Gå til innhold

3D bilder funker ikke

Anbefalte innlegg

Hei. for det første litt usikker på om jeg er på rett sted nå..

Problemet mitt er at jeg har noen 3D bilder i jpg format, de er sånn at det er to forskjellige bilder satt ved siden av hverandre. Når jeg prøver å åpne bildene i nVidia's 3D Vision Photo Viewer så blir de ikke i 3D.

Bildene er helt standard jpg, og er to litt avvikende blider som er limt sammen ved siden av hverandre. Akkurat som om du tegnet to ansikter ved siden av hverandre i paint el.liknende verktøy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar, men ser jeg ikke gjorde meg godt nok forstått.

Programmet, skjermen og brillene fungerer fint ellers, er forøvrig en helt standard Samsung LCD-skjerm på 60hz og rød-cyan briller. Problemet er at programmet ikke snapper opp at det er snakk om et bilde som kan vises i 3D. Finnes det andre 3D-bilde programmer der ute som kan prøves kanskje? Må nødvendigvis være kompatibelt med nVidia skjermkort (hvis det har noen betydning) og rød-cyan briller...

Lenke til kommentar

Ta en titt på den videoen;) http://www.moderskep...aglyf-effekten/

Hva i all verden hjelper det?

Det bilde kan du se i 3D uten skjerm, briller eller noe annet. Søk på "cross eyed 3d" for å lære deg teknikken. Det fungerer utrolig bra!

Så du klare å se det i 3D uten skjerm..ok..hvordan går det til att du kan se ett bilde du ikke ser????..om du ser,så ser du ikke dette i 3D uten briller og skjerm;)

Lenke til kommentar

Må nødvendigvis være kompatibelt med nVidia skjermkort (hvis det har noen betydning) og rød-cyan briller...

Rød-Cyan 3D briller fungerer vel ikke på nVidia 3D da det er basert på polariserte "shutterglass".

Du trenger antageligvis bare et par rød-cyan briller.

Legg ut ett av bildene her så vi kan se at vi snakker om samme 3D teknologi.

Lenke til kommentar

Må nødvendigvis være kompatibelt med nVidia skjermkort (hvis det har noen betydning) og rød-cyan briller...

Rød-Cyan 3D briller fungerer vel ikke på nVidia 3D da det er basert på polariserte "shutterglass".

Du trenger antageligvis bare et par rød-cyan briller.

Legg ut ett av bildene her så vi kan se at vi snakker om samme 3D teknologi.

Har allerede satt opp og testet 3D med rød-cyan, så jeg vet at det fungerer sånn sett. bildene ser omtrent slik ut, bare uten hele rammen, kun en strek midt mellom. (har ikke bildene på denne PC-en, derfor link :p )

E: nVidia 3D Vision er noe annet, det er shutterbaserte briller, jeg bruker driveren til å sette det opp, der får jeg velge mellom en del forskjellige typer briller.

Hva skjer hvis du endrer filnavnet til .jps?

Fungerer ikke.

Endret av Thomas ST
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...