Gå til innhold

Vowels treningslogg (nybegynner)


Vowels

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åfyfaen, skulle aaaaldri dratt på konsert i kveld. Etter noen min med ståing på betonggulv føles korsryggen helt knekt. Er det stølhet fra markløft eller har jeg gjort noe feil? Hadde mest lyst til å bare legge med ned på gulvet.

Endret av Vowels
Lenke til kommentar

Nei, det er fordi de tror de spiser mye, men i realiteten spiser alt for lite. Jeg vet alt om det, jeg var tynn som en flis før og trodde jeg spiste mye.

 

Jeg kjenner mange som sliter med å legge på seg, og de spiser til de er så mette at de føler for å kaste opp, likevel får de ikke nok i seg til å gå opp i vekt. Noen har det lettere enn andre.

 

 

Åfyfaen, skulle aaaaldri dratt på konsert i kveld. Etter noen min med ståing på betonggulv føles korsryggen helt knekt. Er det stølhet fra markløft eller har jeg gjort noe feil? Hadde mest lyst til å bare legge med ned på gulvet.

 

Det kan være stivhet fra tidligere eller måten du sto på under konserten. Jeg vet i alle fall at om jeg står helt flatt med føttene på bakken, så får jeg etter kort tid en ekstrem utslitthetsfølelse nederst i ryggen. Dette er vel også grunnen til at man i militæret blir lært at man skal variere vektlegginga på beina (lene seg fremover eller bakover).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 5 uker senere...

Noen som kan anbefale meg fullkroppsprogram? Jobber ufattelig mye i sommer, så vanskelig å få til fire ganger hver uke, der jeg trener halve kroppen vær økt. Nesten så jeg vurderer å hoppe tilbake til RYP opplegget en liten periode, noen andre anbefalinger (bortsett fra stronglift greia).

Lenke til kommentar

Du kan prøve dette. Bare legg til markløft og ta bort facepulls på onsdagen.

 

 

 

Mandag - bein

Frontbøy x4

Beinpress x2

Leg curl x3

Tåhev/enkel-tåhev x2

 

Onsdag - rygg/bicep

Pull-ups x3

1-rows x3

Kabelroing x2

Facepulls x2

Curls x2

 

Fredag - bryst/tricep/skuldre

Decline hantelpress x3

Incline hantelpress x3

Dips x2

Skulderpress x3

Tricep ext./OH x2

 

 

Lenke til kommentar

Takk takk! Tror jeg skal prøve meg på det der, noen nye øvelser jeg aldri har prøvd før også.

 

Mange reps anbefaler du? Tatt 8 en god stund nå, kanskje teste ut fem for litt forandring.

Personlig kjører jeg fra 3-12. Mest høyrep på overkropp, og noe lavere på underkropp.

Edit: Hvilken øvelse er 1-rows? Prøvde å google, men fant ikke mye nyttig.

En hånds hantelroing, one hand dumbbell row eller lignende. Her på 1 min;

Lenke til kommentar

Mange reps anbefaler du? Tatt 8 en god stund nå, kanskje teste ut fem for litt forandring.

 

Hvor mange reps du kjører, avhenger jo hovedsakelig av hva målet med treningen din er. Om du både vil ha litt styrke og samtidig få litt større/synligere muskler, er 8 ganske perfekt, egentlig. Det kan alltids være greit å switche litt av og til fra 5-12 reps, for å 'shocke' kroppen din litt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Joa, det går! Blir en del skole for tiden, men prøver å få en to-tre økter i uka. Sånn når jeg ser tilbake på loggen her har vekkten økt ca ti kilo og er rimelig fornøyd med det. Fremover blir det nok å satse litt mer på å få trent beina, da de fortsatt er ganske stilkete.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har bare testet typ en-to ganger før jeg ga opp, var for lat til å sette meg inn i teknikk etc.

 

Kommer til å følge denne planene fremover: http://fitnessbloggen.no/starting-strength/ En ting jeg er litt usikker på er antall set. Trodde dette progrmamet var 5x5 på alle øvelser bortsett fra mark? Her er det:

 

DAG A:

  • 3×5 Knebøy
  • 3×5 Benkpress
  • 1×5 Markløft

AG B:

  • 3×5 Knebøy
  • 3×5 Skulderpress
  • 3×5 Pendlayroing

Blir jo fort 5x5 om man tar med oppvarming, men stusser litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...