Aileronroll Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 (endret) Det har seg slik at jeg har fattet interesse for en jente på studiet mitt, noe jeg føler byr på utfordringer med tanke på hvordan man skal gå frem. Tidligere har jeg hatt en holdning om at jeg ikke vil prøve meg på jenter jeg må omgåes med på jevnlig basis. Men, man velger dessverre ikke hvilke jenter man faller for... Så etter litt fundering fant jeg ut at jeg må gi det et forsøk i det minste. Jeg byttet studie nå i høst, noe som medførte at jeg var med på fadderuken. I gruppen min var det en jente jeg har fattet litt interesse for. Vi snakket en del sammen i fadderuken og har igrunn fått ganske grei kontakt. Jeg har tenkt at jeg vil ikke at hele verden skal få vite at jeg er interessert, så under fadderuken gjorde jeg aldri noen framstøt, tenkte som så at jeg skulle vente til etter fadderuken. Så, da det var ferdig, mannet jeg meg opp og spurte om hun ikke ville være med å ta en kaffe. Fikk ja, og vi ble enige om en dag. I mellomtiden møttes vi flere ganger på skolen. Vi utveksler noen ord, men Jeg prøver å ha samme forhold til henne utad som jeg har til de andre jentene i klassen. Ser ikke noe poeng i å "klenge" meg på henne heller, greit å ha litt "space". For å spole frem i tid... Kaffen er overstått, og jeg er egentlig veldig usikker på hvordan det egentlig gikk. Vi ble sittende LENGE, tiden fløy, samtalen fløt uten problemer. Hun ler mye og vi har stort sett øyekontakt hele tiden, så det er jo forsåvidt gode tegn. Det som satte meg litt ut var at hun hele tiden satt og fiklet med vesken. Ikke innholdet, men reimen. Tvinnet den rundt fingrene osv. Jeg oppfatter dette som at hun kanskje er litt nervøs, og det gjorde at jeg heller ikke helt fikk meg til å "eskalere" situasjonen. Det var lite rom for berøring av hender som er et ganske godt barometer for å finne ut hvordan man ligger an. Det at hun virker nervøs, vet ikke om jeg skal ta det som et godt eller dårlig tegn. Vi tok farvel med en enkel klem og det var omtrent det som var av fysisk kontakt hele kvelden. Under andre omstendigheter ville jeg sannsynligvis ha vært mer frempå, men det faktumet at jeg kommer til å se henne omtrent daglig de neste årene, gjør at jeg trår forsiktig. Hadde hun vært en litt mer random jente, hadde jeg tatt litt mere risiko, men jeg holder litt mye igjen. Føler det er en fin balanse mellom å trampe i salaten på den ene siden og havne i "friend zone" på den andre siden. Jeg har ganske grei erfaring med å date, er ganske "aktiv", men fellesnevneren for alle jenter jeg har datet opp til nå er at det er jenter jeg ikke treffer til daglig. Noen som har noen gode erfaringer/råd/innspill ang. dette? Date jenter man omgås mye med er et nytt og ukjent farvann for mitt vedkommende. Endret 3. september 2012 av Aileronroll 1 Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Vel, har selv nesten eksklusivt datet jenter jeg omgås med jevnlig men jeg har egentlig samme tankegang som deg. Det er bare å flørte, du må vise henne at du ikke er redd for at andre skal se dere er interessert i hverandre. Hmm, klarer ikke komme på noe annet enn kjør på. Lenke til kommentar
Snillgutt faktisk Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Møt henne på fylla. Du må ikke være altfor full, men nok til at du kan overdrive litt så du virker veldig full. Snakk med henne da, på en flørtete måte, og dra ut info av henne om dere to og eventuelt om hva hun synes om kaffen deres. Hvis ting går skeis, har du en rømningsvei ved å skylde på ekstremt høyt alkoholkonsum den kvelden! =) 1 Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Nei og nei. Å skylde på alkoholkonsumet er det laveste man kan synke. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå