Gå til innhold

[Løst] Kan kjøpe HD6950 2GB til 700kr, eller skal jeg fortsette med mitt GTX460SE?

Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Hei,

har fått tilbud om å kjøpe et HD6950 2GB (usikkert hvilket merke enda) til 700kr. Er dette billig, eller skal jeg fortsette å bruke mitt GTX460SE til Battlefield. Kortet kommer til å bli clocket evt. opplåst til et HD6970. Ser på finn at jeg kan få to HD6950 til 2k, er han karen helt på jordet eller er 1000kr en rimelig pris å selge det for? Kommer uansett til å bruke finn annonsen til å prøve å prute ned prisen litt.

Bruken min er:

-Battlefield 3 på 1360x768, spiller nå på high, men hadde vært deilig å spille på ultra.

-Mafia 2, makser omtrent spillet på den samme oppløsningen (untatt physx da)

-Noen ganger FSX

Så mitt spørsmål er, er det stor forskjell mellom GTX460SE og HD6950(HD6970), og er det verdt 700kr?

Takker og bukker for svar!

SuperSaxy

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre du ser på å oppgradere oppløsningen på monitoren din til 1920x1080 er det lite vits i etter min mening.

Forskjellene i BF3 fra High til Ultra er latterlig små, og er absolutt ikke verdt ytelsestapet. Dessuten tviler jeg på at et 6950 er nok for å dra BF3 på Ultra på 1366x768, det er på ingen måte dobbelt så kraftig som et 460 SE.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Så du mener at det ikke er verdt 700kr? Skal nok få meg ny skjerm om en stund, men har foreløpig ikke neon planer om det.

Mener å ha hørt at du kan "låse" et HD6950 opp til 6970. Hvordan er ytelsen på GTX460SE kontra HD 6870?

Edit: Mener 6950 :)

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ja, men det spørs hvor billig jeg får et kort, kontra ytelse. Kameraten min kommer ikke til å ha kortet lenge, fordi en annen venn har tinget på kortet dersom jeg ikke kjøper det.

Er det mulig å kjøre BF3 på ultra hvis jeg clocker det (lengre enn 6970), eller blir det ekstremt (frekvenser man ikke får uten tørris/nitrogen).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ahh, både 6950 og 6970 ligger jo under 560. Da ble jeg mer usikker...

Ser et GTX460TI til 600kr på finn. Vet at spesielt arni ikke er så fan av SLI, men hvor vanskelig kan det egentlig være? Kan jeg kjøre TI og SE sammen i SLI? Og hva blir ytelsen ca?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Ahh, både 6950 og 6970 ligger jo under 560. Da ble jeg mer usikker...

Ser et GTX460TI til 600kr på finn. Vet at spesielt arni ikke er så fan av SLI, men hvor vanskelig kan det egentlig være? Kan jeg kjøre TI og SE sammen i SLI? Og hva blir ytelsen ca?

For SLI må begge kortene være eksat like, Suck Edition og Titanium er to helt forskjellige ting.

Det finnes ikke et 460 Ti heller forresten.

SLI er ikke vanskelig, men du kan ikke forvente at 40 eller 50 fps er like spillbart som det er med et enkelt kort. Min opplevelse er at 60 fps med SLI er like spillbart som 45 fps på et enkelt kort.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Som Arni så pent nevnte her. Forskjellen er ikke stor på ultra og high, og om du er fornøyd med ytelsen på high i dag.. så hvorfor skal du absolutt oppgradere?

Når du kjøper deg ny skjerm (som du sårt trenger enligt meg) så finner du sikkert plenty av gode deals som vil gi deg en god oppgradering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Så jeg må ha et ekstra SE og ikke 700mb eller 1gb kortet? Men hvordan er det med forskjellige produsenter da? Må si Crossfire tolerer litt mer :/

Hvorfor er ikke 50fps sli like spillbart som 50fps single, delays?

Edit:

Hvordan er 460en min på en full HD skjerm?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Så jeg må ha et ekstra SE og ikke 700mb eller 1gb kortet? Men hvordan er det med forskjellige produsenter da? Må si Crossfire tolerer litt mer :/

Hvorfor er ikke 50fps sli like spillbart som 50fps single, delays?

Edit:

Hvordan er 460en min på en full HD skjerm?

Du må få tak i et GTX 460 SE 1GB for å kjøre SLI med ditt nåværende 460 SE 1GB ja. Forskjellige produsenter skal gå fint.

50 fps med SLI er ikke like spillbart som 50 fps på enkeltkort fordi microstutter oppstår.

Microstutter FAQ

Et 460 SE 1GB på full HD skjerm burde klare å kjøre BF3, men du må nok senke kvaliteten på grafikken noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...