MKL Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Vi er to 17åringer som nå skal ut på vår første alene-reise. Gleder oss veldig og vil gjerne at denne ferien skal bli så bra som mulig. Tenker høstferien, men med tanke på vår økonomiske situasjon (he-he) må vi få tak i noen billige billetter. Vi trenger også sårt tips til destinasjoner, da vi ikke vet så mye om den store verden (ennå). Planen er å dra til et sted med gjestfrie folk (viktig!) og et helt ok uteliv. Også et pluss om stedet ikke er veeldig strenge mtp alkohol og mindreårige... Ellers er det ikke nødvendig at det er sommer og sol, det vi er ute etter er en morsom opplevelse! Håper på noen gode tips! Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 (endret) Dra til Alanya og få kjønnssykdommer av en kar som heter Mehmet som dere møtte på det norske utestedet Scandinavian Bar. Endret 3. september 2012 av Sk!ppy 7 Lenke til kommentar
SmoothCriminal Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Albania er Maks konge, sol, fine strender, flott uteliv og utrolig billig. det gamle mafia rykte er noe tull. vært der flere ganger og er mitt favorittplassen min Dra til Alanya og få kjønnssykdommer av en kar som heter Mehmet som dere møtte på det norske utestedet Scandinavian Bar. Der var da drøyt, han heter Mehamet ikke mehmet -.-... We talked about this! 2 Lenke til kommentar
MKL Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 Albania er skrevet opp, flere forslag? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 De fleste steder i Sør-Europa er ikke strenge på å gi alkohol til mindreårige. Helt vanlig å gi barna rødvin til maten. Det er bare når du kommer lenger nord at folk er så firkanta at de faktisk lever til punkt og prikke etter et offentlig regelverk. Siden dere er unge og ikke så verdensvante ville jeg gått for et mest mulig trygt alternativ første gangen. Jeg ville styrt unna Alanya og Sunny Beach og Albania høres ikke ut som en spesielt god ide. Jeg tenker heller spanske eller greske øyer. 2 Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Hva er dere ute etter? Sol og strender? Nattklubber? Reise med koffert? Eller reise med ryggsekk? Annerledes og interessant kultur? Natur? God mat? Partysvensker? Billige hostell? All inclusive? Endret 4. september 2012 av kmatis Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Hadde jeg vært dere ville jeg tatt en prat med foreldrene deres og spurt hva i helvete de tenker med når de lar to jenter på 17år reise på ferie alene. 4 Lenke til kommentar
elx90 Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Hadde jeg vært dere ville jeg tatt en prat med foreldrene deres og spurt hva i helvete de tenker med når de lar to jenter på 17år reise på ferie alene. Hvilken verden lever du ? Født i 1940? 1 Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) To jenter på 17 kan fint reise sammen på "eventyr". Men det er klart at de må tenke litt ekstra i gjennom hva man gjør. Ikke gå hjem fra byen kl. 2 på natten. Ikke sende hun ene alene på toalettet på en shady nattklubb. Eller gå i bikini gjennom slumområdet i ytterkanten av byen. Alt dette burde man tenke gjennom og sette noen grunnregler. Man trenger ikke haike gjennom Irak som sin første eventyr. Man kan begynne med et relativt rolig og trygt reisemål. For å få erfaringer og oppbygge seg gatevett. Ellers kommer man langt med sunt folkevett. Endret 4. september 2012 av kmatis 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Hadde jeg vært dere ville jeg tatt en prat med foreldrene deres og spurt hva i helvete de tenker med når de lar to jenter på 17år reise på ferie alene. Hvilken verden lever du ? Født i 1940? The real world, man! Neida. det er bare min mening. Men skal man reise på ferie alene burde man i det minste være myndig. Man vet aldri hva som kan skje. Og når TS i tillegg skriver: Også et pluss om stedet ikke er veeldig strenge mtp alkohol og mindreårige... Så er det greit å se realistisk på saken. Endret 4. september 2012 av Psykake 1 Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Hvilken verden lever du ? Født i 1940? The real world, man! Neida. det er bare min mening. Men skal man reise på ferie alene burde man i det minste være myndig. Man vet aldri hva som kan skje. Du har rett. Man vet aldri hva som kan skje eller når det skjer. Det gjelder forsåvidt her i trygge Norge også. Alt ut i fra hvor man drar, øker man muligheten for at det kan skje. Da er det viktig å ha satt gode grunnregler og ha hodet i behold for å minske muligheten. Endret 28. desember 2012 av kmatis 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Hvilken verden lever du ? Født i 1940? The real world, man! Neida. det er bare min mening. Men skal man reise på ferie alene burde man i det minste være myndig. Man vet aldri hva som kan skje. Du har rett. Man vet aldri hva som kan skje eller når det skjer. Og det gjeller forsåvidt her i trygge Norge også. Og alt ut i fra hvor man drar, øker man muligheten for at det kan skje. Da er det viktig å ha satt gode grunnregler og ha hodet i behold for å minske muligheten. Godt sagt og veldig enig. Lenke til kommentar
MKL Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 Hadde jeg vært dere ville jeg tatt en prat med foreldrene deres og spurt hva i helvete de tenker med når de lar to jenter på 17år reise på ferie alene. Jeg bør vel legge ved at jeg har reist utrolig mye gjennom livet, og er i gjennomsnitt på utenlandsferie 4 ganger i året. Har vært i alle verdensdeler og over 20 land. Kan trygt si at jeg er veldig vant til å reise Husk at vi lever i 2012, ikke 1960. Lenke til kommentar
MKL Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 To jenter på 17 kan fint reise sammen på "eventyr". Men det er klart at de må tenke litt ekstra i gjennom hva man gjør. Ikke gå hjem fra byen kl. 2 på natten. Ikke sende hun ene alene på toalettet på en shady nattklubb. Eller gå i bikini gjennom slumområdet i ytterkanten av byen. Alt dette burde man tenke gjennom og sette noen grunnregler. Man trenger ikke haike gjennom Irak som sin første eventyr. Man kan begynne med et relativt rolig og trygt reisemål. For å få erfaringer og oppbygge seg gatevett. Ellers kommer man langt med sunt folkevett. Det du sier her burde da være almenkunnskap. Selvfølgelig har vi vett nok til å ikke drikke oss drita, gå alene rundt, gå inn i smug, drikke drinker vi ikke vet hva inneholder osv. Er ikke dumme, bare unge Lenke til kommentar
MKL Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 Hva er dere ute etter? Sol og strender? Nattklubber? Reise med koffert? Eller reise med ryggsekk? Annerledes og interessant kultur? Natur? God mat? Partysvensker? Billige hostell? All inclusive? Ikke sol og strender, men hyggelige omgivelser og ok nattliv. Kan gjerne reise med ryggsekk, ikke all inclusive. Med tanke på at vi skal kun være borte i 5-7 dager er det kanskje ikke lurt å legge opp til å dra mange forskjellige steder, får vel heller ta noen måneder backpacking neste år Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Hadde jeg vært dere ville jeg tatt en prat med foreldrene deres og spurt hva i helvete de tenker med når de lar to jenter på 17år reise på ferie alene. Jeg bør vel legge ved at jeg har reist utrolig mye gjennom livet, og er i gjennomsnitt på utenlandsferie 4 ganger i året. Har vært i alle verdensdeler og over 20 land. Kan trygt si at jeg er veldig vant til å reise Husk at vi lever i 2012, ikke 1960. Vi trenger også sårt tips til destinasjoner, da vi ikke vet så mye om den store verden (ennå). 4 Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Hadde jeg vært dere ville jeg tatt en prat med foreldrene deres og spurt hva i helvete de tenker med når de lar to jenter på 17år reise på ferie alene. Jeg bør vel legge ved at jeg har reist utrolig mye gjennom livet, og er i gjennomsnitt på utenlandsferie 4 ganger i året. Har vært i alle verdensdeler og over 20 land. Kan trygt si at jeg er veldig vant til å reise Husk at vi lever i 2012, ikke 1960. Nemlig, sikkert større sjans for å bli voldtatt nå enn i 1960. Gran Canaria og Hellas er steder flere reiser til en billig penge. Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) To jenter på 17 kan fint reise sammen på "eventyr". Men det er klart at de må tenke litt ekstra i gjennom hva man gjør. Ikke gå hjem fra byen kl. 2 på natten. Ikke sende hun ene alene på toalettet på en shady nattklubb. Eller gå i bikini gjennom slumområdet i ytterkanten av byen. Alt dette burde man tenke gjennom og sette noen grunnregler. Man trenger ikke haike gjennom Irak som sin første eventyr. Man kan begynne med et relativt rolig og trygt reisemål. For å få erfaringer og oppbygge seg gatevett. Ellers kommer man langt med sunt folkevett. Det du sier her burde da være almenkunnskap. Selvfølgelig har vi vett nok til å ikke drikke oss drita, gå alene rundt, gå inn i smug, drikke drinker vi ikke vet hva inneholder osv. Er ikke dumme, bare unge Joda, det burde være det for folk som har tenkt til å utforske den store verden. Tror dere er langt fra dumme. Overdrev bare litt for å få fram poenget. Europa kan være en god start. Der får man ofte tur/retur billetter til en billig penge. Det er mye bra utenfor Europa men det blir kanskje litt langt for så kort tid. Hvor har du vært i Europa? Som nevnt ovenfor er Grand Canaria en mulighet. Men etter min mening blir det fort for mye strender og sol. Og ikke så mye mer. Ville heller ha prøvd Spanias fastland. Endret 4. september 2012 av kmatis Lenke til kommentar
MKL Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 Hadde jeg vært dere ville jeg tatt en prat med foreldrene deres og spurt hva i helvete de tenker med når de lar to jenter på 17år reise på ferie alene. Jeg bør vel legge ved at jeg har reist utrolig mye gjennom livet, og er i gjennomsnitt på utenlandsferie 4 ganger i året. Har vært i alle verdensdeler og over 20 land. Kan trygt si at jeg er veldig vant til å reise Husk at vi lever i 2012, ikke 1960. Vi trenger også sårt tips til destinasjoner, da vi ikke vet så mye om den store verden (ennå). Heh, skjønner at det var forrvirrende. Var venninna mi som skrev innlegget Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Man trenger ikke haike gjennom Irak som sin første eventyr. Haiking i Irak er så lett at det knapt teller som eventyr. Syria er også haikernes paradis, men kanskje ikke akkurat nå. Om man virkelig vil gi seg selv en utfordring skal Iran være et bra sted å haike. Hyggelige omgivelser og ok natteliv. Tja. London, Paris, Praha, Krakow, Berlin ... Jeg ville ikke hatt veldig store kvaler for å f.eks. dra til Berlin om dere bor i et rolig område og ikke reker gatelangs hele natten. Nå har jeg ikke hatt for vane å kjøpe alkohol ulovlig, men i de områder de faktisk sjekker blir jeg stadig kontrollert (i en alder av 26 ...), kan ikke huske at slikt har skjedd i Berlin. Uten at jeg nødvendigvis mener det er en god idé å ramle ned i en grøft i et fremmed land før man er myndig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå