Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?


Anbefalte innlegg

 

Alle mennesker er skapt av samme Gud, at noen land har forskjellig navn for Gud gjør ikke Guden forskjellig.

Jeg er skapt av din gud like lite som du er skapt av mine gudinner. Alle land har ulike guder. Fordi noen guder er ulike betyr ikke at det er samme guden. Apollo er ikke samme guden som Afrodite. Er din gud det samme som Apollo eller Afrodite?

 

Gud hater alle mennesker, men kanskje slike som deg mest.

 

Onsdkapen vi ser i verden er ofte et resultat av at mennesker følger sine religioner og gjør som gud vil.

Nei den ondskapen er fra folk som misbruker religionen for makt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Alle mennesker er skapt av samme Gud, at noen land har forskjellig navn for Gud gjør ikke Guden forskjellig.

Jeg er skapt av din gud like lite som du er skapt av mine gudinner. Alle land har ulike guder. Fordi noen guder er ulike betyr ikke at det er samme guden. Apollo er ikke samme guden som Afrodite. Er din gud det samme som Apollo eller Afrodite?

 

Gud hater alle mennesker, men kanskje slike som deg mest.

 

Onsdkapen vi ser i verden er ofte et resultat av at mennesker følger sine religioner og gjør som gud vil.

Nei den ondskapen er fra folk som misbruker religionen for makt..

 

 

Må være digg å være gud over et univers. All ære, og null ansvar. Chill as fuck.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ja men som også er skapt med FRI VILJE!!!

 

Gud synes sikkert det var kjedelig å skape ROBOTAR!!!

 

 

Men, hvis Gud vil at alle skal tilbe ham for å unngå evig pine, hvorfor gav han oss fri vilje til å begynne med?

Det virker, i beste fall, ulogisk.

Endret av Mysulf Pludrebart
Lenke til kommentar

 

 

Nei den ondskapen er fra folk som misbruker religionen for makt..

 

Som er skapt i Guds bilde, eller?

Ja men som også er skapt med FRI VILJE!!!

 

Gud synes sikkert det var kjedelig å skape ROBOTAR!!!

 

 

Fri vilje, men med kraftige sanksjoner dersom man utøver denne frie viljen. Hvor fritt er det egentlig? Din gud ønsker roboter, for vi skal gjøre A, B og C, men vi skal ikke gjøre X, Y og Z. Hvis det faktisk er hva din gud ønsker å få til så ville jo roboter vært et mye bedre valg. Men hvis han ønsket noe menneskelignende bare for å komplisere prosessen, og straffe de som bruker sin frie vilje, så er han jo en sadist.

 

Dersom du tror på en allvitende gud som har 100% korrekt innsyn i fremtiden, så er fri vilje umulig. For dette innebærer at en fast skjebne er statisk, den kan ikke endres. Fri vilje i en slik virkelighet vil jo kun være en illusjon. Nå er ikke jeg så sikker på om fri vilje eksisterer i det hele tatt, selv utenfor teologisk teori, avhengig av hva som menes med "fri vilje".

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at dere prøver. Å ha bare en tanke i hodet er svært vanskelig. Selv stemmen i hodet driver jo sin monolog

Jeg prøvde og det gikk helt fint. Går jo helt fint å kun fokusere på en ting, når jeg spiller Star wars, Dragon Age Inqusition, eller tegner kan timene fly uten at jeg tenker på annet enn akkurat det jeg holder på med :p Men å kun tenke på banan i 5min gikk også overraskende lett :)

Endret av Jedi Jordal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...