SmoothCriminal Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Satt på fellesmøte for skolen idag og ei dame talte. Hun snakket om en tur så dro hun inn utøya. Ett par jenter bak meg brast ut i gråt og det fårstår jeg godt, men himmeloghav, er det ikke mulig og la være og dra det inn hele tida? Selv er jeg lei av og lese om det i vg og db vær dag, men i skolen og? Er jeg den eneste som mener at man burde holde utøya til et minimalt for tiden... Eller mener dere det enda er et aktuelt tema og diskutere? 3 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Til det har roet seg helt. Det er bare et tema inntil folk kan slå seg til ro igjen. Lenke til kommentar
SmoothCriminal Skrevet 3. september 2012 Forfatter Del Skrevet 3. september 2012 Jeg føler en burde la temaet ligge dødt til folk har slått seg til ro igjen. så vi kan tenke noe lunne rasjonelt om saken og at emosjoner ikke betyr like mye Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Utøya blir aldri ferdig. Det er et av få angrep i Norge i nyere tid. Det er dermed en situasjon man vil bruke i forskning i mange år fremover. Til sammenlikning ble datainnsamlingen til Hawthorneundersøkelsen gjort i 1933 om jeg ikke husker feil, og den er fortsatt aktuell. Dette er selvsagt to forskjellige saker, men som du ser bruker man eldgamle data selv i dag, så ny data på et så aktuelt, men sjeldent område som politisk motivert terror i Nordområdene vil nok bli holdt levende lenge. Media gir seg nok etter valget, da har man sett de direkte konsekvensene man har vurdert lenge. Når media gir seg, blir det nok roligere i allmennheten også. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Nå er jeg lei selv av all fokusen på det, men det kommer an på i hvilken sammenheng det ble tatt opp. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Vi kan ikke bestemme samfunnets respons, vi kan bare guide det. Hvis du mener at du har hørt nok om utøya, så si det til folk: jeg vil ikke høre mer om det. Forhåpentligvis får det en effekt, og det blir en selvoppfyllende profeti. (ish) 1 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 det som skjer da er vel at alle kaller deg en kaldhjertet person. tror det beste er bare å ignorere det. merker selv at jeg begynner å bli temmelig lei av at det nevnes i alle slags situasjoner. 2 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Satt på fellesmøte for skolen idag og ei dame talte. Hun snakket om en tur så dro hun inn utøya. Ett par jenter bak meg brast ut i gråt og det fårstår jeg godt, men himmeloghav, er det ikke mulig og la være og dra det inn hele tida? Selv er jeg lei av og lese om det i vg og db vær dag, men i skolen og? Er jeg den eneste som mener at man burde holde utøya til et minimalt for tiden... Eller mener dere det enda er et aktuelt tema og diskutere? Utøya har blitt Norges 9/11. I fjor var det Ap som misbrukte det til egen politisk vinning, og nå i år gjør H og Frp akkurat det samme. Hendelsen var forferdelig, men jeg synes at man bør vise respekt til ofrene ved å slutte å misbruke det til egen (politisk) vinning. Beredskapen sviktet, men det gjorde den jaggu også i 2004 da Toska & Co. ranet Nokas. Det finnes ikke noe 100% vern mot terrorisme, med mindre man ønsker å opprette en politistat med masseovervåkning. 2 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Hva synes dere om planene for Utøya? http://www.dagbladet.no/2012/09/07/nyheter/utoya/22_juli/auf/23295038/ På et bilde nederst i artikkelen ser øya ut som et paradisisk område, omgitt av et euforisk lys. Tomten etter 11. september 2001 skal ikke forbli et øde minnested, til tross for at det der døde tusener av mennesker. Har man da rett til å kreve at ei øy skal ligge øde fordi 69 personer døde der? Personlig tror jeg det alltid vil være litt skummelt å besøke Utøya (har ikke vært der selv). Det er ikke en plass jeg ville kunnet slappe av og ha det hyggelig. Lenke til kommentar
Dipol Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Blir rene opplevelsesparken dette. Om dette er riktig overfor de pårørende tviler jeg på. Hadde selv sett for meg et rolig minnested. Lenke til kommentar
aKopperud Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Er det ikke litt tidlig å snakke om disse planene, i alle fall gjøre det om det en turistattraksjon. 2 Lenke til kommentar
Dipol Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Er det ikke litt tidlig å snakke om disse planene, i alle fall gjøre det om det en turistattraksjon. Tydligvis ikke for AUF. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) For noen er det lenge nok, som trådstarter, for andre er det ikke lenge nok... Sannheten er at dette er individuelt. Det er ikke noen dato på kalenderen når det er nok. Og planene for Utøya får være mellom AUF og deres givere, sammen med de pårørende. Som dagens oppslag om saken viser, så er det ikke enighet blandt hverken AUF'ere eller pårørende. Det er også individuelt. Geir Endret 7. september 2012 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 For noen er det lenge nok, som trådstarter, for andre er det ikke lenge nok... Sannheten er at dette er individuelt. Det er ikke noen dato på kalenderen når det er nok. Og planene for Utøya får være mellom AUF og deres givere, sammen med de pårørende. Som dagens oppslag om saken viser, så er det ikke enighet blandt hverken AUF'ere eller pårørende. Det er også individuelt. Geir Når vi snakker om 500 personer som var på Utøya i fjor, alle sammen med familier. Vi snakker om flere tusen personer, og da er det umulig at alle er enige. De får bare prøve å lage en løsning som flest blir fornøyd med. Alle er ikke mulig. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Som dagens oppslag om saken viser, så er det ikke enighet blandt hverken AUF'ere eller pårørende. Det er også individuelt. Nei det tar tid før folk blir helt ødelagt av sosialismen, og det er sikkert også mange ungdommer i AUF som ikke er helt ødelagt og som ennå har et snev av menneskelige følelser. Å danse, le og feste på utøya etter det som skjedde, vil være som å ha fest på en kirkegård. 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Fantastisk usaklig av deg Baltazar. DU klarer faktisk å påstå at sosialdemokrater ikke har et snev av mennesklige følelser? (Mennesker i Ap er sosialdemokrater. Så lærte du noe nytt i dag også. Jeg kan minne deg på dette når du har glemt det i morgen, og dagen etter det igjen.) Hva tror du OFRENE ville ønsket? At utøya aldri blir brukt igjen, og at terroristen skal få LOV til å gjøre Utøya til en kirkegård? Hvorfor rakke ned på menneskene som vil forsette å leve SOM FØR -- som OFRENE VILLE ØNSKET AT DE SKULLE. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Fantastisk usaklig av deg Baltazar. DU klarer faktisk å påstå at sosialdemokrater ikke har et snev av mennesklige følelser? (Mennesker i Ap er sosialdemokrater. Så lærte du noe nytt i dag også. Jeg kan minne deg på dette når du har glemt det i morgen, og dagen etter det igjen.) Hva tror du OFRENE ville ønsket? At utøya aldri blir brukt igjen, og at terroristen skal få LOV til å gjøre Utøya til en kirkegård? Hvorfor rakke ned på menneskene som vil forsette å leve SOM FØR -- som OFRENE VILLE ØNSKET AT DE SKULLE. Sosialdemokrater er bare et annet ord for sosialister, og "sosialdemokrati" er et annet ord for sosialisme, Opp til 80-årene så var det vanlig at ap folk kalte seg selv for sosialister, men siden så ble sosialismen litt upopulær av forskjellige årsaker, og dermed begynte sosialister flest å kamuflere det hele ved å kalle seg for "sosialdemokrater" Og nei, virkelig overbeviste sosialister har ikke lenger menneskelige følelser, selv om noen av dem kanskje tror det. For faktum er det at det er ideologien som styrer sosialistene, og en umenneskelig ideologi gir ikke rom for menneskelige følelser eller tanker. En sosialist er låst av ideologien og er ikke i stand til å tenke selvstendig utenfor de rammene som ideologien gir ham eller henne. Nå mener nå jeg at "terroristen" ABB var ikke alene om skytingen, og at dette var en falsk flagg aksjon som bla sosialistene selv var med på å planlegge.. Dvs ikke ungdommene på utøya, muligens bortsett fra Eskil Pedersen. Og meningen var ikke å gjøre utøya til en kirkegård, men bla å fremme sosialismen ved å skape sympati for denne onde ideologien gjennom å fremstille det slik at "høyreekstreme" kristne og nasjonalister står i kø for å drepe sosialister. Alle kan fortsette leve som før, men ingen trenger å ha utøya som feriested, vi har nok av områder i Norge som kan brukes som feriesteder og til lek og moro. Det jeg har hørt om utøya tyder egentlig ikke på lek og moro, men spredning av sosialismens giftige ondskap, men det er en annen historie. AUF burde imidlertid ha såpass respekt for de døde og de pårørende at de finner et annet feriested.Det er ikke snakk om å la være å bruke utøya, men kun å la være å bruke den som feriested. Endret 7. september 2012 av Baltazar94 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Søk hjelp, før det går for langt. God natt. 4 Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) [sarcasm] Sosialister har ikke menneskelige følelser nei? Høyrefolk har jo heller ikke følelser, for de tenker og føler penger. Da må vi vel kunne kalles aper alle mann da! Spennende. [/sarcasm] Et godt tips er også å slå opp sosialisme i en ordbok. Det er ikke det samme som sosialdemokrati. AP er i motsetning til det mange tror ganske likt Høyre i praksis. Til temaet: Jeg blir veldig lei slike saker. Det er over ett år sida, get over it. De som mista noen kommer selvsagt ikke over det, men som utenforstående blir det som å ha en låt på hjernen. Det er bare plagsomt i lengden, og 22.-juli-saken er per nå nettopp det for min del. Særlig media drar ting ut til det uutholdelige generelt. Folk har virkelig ikke så tungt for det. Endret 7. september 2012 av Dellers Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Fantastisk usaklig av deg Baltazar. DU klarer faktisk å påstå at sosialdemokrater ikke har et snev av mennesklige følelser? (Mennesker i Ap er sosialdemokrater. Så lærte du noe nytt i dag også. Jeg kan minne deg på dette når du har glemt det i morgen, og dagen etter det igjen.) Hva tror du OFRENE ville ønsket? At utøya aldri blir brukt igjen, og at terroristen skal få LOV til å gjøre Utøya til en kirkegård? Hvorfor rakke ned på menneskene som vil forsette å leve SOM FØR -- som OFRENE VILLE ØNSKET AT DE SKULLE. Sosialdemokrater er bare et annet ord for sosialister, og "sosialdemokrati" er et annet ord for sosialisme, Opp til 80-årene så var det vanlig at ap folk kalte seg selv for sosialister, men siden så ble sosialismen litt upopulær av forskjellige årsaker, og dermed begynte sosialister flest å kamuflere det hele ved å kalle seg for "sosialdemokrater" Og nei, virkelig overbeviste sosialister har ikke lenger menneskelige følelser, selv om noen av dem kanskje tror det. For faktum er det at det er ideologien som styrer sosialistene, og en umenneskelig ideologi gir ikke rom for menneskelige følelser eller tanker. En sosialist er låst av ideologien og er ikke i stand til å tenke selvstendig utenfor de rammene som ideologien gir ham eller henne. Nå mener nå jeg at "terroristen" ABB var ikke alene om skytingen, og at dette var en falsk flagg aksjon som bla sosialistene selv var med på å planlegge.. Dvs ikke ungdommene på utøya, muligens bortsett fra Eskil Pedersen. Og meningen var ikke å gjøre utøya til en kirkegård, men bla å fremme sosialismen ved å skape sympati for denne onde ideologien gjennom å fremstille det slik at "høyreekstreme" kristne og nasjonalister står i kø for å drepe sosialister. Alle kan fortsette leve som før, men ingen trenger å ha utøya som feriested, vi har nok av områder i Norge som kan brukes som feriesteder og til lek og moro. Det jeg har hørt om utøya tyder egentlig ikke på lek og moro, men spredning av sosialismens giftige ondskap, men det er en annen historie. AUF burde imidlertid ha såpass respekt for de døde og de pårørende at de finner et annet feriested.Det er ikke snakk om å la være å bruke utøya, men kun å la være å bruke den som feriested. Tatt feil piller igjen? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå