Gå til innhold

Har kjøpt 900x3c - men vil oppgradere ram.

Anbefalte innlegg

Hei,

Har kjøpt Samsung 900x3c-a01 og den kommer etterpå.

Men vil ha 8GB ram og bestille dette fra Komplett eller MPX - men spørsmålet er hvilket ram som anbefales uten at det går utover noe annet som strømtid ++?

Har sett på disse 1600mhz DDR3 fra Corsair. NB! Det er kun 1 slot hvor det i dag er en 4GB (slik jeg har skjønt det).

Kan være at det er veldig enkelt, men ønsker ikke å sette inn noe som kan "ødelegge" maskinen.

Takk for svar!

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer at det kun er 1 slot. Men jeg er ikke sikker på at det i det hele tatt er mulig å oppgradere RAM i den maskinen. Jeg klarte ikke å finne noe om å bytte ram på din modell, men på den nesten like modellen 900X3B-A01 er RAM-modulen loddet fast på hovedkortet og kan dermed ikke byttes ut:

Fra http://www.notebookc...ew.74151.0.html

For RAM, the Samsung unit is equipped with 1x 4GB DDR3 RAM operating at 667MHz. The RAM module is soldered onto the motherboard and is thus not expandable, similar to its predecessor.

Siden dette er veldig like PC-er, er jeg redd det også er tilfellet med 900x3c-a01: RAMen ser ikke ut til være oppgraderbar. I manualen står det heller ikke noe om å oppgradere RAM, noe som ellers er vanlig.

Når det er sagt, så kan jeg generelt si at oppgradering av RAM ikke vil gi noen særlig forskjell i batteritid, uansett hva slags type du kjøper. Vanligvis tar bærbare SO-DIMM-minne og ikke vanlige minnebrikker som brukes i stasjonære maskiner.

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Har kjøpt samme maskinen, og har tenkt på akkurat det samme når det gjelder oppgradering av minne. Det er mulig å gjøre dette, og jeg mener jeg en gang fant en video guide om hvordan dette kan bli gjort. Problemet er at du må skru opp og ta av tastaturet etc. Så det kan være en vanskelig og litt risikabel opperasjon. Jeg vil anbefale deg å kontakte Samsung Norge eller tech. support for samsung og finne ut akkurat hvilken ram brikke du må kjøpe, og heller få noen profesjonelle innen området til å sette den inn for deg.

EDIT:

Du kan ikkje kjøpe en vanlig ram brikke fra f.eks komplett.no, med tanke på at alt innmaten i denne pcen er spesiallaget av samsung. Dette vil medføre at kjøp av ekstrautstyr blir mye dyrere.

Endret av burneh
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

RAM er loddet på hovedkortet på denne maskinen. Det eneste som kan oppgraderes er disken. Jeg har erstattet den ulratrege 128GB SanDisk U100 SSDen med en 256GB Crucial M4 SSD i mSATA format. Fant all nødvendig info i en tråd på forumet til notebookreview. Jeg har sammenfattet det meste i en oppsumerende post der.

http://forum.noteboo...tml#post8901397

Men nå kommer 900X3C i salg i Norge med 256GB, etter hva jeg har forstått har den en Samsung PM830 disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...