moby_duck Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Hei! Tidligere i dag skaffet jeg meg noen nye spill på salg, men ble overrasket over at noen spill lagget litt på høyeste grafikkinnstillinger. Var ikke helt forferdelig fps, men lavt nok til at jeg måtte skru ned grafikken litt. Tenkte derfor at jeg kunne prøve å leke litt med overklokking av min Sapphire Radeon HD 7950 (http://www.dustinhome.no/image/1507544). Prøvde først å skru core clock til 915MHz og memory clock til 1337MHz (hehe ). Har ikke gjort noe med voltage enda. Kjørte en 15 min benchmark, og temperaturen gikk opp til 70 grader på max load. Tviler på at dette er farlig temperatur(?), men hadde tenkt å få litt høyere klokkefrekvenser. Har alle kabinettvifter på maks, og GPU-vifte på 50%. Hvis jeg skrur opp GPU-vifta mer, så bråker det noe helt jævlig. Så nå driver jeg og ser etter bedre GPU-kjøling. Noen tips? Vannkjøling er ikke en mulighet. Har sett litt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744951 Og hvor langt er det fornuftig å gå? Har litt lyst til å passere 1000MHz core clock, men da må jeg prøve meg litt fram med volt også. Er helt fersk på dette feltet (har en overklokket CPU, men aldri prøvd meg på GPU før), så beklager hvis jeg er litt noob Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 70 grader går greit. Men som du nevner forstår jeg godt støy burde bli et problem. Alpenföhn skjermkortkjøler, Peter 79XX Edition er god kjøler men det er viktig å lese bruksanvisningen ellers kan skjermkortet fort ryke om du gjør det feil. Selv har jeg Cooltek vifte m/blå LED, 140x25 funger men det kan bli tragt i kabinettet. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Bare kjør på inntil du passerer 80C i benchmarks, tviler sterkt på at du trenger spenning før 1GHz. Stort sett vil alle spill kræsje med for høy core, og minne resulterer i merkelige farger. Lenke til kommentar
gandi89 Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) overklokker du? du får dårlig grafikk, skjermkort memory ram kan bli skadet. Mye crash og svart-skjerm. gpu kan ligge ustabile for ingenting. kjøp heller bedre skjermkort, vis du er virklelig extreme gaming. Endret 11. september 2012 av gandi89 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 overklokker du? du får dårlig grafikk, skjermkort memory ram kan bli skadet. Mye crash og svart-skjerm. gpu kan ligge ustabile for ingenting. kjøp heller bedre skjermkort, vis du er virklelig extreme gaming. Tør jeg foreslå at du faktisk vet hva du snakker om før du plumper ut med feilinformasjon? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå