Populært innlegg Hr Kotelett Skrevet 3. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 3. september 2012 I en "hvorfor tror ikke du på den guden jeg tror på diskusjon" Jeg tror ikke fordi jeg ikke vil basere livet mitt på ulogiske tekster funnet i en 2000-3000 år gammel bok. Bibelen er på ingen måte bevis for at gud eksiterer, tvert imot; etter og ha lest litt i den ble jeg bare enda mer overbevist om at om det ikke var noe for meg. En gud som mener at jeg fortjener og lide i all evighet fordi jeg ikke sitter på ræva hver eneste søndag er ikke en gud verdt og følge. Intet kan oppstå fra intet sier du, hvor oppsto guden din fra? Sjangsene for at det kan oppstå liv er uendelig liten ja, men universet er og uendelig stort, så whynot. Eksiterer gud? Gud er ikke et elektron i et atom, er han vel? Gud er uforanderlig. Gud er uforanderlig - absoluttHans evige vesen og karakter forandrer seg aldri: Jak 1,17 ingen forandring eller skiftende skygge Salme 102,26-28 Gud er den samme Mal 3,6 har ikke forandret meg Jes 40,8 Hans ord står fast 1 Sam 15,29 angrer ikke Hebr 13,8 i går, idag, den samme,ja, til evig tid E. Gud regjerer Sal 93,1-2 fast står din trone Sal 95, 3 + 6 konge F. Gud er ånd Joh 4,24 Gud er ånd Sal 139,7-10 hvor skal jeg gå fra din ånd G. Gud er hellig 3 Mos 20,26 jeg, Herren, er hellig Jes 6,3 Hellig, hellig er Herren Åp 15,4 du alene er hellig - Gud, faderen er hellig Joh 17,11 - Gud, sønnen er hellig Matt 1,18 - Gud, ånden er hellig Mark 1,8 H. Gud er sannhet Gud er sannhet fordi bibelen forteller det. Hvis jeg hadde spist en pakke med alfabetkjeks kunne jeg driti et bedre argument en det. 19 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 HOHOHO... Lo godt av den Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Man undrer seg og fryder seg ved håpet om at det finnes annet intelligent liv der ute ett sted - så blir man gulva over å atter en gang måtte spekulere i om det finnes noe intelligent liv her inne på forumet. Endret 8. oktober 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå