Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver å blogger litt fra tid til annen og fikk nylig et spørsmål fra en stor nyhetsportal om de kunne gjengi mine bloginnlegg på sin nyhetsportal. De vil gjengi hele teksten og i bånn på artikkelen på deres side vil de henvise til at artikkelen er hentet fra min blog med direktelink til selve artikkelen på min side.

Er dette noe som er verdt å gjøre? Vil Google i fremtiden skjønne at min side er den opprinnelige kilden og henvise til den når noen søker i stedet for "kopien" av min artikkel på den store nyhetsportalen? Er det noen farer ved å si ja til dette?

Takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville de betale deg for dette?

Jeg ville sannsynligvis ikke tillatt det med mindre jeg fikk en eller annen kompensasjon for det.

Du bør også tenke om de er med i et nettverk som igjen publiserer innholdet ditt på andre siter.

Kunne kanskje gått med på at de publiserte et uttdrag, med link til den fulle artikkelen. Men det ville jo forutsette at du bruker "Excerpt"-funksjonalitet (heter i alle fall det i Wordpress.

Du må jo sånn sett tenke gjennom om du synes det er greit at de høster reklamekroner, god statistikk etc. på ditt innhold...

Tror ikke du har så mye muligheter for å la hits på deres nettsted komme din "google-index" til gode, men er litt på gyngende grunn....

Edit: Men dersom opphavet kommer tydelig fram kan det selvfølgelig være en måte å promotere seg selv...

Endret av oldis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...