Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?

Anbefalte innlegg

Og fordi vi har denne nådige Gud så lever vi enda, vi er håpløst fortapt uten en Gud som leder oss, vi kan jo bare se på hvor håpløs verden er i dag under Satans styre...

Jeg lever ikke på grunn av din svake gud. Jeg lever takket være meg selv og mine forfedre. Ingen av de har trengt guden din for å leve.

Hyggelig av guden din å la satan styre over menneskene da? Det må jo være guds vilje?

Det var menneskenes valg ikke Guds valg. Menneskene valgte det onde framfor å høre på Skaperen.

Gud lot oss leve videre, men verden er ond fordi det finnes onde mennesker..

Guden din ofrer seg selv til seg selv, for å "redde" sitt undermåls "skaperverk" fra det Helvete den sjøl

har organisert.

Jeg tar det som en selvfølge at du er ute av stand til å "forklare" oss hvor vidt Fanden har noen annen "makt"

en den han tillates å ha.

Guden påstås ha planlagt ALT, og vet ALT fra evighet til evighet - og allikevel er den misfornøyd med det den sjøl har stelt i

stand?

Kunne ikke den allmektige guden din smadre Fanden når som helst?...eller enda bedre, hvorfor skapte guden din Fanden? om enn ikke med det øyemål å plage avkommet sitt for all framtid.

Guden din har angivelig skapt alt og vet alt.

Er den "allmektig" eller er den ikke?

Og "tilbyr frelse" fra en "fortapelse" den sjøl har innført?...mens mennesker er de slemme?! .......Get real please!

Skaff deg en gud som funker, for den du for tiden sutter på er fullstendig mislykket, både som gud og veileder. Guder som sender sataner og organiserer helveter for sitt avkom - som ikke kan gjøre annet enn å være gudens avkom - bør sjøl sendes dit!

Så vidt jeg kan skue fremstår du som en masochist som trenger en gudelig sadist for å føle deg vel, og én av feila du gjør er å dytte vrangforestillingene dine ned over øra på hederlige folk.

Ja Gud lar det onde/menneskets motstander prøve mennesker, hvorfor ellers samtalte satan med Gud om Job, eller hvorfor lot Gud Jesus fristes av Satan?

Eller hvorfor sier fader vår-før oss ikke inn i fristelse?

Legg merke til at Satan ikke er en motstander av Gud, bare en funksjon. Satan er motstander av mennesket. Gud er allmektig og har således ikke noen reelle fiender.

Menneskene valgte det onde, det er vår skyld at det er sånn.

Hørte folk snakket om mobbing, selvfølgelig følger Gud alltid med, og ingenting blir glemt.

Satan fikk makt over verden og dets materialisme og grådighet etter fallet.

Men det står at alle mennesker skal gjenoppstå en gang til, deretter prøves en siste gang før motstanderen/Satan avskjediget og det onde kastes på Gehenna/søppelfyllingen.

Det onde skal forgå og ikke være mer og vi blir alle fullkomne mennesker igjen, men med mer viten og kunnskap enn Adam og Eva...

Pass deg for hva du sier!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som ikke tror på gud er IKKE mennesker. Alle tro på gud, om det er Allah, Jesus, Shiva, eller buddah, spiller ingen rolle. Haade jeg hatt makten til å styre verden, hadde tvunget alle sammen til å tro på gud!!!

da takker og priser vi gud for at du ikke har makten...
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De som ikke tror på gud er IKKE mennesker. Alle tro på gud, om det er Allah, Jesus, Shiva, eller buddah, spiller ingen rolle. Haade jeg hatt makten til å styre verden, hadde tvunget alle sammen til å tro på gud!!!

Må nok irettesette deg der, du.

Jeg er et menneske, og jeg tror ikke på Gud. Argumentet ditt er dermed ugyldig.

Ingen kan tvinge meg til å tro på et fantasifoster. Det du prater om, kalles ekstremisme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg kjenner ikke til dine guder, men vær snill å hold "Buddha" utenfor den typen "tro og surr" - Buddha var ett menneske, og han sa i tillegg: Ikke tro på meg, men undersøk saken selv!

Lenke til kommentar

Ja Gud lar det onde/menneskets motstander prøve mennesker, hvorfor ellers samtalte satan med Gud om Job

Eventyret om Gud og Satans veddemål angående Job, som var en så god og rettskaffen mann, viser jo bare hva slags karakter Gud er. Han drepte Jobs dyr. Han drepte Jobs familie. Han brant ned Jobs hus. Han ga Job grusomme sykdommer.

Job, som nå lider mer enn hva man kan tenke seg, bønnfaller Gud om å drepe ham, noe Gud selvfølgelig ikke gjør.

Alt dette, bare for å bevise for Satan at Job ikke kom til å vende ryggen til Gud.

Hvorfor i all verden skulle noen ville tilbe et så stort rasshøl?

Dette er et eksempel, et eksempel på trofasthet. Tror du ikke at Gud godgjorde dette i etterlivet?

Hva skal vi bry oss med ting vi opplever i dette prøvelsensmes tid?

Gud reiste opp Job, og Satan tapte med sine anklager.

Det hele er som en domstol, Satan er menneskets beskylder og aktor, samtidig styrer det onde i verden. Gud dømmer oss for det som skjer, og han er rettferdig. Dette med Job kan synes urettferdig, men Gud og Job måtte bevise Jobs uskyld..

Lenke til kommentar

Og fordi vi har denne nådige Gud så lever vi enda, vi er håpløst fortapt uten en Gud som leder oss, vi kan jo bare se på hvor håpløs verden er i dag under Satans styre...

Jeg lever ikke på grunn av din svake gud. Jeg lever takket være meg selv og mine forfedre. Ingen av de har trengt guden din for å leve.

Hyggelig av guden din å la satan styre over menneskene da? Det må jo være guds vilje?

Det var menneskenes valg ikke Guds valg. Menneskene valgte det onde framfor å høre på Skaperen.

Guden din ofrer seg selv til seg selv, for å "redde" sitt undermåls "skaperverk" fra det Helvete den sjøl

har organisert.

Jeg tar det som en selvfølge at du er ute av stand til å "forklare" oss hvor vidt Fanden har noen annen "makt"

en den han tillates å ha.

Guden påstås ha planlagt ALT, og vet ALT fra evighet til evighet - og allikevel er den misfornøyd med det den sjøl har stelt i

stand?

Kunne ikke den allmektige guden din smadre Fanden når som helst?...eller enda bedre, hvorfor skapte guden din Fanden? om enn ikke med det øyemål å plage avkommet sitt for all framtid.

Guden din har angivelig skapt alt og vet alt.

Er den "allmektig" eller er den ikke?

Og "tilbyr frelse" fra en "fortapelse" den sjøl har innført?...mens mennesker er de slemme?! .......Get real please!

Skaff deg en gud som funker, for den du for tiden sutter på er fullstendig mislykket, både som gud og veileder. Guder som sender sataner og organiserer helveter for sitt avkom - som ikke kan gjøre annet enn å være gudens avkom - bør sjøl sendes dit!

Så vidt jeg kan skue fremstår du som en masochist som trenger en gudelig sadist for å føle deg vel, og én av feila du gjør er å dytte vrangforestillingene dine ned over øra på hederlige folk.

Ja Gud lar det onde/menneskets motstander prøve mennesker, hvorfor ellers samtalte satan med Gud om Job, eller hvorfor lot Gud Jesus fristes av Satan?

Eller hvorfor sier fader vår-før oss ikke inn i fristelse?

Legg merke til at Satan ikke er en motstander av Gud, bare en funksjon. Satan er motstander av mennesket. Gud er allmektig og har således ikke noen reelle fiender.

Menneskene valgte det onde, det er vår skyld at det er sånn.

Hørte folk snakket om mobbing, selvfølgelig følger Gud alltid med, og ingenting blir glemt.

Satan fikk makt over verden og dets materialisme og grådighet etter fallet.

Men det står at alle mennesker skal gjenoppstå en gang til, deretter prøves en siste gang før motstanderen/Satan avskjediget og det onde kastes på Gehenna/søppelfyllingen.

Det onde skal forgå og ikke være mer og vi blir alle fullkomne mennesker igjen, men med mer viten og kunnskap enn Adam og Eva...

Pass deg for hva du sier!

Hva mener du? Trusler?

Lenke til kommentar

Hæ? Det er jo motsatt. Folk har jo gått bort fra ondskapen, guden din, og istedenfor bygger fornuftige gode samfunn som ikke bygger på ubegrunnede påstander.

Ubegrunnede påstander gjør enorm skade og har potensiale til å gjøre uendelig mer skade for mennesker. Slike ubegrunnede påstander du serverer.

Verden er ikke god bare fordi det er en god jord der du bor. Mobbing har vi hørt forekommer i Norge også...

Lenke til kommentar

Okay. Hvorfor?

Du lever lengre. Du er mindre ensom, dersom du skulle være det. Hvorfor? Religiøs folk deltar i flere religiøse aktivitet og lignende.

Lenke til kommentar

Du lever lengre. Du er mindre ensom, dersom du skulle være det. Hvorfor? Religiøs folk deltar i flere religiøse aktivitet og lignende.

Som jeg påpekte ovenfor, så er det ingen grunn til å tro at dette gjelder i land som de nordiske landene.

I tillegg så ser man at på landsbasis så er de landene som har minst andel religiøse hvor folk lever lengst. Så det du egentlig burde gjøre hvis du hadde all makt var å gjøre alle ikke-religiøse, og sørge for at alle også deltok på sosiale aktiviteter.

Da ville flest mulig levd lengre. Er du ikke enig?

Lenke til kommentar

Som jeg påpekte ovenfor, så er det ingen grunn til å tro at dette gjelder i land som de nordiske landene.

I tillegg så ser man at på landsbasis så er de landene som har minst andel religiøse hvor folk lever lengst. Så det du egentlig burde gjøre hvis du hadde all makt var å gjøre alle ikke-religiøse, og sørge for at alle også deltok på sosiale aktiviteter.

Da ville flest mulig levd lengre. Er du ikke enig?

Om jeg ikke tar feil, så mener du at religioner er noe vondt. Det er det ikke. Religioner skaper fred - gjelder såvidt alle religioner - også islam (se bort fra teite islamister).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar feil, så mener du at religioner er noe vondt. Det er det ikke. Religioner skaper fred - gjelder såvidt alle religioner - også islam (se bort fra teite islamister).

Jeg har ikke sagt noe om jeg mener at alle religioner er noe vondt. Jeg mener at de fleste religioner har potensialet i seg til å brukes på mange måter, men at måten det slår ut på varierer veldig. Det jeg derimot mener er at ingen religion gir et korrekt bilde av virkeligheten.

Når vi først er inne på hva vi mener, hvorfor mener du at religion skaper fred? Det virker som et veldig lite nyansert bilde, hvis du ikke åpner for at religion både kan føre til fred og til krig.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt noe om jeg mener at alle religioner er noe vondt. Jeg mener at de fleste religioner har potensialet i seg til å brukes på mange måter, men at måten det slår ut på varierer veldig. Det jeg derimot mener er at ingen religion gir et korrekt bilde av virkeligheten.

Når vi først er inne på hva vi mener, hvorfor mener du at religion skaper fred? Det virker som et veldig lite nyansert bilde, hvis du ikke åpner for at religion både kan føre til fred og til krig.

Du har nok rett at religioner skape konflikt i svært uheldige situasjoner. Da er det ikke religioner i seg selv som skaper konflikt, men de troende (som er indoktrinert) som skaper konflikt.

Jeg mener at religioner skaper fred på grunn av alle religioner har ett samhold. Nettopp å ta vare på hverandre.

Lenke til kommentar

Du har nok rett at religioner skape konflikt i svært uheldige situasjoner. Da er det ikke religioner i seg selv som skaper konflikt, men de troende (som er indoktrinert) som skaper konflikt.

Jeg mener at religioner skaper fred på grunn av alle religioner har ett samhold. Nettopp å ta vare på hverandre.

Jeg tror jeg skjønner; Samhold er viktig og nyttig, og hvis en sosial mekanisme (som religion, politisk parti, idrettslag, osv.) skaper dette, så er det en fordel. Jeg er med på den, og det er ganske mye spennende litteratur om psykologien som ligger bak dette med at vi mennesker trives med å samles i grupper.

Men... Hva skjer så når forskjellige grupper møtes? Det er ofte at konflikter oppstår. For eksempel så husker du kanskje fra en diskusjon i går hvor jeg sa noe om at jeg ikke liker å gruppere innvandrere etter "muslimer" og "ikke-muslimer", eller som "nordmenn" og "innvandrere". Hva tror du grunnen til det er? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...