Gå til innhold

Router med bra hastighet og rekkevidde? (bedre enn DIR-655)


Überadri

Anbefalte innlegg

Hei, trenger en router med bra hastighet og rekkevidde. Helst under tusenlappen.

 

For noen dager siden kjøpte jeg DIR-655 og den suger. For det første så tar det et halvt minutt å laste hver nettside om man bruker AES-kryptering. Helt ubrukelig. Håper å få bytta den pga dette. Når jeg skifta til TKIP går det en god del bedre, men fortsatt ikke veldig optimalt. Får maks 2.5mbit om jeg er inntil routern. Flytter jeg meg 10 meter og 3 vegger av tre unna reduseres dette til 0.3mbit. Her hender det mobilen min detter av nettet pga dårlig signal. Og nettsider lastes iblant veldig treigt.

 

Kan man virkelig ikke kreve mer av en trådløs router idag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan man virkelig ikke kreve mer av en trådløs router idag?

Man kan ikke kreve mer av en Dlink. Jeg har selv en 655 som er tre år gammel, og jeg har gitt den opp. Med rett oppsett vil du få bra hastighet og rekkevidde ut av den. Men det hjelper ikke, for da vil du oppleve at den detter ut minst en gang per dag, gjerne når det passer dårligst. Min første og siste Dlink.

Lenke til kommentar

WNDR4000 er trolig ikke bedre enn DIR-655 på rekkevidde. Det er hvertfall mange som ikke er spesielt imponert når man leser brukeromtaler.

 

http://www.smallnetb...howall=&start=4

 

--------------

 

Når det gjelder den TP-linken, så har den ikke spesielt hvass hardware (CPU/RAM), men i det minste 3*3 mimo som burde gi bra trådløsytelse og gigabit LAN. (Mye router for pengene)

 

TP-LINK TL-WR1043ND

  • Processor: Atheros AR9132@400
  • RAM: 32mb
  • Flash: 8mb
  • Wireless NIC: Atheros ar9103 3x3 MIMO

Endret av Jan Skrotnes
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei jeg henger meg på her for å få vite om tråd starter her fått fart på hjemmenettverket. Jeg har også Dir-655 og syntes den ikke var god nok på rekkevidde, og når komplett.no hadde timesalg slo jeg til med Asus RT-N66U.

Det gikk veldig greit å få den på nett, men skuffelsen er rekkevidden og selve kapasiteten er jeg noe usikker på men til nå synes vi ikke at den er noe.

Hos oss har vi tv-stue i 2 etg. som har apple-tv og PS3 begge går trådløst og virket brukbart med D-link 655 men nå sliter ATV med å streame filmer fra stasjonær pc som er over 1,2GB. Merker en klar nedgang i kapasitet og spesielt treg oppstart av youtube video, så for mitt vedkommende så bytter jeg tilbake til Dir-655 når ny router ikke klarer å forbedre netverket. Samme kapasitet forskjell ser vi i hoved stuen som har samsung ES8005 tv som vi også streamer film til.

Vi har et datarom som ruter er plassert på samme plass som dir-655 (vegg nr.1) Hvis signaler går rette veien mot mottaker så går den gjennom gang mot stue (vegg nr2) alle vegger har gips. Mot 2.etg. Blir det jo gulv pluss ny (vegg nr.3).

Men hvis noen har tips til selve innstillinger på Asus router så hadde det hvert fint.

Må ha den i dette rommet og har flyttet og justert på antenner uten noe resultat, får prøve og lage en rettings rettet skjerm som muligens kan øke signal i mot andre ende av huset.

Har Get 15Mbit linje og skifte router mye pga at ny laptop i fjor sommer en asus N53SV hele tiden faller ut, og det gjør den fremdeles men har sett at mange klager på internt nettverks kort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei jeg henger meg på her for å få vite om tråd starter her fått fart på hjemmenettverket. Jeg har også Dir-655 og syntes den ikke var god nok på rekkevidde, og når komplett.no hadde timesalg slo jeg til med Asus RT-N66U.

Det gikk veldig greit å få den på nett, men skuffelsen er rekkevidden og selve kapasiteten er jeg noe usikker på men til nå synes vi ikke at den er noe.

Hos oss har vi tv-stue i 2 etg. som har apple-tv og PS3 begge går trådløst og virket brukbart med D-link 655 men nå sliter ATV med å streame filmer fra stasjonær pc som er over 1,2GB. Merker en klar nedgang i kapasitet og spesielt treg oppstart av youtube video, så for mitt vedkommende så bytter jeg tilbake til Dir-655 når ny router ikke klarer å forbedre netverket. Samme kapasitet forskjell ser vi i hoved stuen som har samsung ES8005 tv som vi også streamer film til.

Vi har et datarom som ruter er plassert på samme plass som dir-655 (vegg nr.1) Hvis signaler går rette veien mot mottaker så går den gjennom gang mot stue (vegg nr2) alle vegger har gips. Mot 2.etg. Blir det jo gulv pluss ny (vegg nr.3).

Men hvis noen har tips til selve innstillinger på Asus router så hadde det hvert fint.

Må ha den i dette rommet og har flyttet og justert på antenner uten noe resultat, får prøve og lage en rettings rettet skjerm som muligens kan øke signal i mot andre ende av huset.

Har Get 15Mbit linje og skifte router mye pga at ny laptop i fjor sommer en asus N53SV hele tiden faller ut, og det gjør den fremdeles men har sett at mange klager på internt nettverks kort.

 

Hei. Har nylig selv kjøpt meg samme ruter og ble i utgangspunktet litt skuffet over ytelsen. Tok en sjekk etter nyere firmware som viste seg å være sluppet. Etter jeg fikk lagt inn den ble opplevelsen en helt annen.

 

Har routeren plassert i stua og får uten problem streamet 1080p uten tegn til bufring underveis til Boxee boxen fra stasjonær som står på loftet. Så sjekk om du har nyeste firmware installert og sjekk samtidig om det finnes nyere driver til nettverkskortet i laptopen din :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...