Gå til innhold

Lastet ned film. men trenger subs! Hvordan?

slowmoris

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjør det i vlc,så klikk på video, subtitle track, open file, og hvis subs fulgte med skal det være srt filer i mappe som var med eller på samme plass some filmen. det kan også være med hard subs. da er det bare å trykke på video. subtitle track og velge fra der. hvis det ikke følger med subs må du på google å søke som novis1 sa.

Lenke til kommentar

Min mest vanlige "rutine" er:

- finn passende subtitle på subscene.com (det finnes mange andre gode sider, inkludert noen som bare fokuserer på norske tekster, men dette er den jeg oftest går til først og det dekker 99% av alle mine behov).

- Aller helst velg en subtitle som er akkurat til den "releasen" eller lignende du har - men hvis ikke så velg samme type og test med det - det fungerer normalt (hvis både din videofil og teksten kom fra sakke kilde - en bluray disc f.eks. så er det ofte ett-fett).

- Tekstene er normalt i .srt format bare gi denne tekstfilen akkurat samme navn (foruten .srt delen på slutten) som videofilen og legg den i samme mappe

- Snurr film! (for nyere operativsystem som win7 og de fleste medieavspillere f.eks. windows media player eller VLC så skal dette være alt du trenger. litt endre OS kan være litt annen prosedyre for hvordan teksten skal vises men da får du heller spørre mer om dette gjelder deg).

: Noen filmer kan ha innbakte subtitles. disse kan i så fal velges fra menyen i videoavspilleren som regel, eller brukes automatisk. Dette er litt mindre vanlig.

Dette er selvfølgelig ikke noen oppfordring til piratkopiering. I mangel på mer info så tolker jeg dette helt nøytralt og antar at det er lovlige formål du bruker det til.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Hei. Brukte selv metoden nevnt over her i lang tid, så snubla jeg over denne sida.

Veldig kjekt lite program som gjør jobben for deg. Du kan rett og slett bare høyreklikke på video-fila di og velge "find subs with sublight" eller noe, (husker ikke nøyaktig i farta) og programmet vil søke etter subtitles på de sidene du på forhånd har satt opp samt språk du har valgt. Så kan du laste ned den subtitelen du vil ha, sublight vil også rename .srt til det samme som filmen heter for your convinience :)

Lenke til kommentar

Hei. Brukte selv metoden nevnt over her i lang tid, så snubla jeg over denne sida.

Veldig kjekt lite program som gjør jobben for deg. Du kan rett og slett bare høyreklikke på video-fila di og velge "find subs with sublight" eller noe, (husker ikke nøyaktig i farta) og programmet vil søke etter subtitles på de sidene du på forhånd har satt opp samt språk du har valgt. Så kan du laste ned den subtitelen du vil ha, sublight vil også rename .srt til det samme som filmen heter for your convinience :)

hmm må kanskje teste denne her... takker for forslaget.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...