Gå til innhold

Vowels treningslogg (nybegynner)


Vowels

Anbefalte innlegg

Noen andre som trener på Grønland forresten? Må begynne å ha med kamera her, skjer så mye gøyalt. Er en fyr som aktivt trener i olabukse og skjorte, en annen som svinger stanga over hodet som en propell og en annen som har tredemølla på hundre og helvete i speed mens han holder seg oppe med hendene og hopper bortover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen andre som trener på Grønland forresten? Må begynne å ha med kamera her, skjer så mye gøyalt. Er en fyr som aktivt trener i olabukse og skjorte, en annen som svinger stanga over hodet som en propell og en annen som har tredemølla på hundre og helvete i speed mens han holder seg oppe med hendene og hopper bortover.

høres helt sprøtt ut :laugh:

\

Lenke til kommentar

Jaok. Nå har jeg kun tatt markløft to ganger hittil, går det greit å øve seg opp på sumo helt i starten? Og er eneste forskjellen at man har større avstand med føttene?

Bredere beinstilling og armene mellom beina ja. Sjekk ut teknikk på youtube.

Lenke til kommentar

Kan dessverre ikke gjøre det nå, da jeg ble ranet og mistet mobilen med kamera. Tar noen når jeg får meg ny.

 

Er ikke så utrolig stor forskjell fra bildet på førstesiden, men har gått opp litt mer enn fem kilo, så litt fremgang er det i hvert fall. Fortsatt like skinny.

Lenke til kommentar

Det ligger i kostholdet. Om du er virkelig dedikert og vil opp i masse, kan jeg anbefale deg å investere i gainer. Ekstra tips er at du bør bare spise hva som helst. Prøv å hold deg unna simple karbohydrater (essensielt sukker), men spis dem også om du ikke har annet. Om du trener 3 ganger i uka mens du tar inn kanskje 500 kalorier over vedlikeholdet ditt, vil det aller meste være muskler. Selvfølgelig vil det komme med litt fett her og der, men for det første er det lite merkbart siden rammen din blir mye større og muskelmassen din øker, så fett/muskel-forholdet er ganske jevnt. For det andre kan du ta deg et par uker deffing når du føler du begynner å få for mye fett på kroppen, så begynne å bulke igjen etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg driter i gainer ja, har proteinpulver nå, det får duge inntil videre.

 

Er fullt klar over at kostholdet har skylden med vekta, men er ganske fornøyd med å ha gått opp så "mye". For mindre enn ett år siden veide jeg snaue seksti kilo, har ingen hast med å komme meg opp. Tar det sakte, med mye helmelk og havregryn.

Lenke til kommentar

Ikke kjøp gainer. Det er tull.

 

Tull? Kunne du utdype argumentet ditt? Om du med tull mener at det er placebo eller at det ikke virker, så tar du enormt feil. Da er vel proteinpulver likeså? For det er jo det gainer er, bare med høyere karbohydrat-innhold. Jeg kjenner utallige folk som har slitt hele deres liv med å gå opp i vekt, men så snart de kjøpte seg gainer, klarte de å legge på seg.

 

Gainere er til for folk som sliter med å gå opp i vekt eller som ikke klarer å ta inn ønskelig mengde mat per dag, og i tillegg får de proteinmacroen sin myyyyye enklere med gainer enn uten.

 

Jeg driter i gainer ja, har proteinpulver nå, det får duge inntil videre.

 

Er fullt klar over at kostholdet har skylden med vekta, men er ganske fornøyd med å ha gått opp så "mye". For mindre enn ett år siden veide jeg snaue seksti kilo, har ingen hast med å komme meg opp. Tar det sakte, med mye helmelk og havregryn.

 

Sunn holdning. Om du ikke har noe hastverk med å legge på deg muskler, bør du bare fortsette som du gjør nå. Don't fix it if it ain't broken.

Lenke til kommentar

Stikker på trening om en halvtimes tid, økta blir sånn her i dag:

 

Benkpress

Markløft

Stående skulderpress med manualer

Standing dumbbell?

Skråbenk flyes

Skråbenk manualer

Triceps pushdown

 

Tenker jeg går ned på 3x8 reps denne gangen i stedet for 10. Vurderer også å ta dips i stedet for triceps pushdown for litt variasjon. Får se hva det blir til.

Lenke til kommentar

Lol, placebo. Nei, det er så enkelt at hvis man ikke klarer å gå opp i vekt spiser man ikke nok. Og jeg mener det er bedre å lære seg å spise mer enn å drikke gainer.

 

Grunnen til at de aller fleste som sliter med å gå opp i vekt forblir tynne er fordi de ikke klarer å presse i seg mer mat enn de allerede spiser. Gainere er langt mindre mettende enn fast mat, og gjør det derfor så mye lettere å få i seg ekstra kalorier samt høyt proteininntak (i motsetning til å stappe seg med simple karbohydrater og høyne fettprosenten unødvendig mye).

 

DESSUTEN vil økt vekt øke sulthetsfølelsen betraktelig grunnet at man blir mer insulin-resistent, som vil gjøre det mulig/lettere for vedkommende å spise seg opp i vekt senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...