0l3M Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Jeg vurderer å bygge en ny pc men er litt usikker på om det kommer noe raskere en Intel i7 3770k og ATI 7970 i nærmeste fremtid? Eller vil dette være kjapt nok for et par år fremover? Ville dere bygd en ny pc med disse 2 komponentene nå eller ventet? Hilsen Ole Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Kommer jo alltid noe nytt men vil si at nå er den beste tiden å kjøpe pc, det har kommet ny generasjon intel cpu`er og ny generasjon skjermkort fra ati/nvidia, ja dette holder nok noen år, jeg kjører fortsatt core 2 duo prosesor hjemme som er noen år gammel, holder fortsatt for meg Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Neste generasjon grafikkort kommer rundt nyttårstider, neste generasjon prosessorer kommer rundt april (Intel). Lenke til kommentar
otl Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Jeg vurderer å bygge en ny pc men er litt usikker på om det kommer noe raskere en Intel i7 3770k og ATI 7970 i nærmeste fremtid? Eller vil dette være kjapt nok for et par år fremover? Ville dere bygd en ny pc med disse 2 komponentene nå eller ventet? Hilsen Ole Slik jeg ser det kan de 2 utvalgte komponentene være kjappe nok også om 10 år. Kommer jo selvfølgelig helt an på bruken/behovet Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 3. september 2012 Forfatter Del Skrevet 3. september 2012 Jeg vurderer å bygge en ny pc men er litt usikker på om det kommer noe raskere en Intel i7 3770k og ATI 7970 i nærmeste fremtid? Eller vil dette være kjapt nok for et par år fremover? Ville dere bygd en ny pc med disse 2 komponentene nå eller ventet? Hilsen Ole Slik jeg ser det kan de 2 utvalgte komponentene være kjappe nok også om 10 år. Kommer jo selvfølgelig helt an på bruken/behovet Kommer nok helst til å bruke pcen til spilling Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Skal den brukes primært til spilling, så trenger du forresten ikke en i7 CPU. Forskjellen mellom i5 og i7 er hyperthreading, noe som gir minimale forskjeller når du spiller. Anbefaler heller i5-3570k. Lenke til kommentar
otl Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Jeg vurderer å bygge en ny pc men er litt usikker på om det kommer noe raskere en Intel i7 3770k og ATI 7970 i nærmeste fremtid? Eller vil dette være kjapt nok for et par år fremover? Ville dere bygd en ny pc med disse 2 komponentene nå eller ventet? Hilsen Ole Slik jeg ser det kan de 2 utvalgte komponentene være kjappe nok også om 10 år. Kommer jo selvfølgelig helt an på bruken/behovet Kommer nok helst til å bruke pcen til spilling Men spiller du f.eks hugo trenger du ikke en pc som kan kjøre battlefield 3 mulitiplayer med 64 spillere på ultra, det var for å dra det litt langt , men det var da et håpløst utgangspunkt for å si noe som helst. Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 3. september 2012 Forfatter Del Skrevet 3. september 2012 Jeg vurderer å bygge en ny pc men er litt usikker på om det kommer noe raskere en Intel i7 3770k og ATI 7970 i nærmeste fremtid? Eller vil dette være kjapt nok for et par år fremover? Ville dere bygd en ny pc med disse 2 komponentene nå eller ventet? Hilsen Ole Slik jeg ser det kan de 2 utvalgte komponentene være kjappe nok også om 10 år. Kommer jo selvfølgelig helt an på bruken/behovet Kommer nok helst til å bruke pcen til spilling Men spiller du f.eks hugo trenger du ikke en pc som kan kjøre battlefield 3 mulitiplayer med 64 spillere på ultra, det var for å dra det litt langt , men det var da et håpløst utgangspunkt for å si noe som h elst. Hehe, jeg tenkte mest på spill som Battlefield osv, at jeg klarer å kjøre spill på Max/Ultra en god stund fremover Lenke til kommentar
otl Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Moby_duck anbefalte 3570k fremfor 3770k, som er en veldig god anbefalning. 7970 kortet er jo knall godt skjermkort. Hvilken oppløsning spiller du på? Selv har jeg hatt både 7970 og 670, var meget fornøyd med 7970 mtp. ytelse. Men pga lavere strømforbruk og støy, (men er også fornøyd med ytelsen), sitter 670 i maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå