Abnorm Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Har i dag blitt terrorisert av et utenlandsnummer. +964 750 542 2647 Jeg har ikke besvart denne samtalen, med tanke på sikkerhet (fakturering). Med 100% sikkerhet, kjenner jeg ingen eller som oppholder seg utenlands. Finnes det noe jeg kan gjøre, for å hindre disse anropene? Jeg har i dag en iPhone m/hemmelig telenor abonnement. Telefon nummeret har riktignok ikke alltid vært hemmelig. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Er vel funksjon for å blokkere numre på iPhonen din. Hvis ikke kan du ta kontakt med Telenor å be de om å blokkere nummeret. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Det er i alle fall snakk om eit telefonnummer frå Irak. Dei fleste smarttelefoner har funksjoner for å blokkere bestemte nummer. Men det kan kanskje være lurt å vente ein dag eller to til for å sjå om dette er noke som gjentar seg eller ikkje. Du skriv at du blir terrorisert men samtidig så omtaler du å besvare samtalen i entall, så det kan være nokon i Irak som har prøvd å ringe nokon i Norge men som har trykka feil nummer. Dersom dette gjentar seg så kan du godt blokkere nummeret. Forøvrig så koster det ikkje noke å svare på telefonen i Norge. Det er oppringaren som betaler dette. Derimot så kan det være dyrt å svare på telefonen når du er i utlandet. Lenke til kommentar
IkkeKris Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 En iPhone som ikke er jailbreaket har dessverre ingen funksjon for sperring av nummer. Det har nok ikke operatøren din heller. Men som det er sagt ovenfor, så koster det deg ingenting å svare så lenge du er i Norge. Bare ikke ring nummeret tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå