Gå til innhold

Teknisk fagskole Elkraft, Erfaringer?

Nalenu

Anbefalte innlegg

Hei da er jeg snart ferdig med min energimontør utdannelse med bare noen måneder igjen til fagprøve. Jeg tenker på å ta litt mere utdannelse når fagbrevet er på plass. Og har da spesielt teknisk fagskole elektro med fordypelse i elkraft i sikte.

Er det noen som mener dette er et smart valg med tanke på framtidige jobbmuligheter & lønn? Er det noen som har gått linja og kan komme med tilbakemeldinger? Evt komme med forslag til hvilken skole du anbefaler.

Nalenu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det er et bra arbeidsmuligheter for ingeniører, så pleier det å være et bra marked for teknikere. To kamerater av meg gikk fagskole elkraft (i Trondheim). Begge to fikk jobb like etter de var ferdig med utdannelsen. Kan ikke si så mye om hvilke skoler du bør gå på. Kompisene mine var fornøyd med den de gikk på. Men det er nok mange andre skoler som er like bra. Tenk litt på hvor du har lyst til å bo, om det er en litt stor by eller noe mindre. Usikker på hvor mye de tjener, men vil tippe at grunnlønnen er helt grei.

Har du vurdert ingeniør? Med 3-år ingeniør fra høgskole + arbeidserfaring som du har fått vil du være enda mer ettertraktet på arbeidsmarkedet. Teknikere kan konkurrere mot ingeniører når det kommer til enkelte arbeidsstillinger. Men med mer skole bak deg vil du ha større sjanse for å rykke opp, og med det få bedre lønn.

Lenke til kommentar

Snip

Har tenkt på høyskole,men jeg trur det vil kreve mer av meg enn jeg er motivert for enn hva en fagskole vill. Jeg tror også at en tekniker stilling passer bedre for meg, har hørt at de har mulighet for å delta i felten for å skru samt planlegge jobber og prosjekter. Har hørt at ingeniører er låst til kontoret mye godt.

Jeg takker uansett for svaret :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...