Gå til innhold

BK: Osfallet Kraftverk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skarpt og fin bildekvalitet. Syns bildet blir litt stivt i formen og litt 'sterilt'. Mangler litt luft rundt syns jeg. Noen liker ikke lynsavledere og ledninger generelt men det syns jeg er uvesentlig her. Grønnfarven syns jeg ser litt unaturlig ut og jeg mistenker at dette er kjørt i Photomatix, mulig jeg har feil. Til tross for litt småpirk syns jeg dette er et vel gjennomført bilde. Du har jo en spesiel koloritt i farvene som også kjennes igjen her.

MVH

Harald G.

Lenke til kommentar

Det er ingen tonemapping eller noe annet gjort i Photomatix på dette bildet, er en RAW eksponering fremkalt og justert i Lightroom.

Jeg tok derimot noen 3 eksponerings bracketing'er for å prøve HDR av dette motivet, og de er redigert i Photomatix og Lightroom. Jeg personlig synes nesten de ble litt "over the top", derfor valgte jeg å ikke legge de ut...men jeg legger nå til en av de som alternativ versjon. Som sagt så er da v2 en 3 exp bracketing satt sammen i Photomatix og justert litt i Lightroom.

Lenke til kommentar

OK. Jeg bruker omtrent bestandig grunninnstillingene(første forslag) i PM uten å tilføre noe smekk. Etterjusterer litt i Digital Photo Professional dersom det er nødvendig. Bildet bruker da bare dynamikken som ligger i bildene og tilfører ikke for mye farveavvik. Nesten alle mine bilder på Digit er HDR laget på denne måten men jeg drar nå på litt på av og til for morro skyld. Syns nok grunninnstillingen er best i det lange løp men smaken er jo forskjellig.

MVh

Harald G.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...