PhelpsTransposed Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Hei! Henter ut informasjon fra en database med PHP, og får et array med en startdato, sluttdato og et navn på 10 elementer. Vil gjerne bruke dette i javascript, men har litt problemer, da jeg ikke har noe spesiell erfaring fra javascript. Følger denne tutorialen her: http://www.darian-brown.com/pass-a-php-array-to-javascript-as-json-using-ajax-and-json_encode/ Men skjønner ikke helt om jeg MÅ ha php'en i et eget dokument, eller om jeg kan ha den i samme dokument. Skjønner heller ikke siste funksjonen: $.each(data, function(key, val) { $('ul').append('<li id="' + key + '">' + val.first_name + ' ' + val.last_name + ' ' + val.email + ' ' + val.age + '</li>'); }); Hva er key og hva er val? Er key indeksnummeret mens val er all info som ligger der? Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 Valgte en løsning som ikke krevde javascript, rett og slett. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Ellers er det lett å overføre variabler fra php til js. <script> var tall=<?php echo 42?>; </script> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå