Gå til innhold

[Løst] Hva er datafragmenteringsangrep?

ppplll

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til noe som heter "data fragmentation attack" men det er mulig f-secure snakker om et IP fragmentation attack, som du kan lese mer om på wiki:

http://en.wikipedia....ntation_attacks

(ganske teknisk bare så det er nevnt...)

Har f-secure programmet ditt innebygget firewall? i så fall er det nok firewallen som klager. det vil i så fall gi mening i forhold til den typen anngrep.

Et slikt angrep er røft sett som regel brukt til DDoS-type angrep - altså ikke datainnbrudd, men brukes for å "ta ned" webservere og slikt midlertidig. Dette er typisk mer å regne som plagsomt hærverk enn en "sikkerhetstrussel" da det i verste fall bare vil redusere din evne til å være online midlertidig.

Om du ikke drifter noen (relativt populær) server av noe slag så er det normalt liten sjanse for at noen har giddet å angripe deg med noe slikt og jeg vil da tippe på at det er mye mer sannsynlig at f-secure firwallen bare har feilanalysert noe. Slikt kan forekomme i ny og ne om du har en slik type firewall som varsler deg om mulige angrep) Du får følge med på om det kommer flere advarsler og om du faktisk merker problemer med å bruke nettet og evt. poste på nytt senere om det er rimelig grunn til å tro at det faktisk er et problem.

Min (amatør) vurdering er at det sannsynligvis ikke er noe å være redd for og det bare er en "false positive" - men jeg er ikke superkjennt med denne typen angrep heller så ta det jeg sier med en klype salt inntil evt. noen andre her på forumet med mer erfaring i feltet kimer inn med noe annet...

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...