ppplll Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Fikk et melding fra f-secure om at jeg hadde mest sansynlig blitt utsatt for datafragmenterings angrep? er dette farlig? hva burde jeg gjøre? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 (endret) Kjenner ikke til noe som heter "data fragmentation attack" men det er mulig f-secure snakker om et IP fragmentation attack, som du kan lese mer om på wiki: http://en.wikipedia....ntation_attacks (ganske teknisk bare så det er nevnt...) Har f-secure programmet ditt innebygget firewall? i så fall er det nok firewallen som klager. det vil i så fall gi mening i forhold til den typen anngrep. Et slikt angrep er røft sett som regel brukt til DDoS-type angrep - altså ikke datainnbrudd, men brukes for å "ta ned" webservere og slikt midlertidig. Dette er typisk mer å regne som plagsomt hærverk enn en "sikkerhetstrussel" da det i verste fall bare vil redusere din evne til å være online midlertidig. Om du ikke drifter noen (relativt populær) server av noe slag så er det normalt liten sjanse for at noen har giddet å angripe deg med noe slikt og jeg vil da tippe på at det er mye mer sannsynlig at f-secure firwallen bare har feilanalysert noe. Slikt kan forekomme i ny og ne om du har en slik type firewall som varsler deg om mulige angrep) Du får følge med på om det kommer flere advarsler og om du faktisk merker problemer med å bruke nettet og evt. poste på nytt senere om det er rimelig grunn til å tro at det faktisk er et problem. Min (amatør) vurdering er at det sannsynligvis ikke er noe å være redd for og det bare er en "false positive" - men jeg er ikke superkjennt med denne typen angrep heller så ta det jeg sier med en klype salt inntil evt. noen andre her på forumet med mer erfaring i feltet kimer inn med noe annet... -Stigma Endret 3. september 2012 av Stigma 1 Lenke til kommentar
ppplll Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Tusen takk for innholdsrikt svar. Var til god hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå