Gå til innhold

Bergen - Stavanger (tur/retur.. student)

Zteiltez

Anbefalte innlegg

Er ny student i Bergen og har sjekket forskjellige måter for å komme seg til Stavanger på. Det billigste jeg fant var 600 kr tur/retur med buss (dette var ikke en helg og en god stund fram i tid). Finnes det ingen rimeligere løsning?

Jeg satser ikke på å dra hjem så ofte, men skulle tro at det var rimeligere for en student for å komme seg fra Bergen til Stavanger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norwegian har billigere avganger (fra kr. 498,-) enkelte hverdager, men det er dog kun én vei. Jeg har tatt Kystbussen de gangene jeg har vært i Stavanger, men tar ganske så lang tid. Ved å ta 06.00-bussen fra Bergen er man ikke fremme i Stavanger før klokken nærmer seg 12.00.

Sjekket Flaggruten også, og det ser ut til å være en lignende pris, kr. 480,- hver vei. Da med avreise til Stavanger en fredag og retur til Bergen søndagen. Ser ut til at Kystbussen er ditt billigste alternativ.

Endret av Smål
Lenke til kommentar

Norwegian har billigere avganger (fra kr. 498,-) enkelte hverdager, men det er dog kun én vei. Jeg har tatt Kystbussen de gangene jeg har vært i Stavanger, men tar ganske så lang tid. Ved å ta 06.00-bussen fra Bergen er man ikke fremme i Stavanger før klokken nærmer seg 12.00.

Sjekket Flaggruten også, og det ser ut til å være en lignende pris, kr. 480,- hver vei. Da med avreise til Stavanger en fredag og retur til Bergen søndagen. Ser ut til at Kystbussen er ditt billigste alternativ.

Det var det jeg tenkte, ja. Takk! Og takker til alle for forslag.

Lenke til kommentar

Et alternativ er haiking eller kjøring av leiebiler. Spørsmålet er jo om leiebil egentlig svarer seg, selv om du skulle finne en som skal tilbake til Stavanger ettersom jeg går ut i fra at du må betale bensinen selv (men antakeligvis ikke ferjene). Haiking kan jo være skummelt og avhenger jo av at du blir kjent med folk som pendler eller kjører med transport eller andre studenter som drar frem og tilbake. (Mener og å huske at det var en nettside hvor man kunne søke etter haik online, men aner ikke om den eksisterer og i så fall om hvor mye brukt den er).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...