Maalmar Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Hei ! Er ny her men fant forum tråden og vil høre litt hvordan andre ser denne situasjonen. For cirka 3 måneder siden fikk jeg ett jobb tilbud fra en annen bedrift en den jeg er i per i dag. Stillingen var en nestsjef posisjon I denne bedriften, og etter noen runder angående lønn og ansvars områder ble vi omsider enige. Jeg gikk da til min nåværende arbeidsgiver og leverte inn oppsigelse med tanke på å ta denne jobben. 2 dager senere kommer min nåværende bedrift med ett mot tilbud. Her tilbyde de meg en stilling som driftsleder direkte underlagt butikksjefen( en stilling de opprettet kun for meg, men som privat bedrift har jeg førståelse av at dette var lov ). En kontrakt ble snekkret ihop med ansvars områder, lønn og stillingsbeskrivelse. Da dette er en bedrift jeg har vært i i 10 år tenkte jeg at dette virkelig var noe interresangt for meg, og etter diskusjon med det andre firmaet som tilbød meg jobben bestemmte jeg meg får å signere hos min nåværende arbeidsgiver. par måneder senere når dette skal tre i kraft blir jeg inkallt til møte, her får jeg beskjed av sjefen at han er bekymret for at resten av anlegget føler seg forbigått og er redd for konsekvensene dermed skal han utforme en ny plan der alle blir jevnbyrdige. Dette gjør jo meg rimelig forbannet da det ikke var det som var avtalen og jeg hadde jo sagt nei til en annen nestsjef stilling grunnet dette. Han presiserte dåg at jeg skulle ha de samme ansvars oppgavene, altså en vanlig ansatt med leder oppgaver???? Mitt spørsmål er da, er dette lov når kontrakten er signert og jeg har sagt nei til en annen nestsjef stilling? Kan jeg som følge av kontraktsbrudd fra arbeidsgivers side forlate jobben på dagen? den andre jobben er jo selfølgelig tilbudt noen andre så det er vel kansje tilogmed snakk om noe erstatnings ansvar her også?. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå