Gå til innhold

No CI Modul

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bor i en hybel hvor kabel-tv er inkludert i leien, og kjøpte nylig en ny LG TV. Etter at jeg koblet TVen til uttaket i veggen, og gjorde et auto kanalsøk, fikk jeg inn mange Cabel DTV kanaler og noen Cabel TV kanaler. Når jeg blar gjennom disse Cabel DTV kanalene får jeg bare opp "No CI Module" på skjermen, dog ikke på NRK 1. (Fant også TV2 og TVNorge som funket mellom 990-999 på TVen...)

Jeg spurte en venn av meg, og hun var noe usikker, men mente jeg trengte et dekoderkort.

Noen som vet hvor jeg evt. kan få tak i et slikt? Og siden jeg allerede betaler for et kabel tv abonnement; gjør det noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det sannsynligvis husverten som betaler for abonnementet, og bruker "kabel-tv er inkludert i leien" som et salgsargument når han/hun averterer til leie. Det er lov, men husleieloven forbyr å ta egen betaling for f.eks. kabel-TV. (Det kan man kun gjøre med strøm/fyring/varmvann/vann ved målt forbruk.)

Du har tre muligheter:

1. Nøye deg med å se de kanalene du får inn, analog kabel-TV.

2. Spørre utleier om han/hun har flerromsabonnement og har en dekoder eller cam og kort til deg. Om utleier får ekstra utgifter til dette, har han/hun strengt tatt ikke lov til å kreve ekstra for dette, eller øke husleie pga. dette, så du kan møte motvilje.

3. Tegne eget abonnement. Om nødvendig med bordantenne og RiksTV, dersom Canal Digital ikke godtar deg som kunde på den adressen hvis du ikke er folkeregistrert der, eller om den tekniske installasjonen ikke tillater annet abonnement enn huseiers i dette huset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...