Gå til innhold

Produkt som avviser fra beskrivelse

Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

Hei. Jeg har kjøpt en god del mopeddeler og det viser seg at på bildet på nettsiden er det et fullstendig annet produkt som blir sendt i posten.

Produktnummeret og modell er helt annerledes enn hva som er beskrevet på nettsiden.

Jeg er også sendt med forskjellige ting som ikke passer sammen.

Hva er mine rettigheter? Jeg har lyst å bruke angrefrist på alt sammen for alle tingene jeg har fått er ikke som beskrevet på nettsiden.

Må jeg betale frakt tilbake? Hvordan virker dette? Hvordan bruker jeg angrefrist? Bedriften er norsk.

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du velger og bruke angrefristen så må du betale frakt tilbake til selger.

Men dette er helt og holdent en mangel i henhold til forbrukerkjøpsloven, og du skal få dette løst uten merkostnader. Ta kontakt med selger, opplys om at varene du har fått er feil og be de om å sende nye varer samtidig med en ferdig utfylt fraktseddel. Så klistrer du bare denne på esken og leverer den på posten. Problem løst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du velger og bruke angrefristen så må du betale frakt tilbake til selger.

Men dette er helt og holdent en mangel i henhold til forbrukerkjøpsloven, og du skal få dette løst uten merkostnader. Ta kontakt med selger, opplys om at varene du har fått er feil og be de om å sende nye varer samtidig med en ferdig utfylt fraktseddel. Så klistrer du bare denne på esken og leverer den på posten. Problem løst.

Pirker litt: Man har ikke krav på å få en ferdig utfylt fraktseddel, ei heller noen andre forhåndsbetalte løsninger, selv om mange nettbutikker benytter seg av dette. Etter forarbeidene til fkjl. må man regne med å legge ut for mindre beløp, slik som mindre fraktbeløp, selv. Dette skal man selvsagt få erstattet i etterkant.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

ok takk alle sammen. Det løste seg med at selger hadde varene jeg egentlig skal ha. Selger sender returkonvolutt først og så får jeg varene jeg skal etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...