FenrisC0de Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 jeg har en Netopia ruter fra Nextgentel som har en integrert firewall, og jeg lurte på hvordan man fjerner firewallen??? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hvorfor? Gå i innstillingene for brannmur da? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 hvor??? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hæ? Vet du egentlig hva du snakker om nå? Er det forwarde alle portene til en bestemt IP du vil? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 nei, jeg vil deaktivere den integrerte firewallen i ruteren!!! jeg vil ikke ha firewall! Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 FTP`en min funker ikker pga av firewallen inni ruteren, jeg vet at det går ann og fjerne den, jeg bare aner ikke hvordan Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hva med å heller legge inn slik at det fungerer med FTP på routeren da? Går fint an å forwarde porter osv slik at FTP fungerer. Uansett, vet ikke hvordan du slår av firewallen, men det er ikke noe jeg vil anbefale. Du blir meget åpen for hacking hvis du ikke skal ha noen form for firewall. Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 FTP`en min funker ikker pga av firewallen inni ruteren, jeg vet at det går ann og fjerne den, jeg bare aner ikke hvordan Logg deg inn på routeren å velg virtual server der legger du inn port 21 og ip adressen til maskinen som kjører ftp. Da slipper du å slå av firewall'n og ftp serveren din skal fungere fint.. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 ja hvordan logger jeg meg inn på firewallen? Lenke til kommentar
stianfr Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Les manualen da!!!!!!!! Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 det står ingenting, det står at jeg skal gå til en microsoft support adresse.. men den url de oppgir er feil.. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 det jeg vil er å deaktivere ruter firewallen også skal jeg installere en vanlig firewall som jeg faktisk kan konfigurere Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 www.relativt.net Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 nei, jeg vil deaktivere den integrerte firewallen i ruteren!!! jeg vil ikke ha firewall! Routeren har egentlig ikke noen "firewall", den er bare en NAT-router... så jeg fatter ikke hva du vil... som sagt, forward alle portene til deg hvis du vil gjøre routeren til et stort stygt modem, istedet for den OK routeren den faktisk er. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 ja men det eneste jeg egentlig vil er å få FTP`en min i gang.. noe som ikke funker akkurat nå.. Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 ja hvordan logger jeg meg inn på firewallen? trykk på start knappen i Windows velg Run og skriv inn cmd da kommer det opp et dos vindu, skriv så ipconfig Hva får du opp som default gateway? 192.168.1.1 ? Åpne web browseren din å skriv http://gateway adressen Da skal du mest sansynligvis få opp en påloggings side User: admin pass: noway (er ikke sikker om dette stemmer siden jeg ikke har den routeren selv :wink: ) Edit: http://www.tellefsen.net/netopia.php Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 gå til http://endring.nextgentel.no så velger du hvilken router du har og fixer resten. eller kan du telnet 10.0.0.2 så set nat entry add 21 10.0.0.1 21 udp og tcp (er ikke sikker). det skal fixe ftpen. Firwall intergrert i netopia routeren ? noe nytt for meg :-) Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Netopia ruterne har en slags innebygget firwall (og NAT ofcourse) med svært enkle regler satt opp. Den kan konfigureres i det uendelige, men når den kommer fra NGT, har NGT satt opp noen ekle regler som bl.a går på at DNS trafikk mellom ruteren og NGT blir tillatt (sånn at endringer i f.eks ip adressen til DNS serverene blir oppdatert). En annen ting er at den forkaster alle pakker som kommer fra en private ip range (10.x.x.x, 172.et-eller annet, og 192.168.x.x osv). Grunnen til det er at ruteren skal kunne skille mellom legitim trafikk og ikke legitim (hvis pakker fra internett kommer med en avsender ip i en privat range, betyr det at den er spoofed). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå