KingInTheNorth Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Min nesten 1 år gamle katt skulle være hjemme alene i helgen og skulle være inne. Jeg gikk på fredagen og passet på at hun var i første etasjen mens jeg lukket alle dører til andre etasjen. Hun hadde nok av mat osv. og har vært hjemme som det før, men ikke like lenge. Hun pleier å være ute veldig mye, men aldri mer en 24 timer før. Når jeg kom hjem på mandag kveld var huset tomt og ingenting tydet på at noen hadde vært der, maten var ikke spist noe særlig av og ingen tegn etter katten, jeg lette gjennom alle rom i hver krink og krok og kunne ikke finne et eneste spor til katten, gikk og ut og ropte ca. to ganger i timen. Jeg la meg og lette etter henne før jeg gikk til skolen i dag og, men ingen spor etter henne. VI bor i et relativt øde miljø med skog rundt hele tomten, jeg vet ikke hvordan hun kan ha kommet ut, hun var inne når jeg gikk. Men det er ingen tegn til henne, og hun pleier å svare når vi roper. Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Litt seint å komme med kansje, men du burde lære katten din opp til å komme når du for.eks klapper i hendene. Vist du begynner å gi den god mat( bløtfor, kokt skinke osv) og klapper i hendene før du gir den til katten så tar det overaskende kort tid før de lærer at når du klapper i hendene. Vist du derimot ikke gir den god mat etter å ha klappet i hendene tar det bare noen få ganger før den ikke gidder mere. Jeg har lært de 3 kattene jeg har hatt til å forbinne intens klapping med god mat, ganske praktisk når katten hjemmer seg inne og ikke vil ut, eller den har gått seg bort... Men hvor gammel er katten? Hvor lenge har den bodd der? Har den vært ute før? Du har sikkert et bilde av den, ta og lag plakater og heng opp i nærområdet, dette gir veldig ofte en god effekt vist man gjør det fort! Vist den er vant med å være ute så er det jo ingen fare, da har den bare tatt seg en tur. Men det var jo meget rart at den har kommet seg ut vist det var låst der.. Kan postmannen ha sluppet den ut? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 Har pusen halsbånd med navnet ditt og telefonnummer? Har den chip? Lenke til kommentar
KingInTheNorth Skrevet 3. september 2012 Forfatter Del Skrevet 3. september 2012 Ingen postmann kan ha sluppet den ut nei, den har chip. Den er vant med å være ute men den svarer vanlgivis på navnet sitt. Den er 1 år 22. september og har hatt den i 8 mnd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå