jonhs Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Har et lite problem med lcden min... får opp feilmeldingen "DLPORTIO.SYS device driver not loaded. Port I/O will have no effect" Noen som vet hvordan jeg kan loade denne?? Kjøpte meg LCD diplay fra hammar.no. satt her å fulgte guiden på ocshoot.no, skulle vel egentlig funke men??? Dette kommer opp: http://www.ocshoot.no/lbrun/lcd/test2.jpg Anyone? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 sier ikke at jeg har peiling, men prøv å last ned driver til skjermkortet ditt... siden det står driver og det er lcd'en så bør det vel være det Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Fant driveren... men jeg har fremdeles et problem det kommer ingenting på skjermen! (LCD Smartie) Anyone? Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 sier ikke at jeg har peiling, men prøv å last ned driver til skjermkortet ditt... siden det står driver og det er lcd'en så bør det vel være det Hva i svarte har skjermkortet å gjøre med paralell LCD display ? Om du ikke har peiling, lønner det seg å lese å lære litt før du skriver ! Men kommer det ikke noe opp på skjermen din ? Sikker på at du har loddet riktig ? Gå over kobling skjemaet engang til å se etter om alt er som det skal være. Om alt er riktigm kan du prøve et annet program. Jeg bruker jaLCD Funker bedre enn smarties synes jeg Lenke til kommentar
dikk_dee Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 denne skal hjelpe.. ikke det at eg har fått mitt display til å funke men denne fikser ihvertfall dette prob http://www.driverlinx.com/ftp/unsupported/port95nt.exe Lenke til kommentar
zyp Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 får av og til den meldinga jeg og og ved å restarte smartie bruker det å funke likevel... jeg har seff inna både smartie og dlportio greiene som man må ha... hvor henter man jaLCD? liker ikke smartie helt, har mest lyst å lage eget program, må bare forbedre C++ kunnskapene mine... Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 denne skal hjelpe.. ikke det at eg har fått mitt display til å funke men denne fikser ihvertfall dette probhttp://www.driverlinx.com/ftp/unsupported/port95nt.exe For å legge trykk på det - han har rett. Lenke til kommentar
EC Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 sier ikke at jeg har peiling, men prøv å last ned driver til skjermkortet ditt... siden det står driver og det er lcd'en så bør det vel være det Hva i svarte har skjermkortet å gjøre med paralell LCD display ? Om du ikke har peiling, lønner det seg å lese å lære litt før du skriver ! Slike innlegg skal vi ikke ha noe av, takk! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 trodde han mente at det kom opp på skjermen hans... Lenke til kommentar
DeViLoN Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 hvor henter man jaLCD?liker ikke smartie helt, har mest lyst å lage eget program, må bare forbedre C++ kunnskapene mine... JaLCD finner du på http://www.jalcds.de er kort og godt et genialt program Lenke til kommentar
zyp Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 som jeg sa, den meldinga kan komme opp selv om driveren er innstallert... f.ex hvis smartie ligger i oppstartsmappa, og starter ved systemstart... tror det har noe med at win ikke er klar for å kommunisere... løste det ved å øke "driver boot delay" (tror jeg) downer jaLCD, ser ut til at det er bedre enn smartie Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Har akkurat samme problemet... Sendte en mail til han kisen på ocshom hadde laget et slikt. Fikk akkurat samme feilmelding han og. Han reinstallerte programmet flere ganger, så funket det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå