Gå til innhold

Smartphone til en 78åring

Jarv!s

Anbefalte innlegg

Hei hei, som trådtittel sier så skal jeg ha en smartphone til en på 78år.

Han har nettopp lært seg å bruke windows pc, og er svært fornøyd med dette å friheten det gir. Han gjør alt det en "normal" pc bruker gjør på pcen.

nyheter, nettbank og generell surfing.

Nå har vi snakket mye om å gå et steg videre. Han har vurdert en smartphone da han eier en eldre nokia telefon. Og som dere skjønner er han flink på pc og vil klare å bruke smartphone fint! :)

Jeg selv har masse erfaring fra alle OS til telefoner så det å gjøre den brukervennelig trenger du/dere ikke å tenke på. men den skal ha android eller ios.

Prislapp: 3000,- maks.

Krav:

Så lang batteritid som mulig.

Klar og tydelig skjerm

God lyd

Krav til lyd og bildet er nesten viktigst, da man blir eldre at syn og hørsel blir vanskligere.

(trenger ikke å være den nyeste mobilen på markedet)

Jeg har sett på flere fra huawei og vurdert en iphone 3gs.

Blir meget glad for innspill, men vær så snill å gi meg grunnen til at DU

ville valgt akkurat den telefonen til en på 78år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iphone har etter min mening alt for liten skjerm. Jeg ville gått for en nyere HTC. Andriod er veldig enkelt å lære, htc har en del forskjellige modeller, og du kan finne en med de spesifikasjonene du vil ha.

Jeg liker også Samsung S2 som jeg tror er i din prisklasse nå.

Lenke til kommentar

Hvis synet ikke er veldig bra, bør han nok ha en litt større skjerm enn det iPhone tilbyr.

Jeg er glad i min Samsung Galaxy S2, men batterikapasiteten er ikke noe å rope hurra for.

Hvis batteri er veldig viktig kunne kanskje denne være av interesse?

Batterikongen Motorola Razr Maxx

Koster 3 590 kr på Dustin.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

For oss høreapparatbrukere blir det mer og mer vanlig med bluetoothbasert utstyr så jeg ville ikke ha hengt meg for mye opp i teleslyngefunksjonaliteten på den Doroen.

Denne appen her kan også gjøre mobilen litt mer brukervennlig for personer med dårlig syn:

https://play.google.com/store/apps/details?id=name.kunes.android.launcher.demo

På Samsung sine android modeller kan man nå installere teamviewer quicksupport slik at man kan hjelpe noen over nettet dersom de trenger litt hjelp med mobilen.

Endret av Dromle
Lenke til kommentar

Takk for forslag, men jeg føler jeg er like langt enda.

Jeg selv har hatt HTC, samsung S2 og nå S3, og svært fornøyd med android. Ingen av disse har overasket meg i batteritid. Jeg har også eid iphone men jeg føler det er et idiotsikkert valg da du ikke kan gjøre for mye geernt.

Jeg vurderte motorola razr max, men vet ikke hva jeg synes om de siden de virker trege med updates osv. Kanskje en positiv ting hvem vet?

Jeg vil egentlig ikke ha HTC da de har mer sånn "custom made" android versjoner i forhold til dems eget preg. Kanskje bare tull å henge seg opp i siden dette ikke er til meg.

Kan jeg få et par modeller jeg hvertfall kan sammenligne? :)

Disse har jeg sett på frem til nå:

Huawei Ascend G300

ZTE Blade II

Huawei U8860 Honor

Prada by LG 3.0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...