 

Om det er tilfelle at de skryter på seg dette, lurer jeg på hvorfor jeg sitter her med en mottaker til ~250 000,- .. når jeg bare kunne kjøpt en S3 istedenfor. Til..en femtiendedel av prisen?

 

 

Øyekroken, som sagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mnjo, men selv med GLONASS fikser de fleste mottakere ikke bedre enn 3-5 meter. Den største fordelen med russerne her er at man får bedre satellittdekning i nordområdene, og følgelig bedre og kjappere posisjon i disse områdene - men altså fortsatt metervis unna millimeterne..

 

Det var nok meg som misforsto budskapet tenker jeg..

 

Sjekka den LG-en litt, og det spesielle med dem er at den bruker differensiell gps (DGPS) via WAAS eller EGNOS. Det er bra, men gir fortsatt ikke bedre nøyaktighet i planet enn 1-2 meter.

Er et stykke igjen til millimeterne ;)

 

Lurer også på om DGPS krever et eget abonnement i tillegg til tlfabo. At man må betale for tilgang til tjenesten, rett og slett.

 

CPOS, som vi bruker, koster ca 10 000 i året..

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Har også fått med meg den reklamen og det er jo bare tull, nesten så de skulle vært anmeldt for villedende reklame....

 

Går ut fra at f.eks diverse kart med satellittbilder skal være nøyaktige og ser jo der på min S3 at den mener at jeg er relativt mange meter fra der jeg faktisk står...

 

Steller selv med CPOS på jobb og har kjennskap til nøyaktighet på GPS så den reklamen blir jo da som sagt bare skryt.

 

Glonass gir raskere fiks og bedre dekning der det er høye bygninger eller fjell rett ved, dvs bra ved f.eks navigering i bygater.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...