Gjest medlem-16183 Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 (endret) Hei. Jeg har kjøpt en god del mopeddeler og det viser seg at på bildet på nettsiden er det et fullstendig annet produkt som blir sendt i posten. Produktnummeret og modell er helt annerledes enn hva som er beskrevet på nettsiden. Jeg er også sendt med forskjellige ting som ikke passer sammen. Hva er mine rettigheter? Jeg har lyst å bruke angrefrist på alt sammen for alle tingene jeg har fått er ikke som beskrevet på nettsiden. Må jeg betale frakt tilbake? Hvordan virker dette? Hvordan bruker jeg angrefrist? Bedriften er norsk. Endret 3. september 2012 av medlem-16183 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Dersom du velger og bruke angrefristen så må du betale frakt tilbake til selger. Men dette er helt og holdent en mangel i henhold til forbrukerkjøpsloven, og du skal få dette løst uten merkostnader. Ta kontakt med selger, opplys om at varene du har fått er feil og be de om å sende nye varer samtidig med en ferdig utfylt fraktseddel. Så klistrer du bare denne på esken og leverer den på posten. Problem løst. 1 Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Dersom du velger og bruke angrefristen så må du betale frakt tilbake til selger. Men dette er helt og holdent en mangel i henhold til forbrukerkjøpsloven, og du skal få dette løst uten merkostnader. Ta kontakt med selger, opplys om at varene du har fått er feil og be de om å sende nye varer samtidig med en ferdig utfylt fraktseddel. Så klistrer du bare denne på esken og leverer den på posten. Problem løst. Pirker litt: Man har ikke krav på å få en ferdig utfylt fraktseddel, ei heller noen andre forhåndsbetalte løsninger, selv om mange nettbutikker benytter seg av dette. Etter forarbeidene til fkjl. må man regne med å legge ut for mindre beløp, slik som mindre fraktbeløp, selv. Dette skal man selvsagt få erstattet i etterkant. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 ok takk alle sammen. Det løste seg med at selger hadde varene jeg egentlig skal ha. Selger sender returkonvolutt først og så får jeg varene jeg skal etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå