Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vindusheisen min døde. Hvordan funker slikt?

Anbefalte innlegg

Noen som har peil på elektriske vindusheiser her?

Jeg har mistet høyre front på en 2007 Impreza. De andre vinduene funker, men når jeg trykker på høyre front får jeg bare noen millivolt spenning mellom de to lederne til heismotor. Noe sier meg at jeg har dårlig kontakt et sted (innrømmer at jeg installerte høytalere i helgen), og må feilsøke meg bakover i kretsen.

Et par spørsmål; Er det vanlig at positiv leder går først inn i main switch (førerside) og så videre til passasjerbryter (siden ingen av dem funker)?

Deretter; Har slike motorer to ledere som snur polariteten for å vende, eller har de jord i chassis, og de vender alt etter hvilken av de to lederne som sluttes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist jeg var borti el i japse var det positiv jord, men det er sikkert forandret nå..?

I "gamle dager" ble ofte alle vindusheiser trukket via panelet i førerdøra ja, hvordan det eventuelt er i canbus-verdenen vet jeg ikke. Generelt er vel den største årsaken til slike feil kabelbrudd i døråpningen, særlig hvis du har dratt og romstert litt i ledningene når du har satt inn høyttalere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...